Zelf een Williamsmotor bouwen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rwd-student
Contacteer:

Het schijnt dat een Willie motor ook in m'n volvo past. Dus we laten de gedachten weer even de vrije loop gaan :p

Kan ik zelf een willie motor opbouwen? Dus bv 2.0 8v onderblok en een 1.8 16v kop?

Dan weet ik welke onderdelen ik alvast kan gaan zoeken..

Ik denk dat een volvo 340 2.0 16v op throttle bodies een aardige AE86 killer kan gaan worden (D) +/- 200 pk?

Iemand een idee wat een willieblok/2.0 16v weegt?

Ik kan er ook een 2.3 16v (volvo) redblock in hangen, maar volgens mij weegt die een stuk zwaarder. Dat moet ik nog effe uitzoeken.

Laat die gedachtenstroom maar op gang komen :D (Y) Laat de gedachten wel even bij NA en gaskleppen houden.
Steven
Car: M536

PtrGte bouwt van 1.8-16v blokken 2 liters met een andere krukas en onderblok iets uitfrezen.
Voor de kop heeft ie dan ook grotere kleppen, die zelfs groter zijn dan de Williams en Megane (=al groter dan Williams).

Ik denk dat je Patrick gewoon ff een PM moet sturen, wie weet helpt het als je een grote Biggelaar motoren sticker op die bruine poepdoos plakt :D

Je kunt met wat moeite ook een 2.0-8v onderblok gebruiken, ik geloof dat Xabre ooit zo'n blok heeft opgekocht en in z'n 19-16v heeft gedonderd.

Er zit iig wel wat muziek in al is het simpelst gewoon ergens een Willy- of Meganeblok zien te scoren voor niet al teveel.
-PAZ-
Über-Spammer

die 2.3 16v van volvo zijn die er niet met turbo?? Ik dacht van wel toch. Dan heb je pas echt een bak vermogen :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
PtrGte
Contacteer:

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor een blok er in een AE86 ligt he...verkijk je daar niet op :wink:

Mogelijkheden zat hoor, heb nog bergen 2 liter rommel liggen hier in de schuur wat er TZT toch wel een beetje uit zal gaan...Ik denk dat het makkelijker is een 2.0 16v blok te pakken,of een 1800 16v om te bouwen dan een 2.0 8v om te bouwen naar 16v...dan moet er ook nogal wat aan het onderblok en de kop gebeuren denk ik zo...

maar goed...tis gedaan al idd, dus alles kan tegenwoordig...kijk maar naar Menno... :wink:
Steven(stk)

nadeel van een f blok is wel dat het zwaarder is dan een c blokje (volgens mij). Maar ik heb geen idee of je daar met driften last van hebt.

Gewoon mb-injectie en grote turbo op je gt-turbo blokje en je bent ook klaar (tot 200pk oid?) ;)
Bart V

F7P/R motor is misschien wel iets zwaarder, maar stukken betrouwbaarder voor circuit gebruik. En met een eenvoudig aangepaste F7R maak je al erg veel koppel/vermogen over een breed gebied.

Voor circuitgebruik absoluut beter dan die voor oorlogse C-motoren.
Plaats reactie