ACT: Twingo II

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Andy
Contacteer:

;) vreemd heb niks gehoord. maar hoorde dat die verkocht was tog? maar een andere dumpvalve is tog ook mogelijk? en weet je daar miss een site voor?
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Gabri van der Veen
Über-Spammer

staat de schroefslet ook op de optielijst, staat namelijk wel wat hoog :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Twingo RS, nu al beter bekend als Twingo 133!

Cupversie staat ook nog wat lager dan de normale RS.
Volgens andere site komt de RS Twingo zo rond de 18.500 euro, dit om Citroen met de C2 de loef af te steken, kost namelijk 18.885.
Deze site heeft het ook over de 0-100 in 7.5 sec en een top van rond de 195 km/u.

Van mij mag hij snel in Nederland komen, Ivo hou me op de hoogte als je wat meer weet.

http://www.automotoportal.com/article/n ... tsport-133

[img]http://www.automotoportal.com/media/ima ... 4019.4.jpg[/img]

[img]http://www.automotoportal.com/media/ima ... 4019.5.jpg[/img]
Andy
Contacteer:

iemand nog stalen velgen? voor de nieuwe twingo?
Ivo
Über-Spammer

Mooie foto's Arno... :worship:

Ik heb toevallig vanmiddag uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er 200...!! Twingo RS 133 productieplaatsen van NL klaar staan dit jaar..!
De introductie zal in Frankrijk ergens in de zomer plaatsvinden, NL is pas in September aan de beurt...., maar er is een grote kans dat ie deze zomer op een groot evenement in Ahoy zijn debut zal gaan krijgen (Y) (Y)

De Twingo wordt std. geleved op 15" velgen, en er is een Cup Sport Pakket te bestellen, 17" blackchrome + Sportonderstel (iets lager en stugger) + AANGEPASTE STUURBEKRACHTIGING.... ^O^

Zodra er meer bekend is zal ik het hier zeker melden, maar die prijs zal echt scherp gaan worden :wink:
Arno17

Ivo van Achthoven schreef:Mooie foto's Arno... :worship:

Ik heb toevallig vanmiddag uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er 200...!! Twingo RS 133 productieplaatsen van NL klaar staan dit jaar..!
De introductie zal in Frankrijk ergens in de zomer plaatsvinden, NL is pas in September aan de beurt...., maar er is een grote kans dat ie deze zomer op een groot evenement in Ahoy zijn debut zal gaan krijgen (Y) (Y)

De Twingo wordt std. geleved op 15" velgen, en er is een Cup Sport Pakket te bestellen, 17" blackchrome + Sportonderstel (iets lager en stugger) + AANGEPASTE STUURBEKRACHTIGING.... ^O^

Zodra er meer bekend is zal ik het hier zeker melden, maar die prijs zal echt scherp gaan worden :wink:
Als ik nummer 200 kan krijgen ben ik al blij, nummer 1 lijkt me ook wel wat.
Scherpe prijs, tja ik las gister op telegraaf.nl dat hij moet komen tussen de 16.000 en 18.000 euro, cuppakket en dus dito velgen lijkt me top!!

Ik wacht je bericht wel af, moet btw nog zien of de dealer hier er eentje kan leveren tegen die tijd.

die ene foto zit op bureaublad van mijn vrouw.... :p
DennisT
Moderator

Leuke auto die nieuwe Twingo :) Rijdt ook prima! Heb er al een aantal achter mijn naam staan :p
Arno17

http://carscoop.blogspot.com/2008/03/ge ... 33-hp.html

Hier nog meer foto's te vinden, ff er op klikken high res foto's/

The 133hp 1.6 litre 16V engine has been developed from the 1,598cc petrol engine. The improved power and torque are the result of a number of modifications and improvements to the mechanical components:

The air filling rate has been improved thanks to a specific throttle valve unit and aluminium plenum chamber, plus revised diameters and lengths for the air-inlets.
To improve air intake and facilitate gas flow, research was carried out on the aerodynamics of the valve seats. The calibration of the camshafts was revised to a longer opening of the valves and higher lift (11mm compared to an average of 9mm).
The design of the combustion chamber and piston enables a high compression ratio of 11.0:1, leading to enhanced combustion and efficiency and reduced harmful emissions.
The continuously-variable inlet camshaft improves performance right across the rev range. The actuator varies the timing setting to optimise valve opening and closing.
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 17 mar 2008 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Über-Spammer

Ben benieuwd waneer en waar de eerste op zal duiken... :)
DxRsd

na 3 jaar twingo rijder te zijn geweest heb ik mijn twingo verkocht en heb een ford fiesta gekocht van 2006 er staan nog paar dingentjes te koop van de twingo dus als je in iets intresse hebt moet je het maar laten weten het was een leuke tijd en zal ook het forum hier nog in de gaten blijven houden...
Twingo: Making it 2 the limit....
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Je post nu in het Twingo II topic ;) Je had toch een Twingo I ?
Ivo
Über-Spammer

Tja wel dikke 16" Borbet wielset met nwe A merk banden 195-45-16 voor nog geen 1000,- euro... :wink:

Wij hebben nu de GT wielen antracietgrijs eronder..., ook niet slecht :)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Wij hebben ook een Nokia staan met helemaal zwarte Borbets eronder....heerlijk :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Ray-
Contacteer:

wat voor type borbets?
Immer wieder die verdammte Holländer
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Die nieuwe die helemaal zwart zijn.....waar zouden ze dat idee toch vandaan hebben :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arjen

Ziet er een beetje uit als ouwe Kreidlerwielen..........................
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Arjen schreef:Ziet er een beetje uit als ouwe Kreidlerwielen..........................
Moet je de jeugd hiero eerst eens duidelijk maken wat een kreidler was.... :wink:

Ik weet het wel iig :D
Arno17

Frits schreef:
Arjen schreef:Ziet er een beetje uit als ouwe Kreidlerwielen..........................
Moet je de jeugd hiero eerst eens duidelijk maken wat een kreidler was.... :wink:

Ik weet het wel iig :D
Oke, komt ie!!

In 1957 kwam de beroemde Kreidler Florett-bromfiets op de markt. Dit model, dat eigenlijk als lichte motorfiets werd uitgebracht, zou een groot succes worden. Zelfs toen het met de bromfietsmarkt bergafwaarts ging, groeide Kreidler.

Men stortte zich ook op de 50 cc wegrace, maar succes kwam pas nadat de Nederlandse importeur Van Veen de machines ging ontwikkelen. Nadat in 1980 de Duitse wet veranderde en de rijbewijsvrije 50 cc-klasse werd vervangen door de 80 cc-klasse waarvoor een rijbewijs verplicht was en bovendien de aandacht steeds meer uitging naar zware motoren sloot Kreidler in 1983 de poorten.

Na beëindiging van de productie van de Kreidler fabriek leek een eind gekomen te zijn aan een merk wat bekend stond als kwalitatief niet te evenaren.
John Bos, liefhebber en bewonderaar van jongs af aan voor alles wat met dit merk te maken had, pakte de draad op en begon in 1987 met de levering van originele onderdelen voor Kreidler brommers. Nog sterker, anno 1997 assembleert John Bos complete Kreidler brommers in eigen huis. Om de continuïteit in levering en kwaliteit te waarborgen heeft John Bos beslag weten te leggen op bijna alle mallen die gebruikt zijn bij de toeleveranciers en van de voormalige Kreidler fabriek.

Het snelheidsrecord op een 50cc Kreider bedraagt 226 km/u. Dit record werd gezet door Henk van Kessel op 6 september 1977.
Let op de carburateur die boven de kappen uitsteekt, meestal een 20mm Bing.
Super breitwand cilinder en vijfbak met kickstarter.
Ook waren er niet orginele zogenaamde 70cc cilinder te koop ( wij haalden deze bij v Zaane in Zaandam)
Helaas hielden deze het nooit lang vol, wel haalden sommige lieden er snelheden mee van tegen de 100 km/u, de mijne kreeg ik nooit verder dan 95 op de teller.

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/n ... k_1978.jpg[/img]

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/n ... t_1974.jpg[/img]
Andy
Contacteer:

heb je van die velgen dan geen foto?
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Een van de eerste getunede Twingo's II

[img]http://news-images.caradisiac.com/IMG/j ... _73128.jpg[/img]

Groeten,
Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Ollie

Dikke bak (Y)
Dnns

Big ass intercooler 8)
Allartino

die cooler kan ie ook wel gebruiken? er zit std een mini koelertje achter de mistlamp, volgens mij komt daar ook nauwelijks rijwind...
DJS

Vette bak zeg die rooie RS .... :w6:

Vandaag de Twingo van m'n vrouw gewassen en gelijk een paar plaatjes geschoten ...

[img]http://static.gallery.zoom.nl/images/0/ ... 1Cw32x.jpg[/img]

[img]http://static.gallery.zoom.nl/images/0/ ... XvoKWe.jpg[/img]

Hoop binnenkort eens een paar plaatjes te schieten terwijl ze rijdt.

Gr. Dennis
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
proza
Contacteer:

Arno17

vette foto's Rik, top karretje
Andy
Contacteer:

iemand nog fotos van zijn nieuwe twingo???
ik krijg mijn GT als mee zit 22 mei :D
Arno17

Andy schreef:iemand nog fotos van zijn nieuwe twingo???
ik krijg mijn GT als mee zit 22 mei :D
Even geduld hebben tot zeg maar laatste 3 maanden van 2008, de RS staat hoog op het lijstje.
Ivo
Über-Spammer

De auto zal ergens juli te bestellen zijn, wij hebben de auto ergens in Augustus al staan op een evenement voor de mensen met interesse....
Arno17

Ivo, wil je zo vriendelijk zijn om mij op de hoogte te houden daarvan( evenement en bestel mogelijkheid).
Wij zijn zeer geinteresseerd in dat karretje.

Doe ik ook nog even navraag bij de plaatselijke dealer hier wanneer zij hem denken in huis te hebben.

Ik zal je via PM wel even mijn mailadres geven, wat is de dichtsbijzijnde vestging van jullie trouwens tov Hoofddorp.
Ivo
Über-Spammer

R'dam natuurlijk :lol:
Arno17

Ivo van Achthoven schreef:R'dam natuurlijk :lol:
Hmm, was er al bang voor.....
020 naar 010, als dat maar goed gaat.... :p :lol:
Plaats reactie