ik zit met het volgende 'probleem'
als ik poosje heb gereden, motor is op temperatuur en ik jaag hem hoog in de toeren, niks aan de hand, maar als ik dan even later stil(stationair draai) sta, dan gaat ineens het temperatuurlampje branden. Maar de temperatuur is niet te warm... hij staat gewoon netjes in het midden dan...Geef ik heel klein beetje gas, dan gaat ie weer weg... en het is niet altijd... heel af en toe maar...als ik over bobbelig weggetje rij dan knippert ie dan soms... misschien slecht contact of iets?
Temperatuurlampje gaat branden
is het niet het lampje van de oliedruk?
-
nee, van de temperatuur, wijzertjes zitten allemaal gewoon goed...
-
koppakking is vervangen, geeft daarna minder vaak het lampje aan. Maar nog steeds als ik bijvoorbeeld 5000 toeren maak en dan gas loslaat dan is hij weer even aanwezig. Dus trekval van de motor. Miss heeft het wat te maken met dat mijn kachel niet warm wil worden?
Vervang die sensor voor de zekerheid even, check contacten, zeker gezien het knipperen met stuiteren, je zegt t zelf. Temperatuur wordt niet knipperend koud/warm.
Gaat het lampje van zwak naar fel? Misschien heb je de stekkers verwisseld.
de sensor heeft 2 (dezelfde) aansluitingen: één is een temperatuurafhankelijke weerstand, de ander een temperatuurafhankelijk aan/uit contact.
het kan natuurlijk niet dat het aan/uit contact aan gaat als de weerstand niet de bijbehorende waarde geeft.
Of je stekkers zitten verkeerd om, óf je kabels hebben teveel weerstand/slecht contact, of één van de twee delen van de sensor is defect.
Gaat het lampje van zwak naar fel? Misschien heb je de stekkers verwisseld.
de sensor heeft 2 (dezelfde) aansluitingen: één is een temperatuurafhankelijke weerstand, de ander een temperatuurafhankelijk aan/uit contact.
het kan natuurlijk niet dat het aan/uit contact aan gaat als de weerstand niet de bijbehorende waarde geeft.
Of je stekkers zitten verkeerd om, óf je kabels hebben teveel weerstand/slecht contact, of één van de twee delen van de sensor is defect.
-
stekkers zitten goed, heb ik al een naar gekeken en temperatuurmeter komt wel rusrig naar boven en doet het goed zeg maar. weertanden heb ik in principe niet veel verstand van en sensoren zou ik wel kunnen vervangen. lampje komt in principe niet meer zomaar als ik over heuveltje ga op ofzo, maar alleen als ik wat heb zitten gassen en daarna vanuit hoge toeren laat zakken naar lagere toeren. dan issie even aan.
ook heb ik trouwens dat mijn oliedrukmeter wel goed werkt, alleen als ik rem(harder rem, bijvoorbeeld van rijksweg) dat hij beetje schommelt, en dan niet klein beetje maar van 1/4 naar 3/4 en dan weer zo naar beneden en daartussenin...
heb echt eigenlijk iemand nodig die eens naar en mijn kachel wil kijken en naar dit soort dingetjes laat kijken die verstand hebben van renaultjes want ik kan het wel weer langs de garage brengen, maar heb daar zo onderhand een maandabonnement!
ook heb ik trouwens dat mijn oliedrukmeter wel goed werkt, alleen als ik rem(harder rem, bijvoorbeeld van rijksweg) dat hij beetje schommelt, en dan niet klein beetje maar van 1/4 naar 3/4 en dan weer zo naar beneden en daartussenin...
heb echt eigenlijk iemand nodig die eens naar en mijn kachel wil kijken en naar dit soort dingetjes laat kijken die verstand hebben van renaultjes want ik kan het wel weer langs de garage brengen, maar heb daar zo onderhand een maandabonnement!

-
Heb ik ook gehad... dat lampje dat zonder reden ging branden. Heb het als volgt opgelost: LAMPJE ERUIT GEHAALD 
Als je meter gewoon goed werkt en je kijkt daar af en toe op (wat een echte R5GTT rijder doet...) dan heb je dat lampie ook helemaal niet nodig

Als je meter gewoon goed werkt en je kijkt daar af en toe op (wat een echte R5GTT rijder doet...) dan heb je dat lampie ook helemaal niet nodig

-
tenzij je geen 5gtt hebt maar een R19 16v 

-
Hoezo? Die heeft toch ook een temperatuurmeter waaraan je kan aflezen hoe warm het water is? Zolang je dat in de gaten blijft houden, heb je toch geen waarschuwingslampje nodig voor als het water te heet wordt?
-
nee dat niet
ik kijk ook zeker af en toe op mijn watertempmetertje, ik denk dat ik vaker kijk dan ik denk
maar ja, laat et wel zitten dan, die sensoren kan ik nog keer gaan doen, maar dat doe ik alleen als ik weer centjes heb
bedankt allemaal

maar ja, laat et wel zitten dan, die sensoren kan ik nog keer gaan doen, maar dat doe ik alleen als ik weer centjes heb

bedankt allemaal