roest/spuiten

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Pascal-X
Contacteer:

zijn er veel clio's op de sloop te vinden in de lichtblauwe kleur? want bij allebei mijn deuren is het rondom het slot geroest en ziet er niet meer uit!

ook bij mijn linker wielkast zit er een beetje roest, nu wil ik vroeg tegengaan en goed opschuren en behandelen met noverox. Moet ik nu het hele achterscherm spuiten op ken ik gewoon een deel spuiten en laten overvloeien?

en de laatste vraag is: De lichtblauwe kleur is volgens mij geen metallic lak dus dan zal het kleur verschil toch wel meevallen?
renecliorsi

ik heb een paar dagen geleden lak voor mn motorkap opgehaald en gevraagd of ik als ik lak over had ook plekjes bij kon spuiten. toen vertelde de verkoper dat bijspuiten niet mooi zal worden omdat er blanke lak overheen moet.
als je het mooi wilt hebben zul je het hele scherm met blank mee moeten spuiten omdat je anders zo'n overgangsrandje krijgt.

en clio's in de kleur lichtblauw zijn (bijna) niet te vinden op de sloop.
Pascal-X
Contacteer:

nee ik weet wel dat je een flink deel moet licht opschuren zodat de blanke lak er een beetje af en dan een groot stuk opnieuw moet spuiten met blanke lak!
renecliorsi

(Y)

je moet er wel van uit gaan dat je auto 14 ? jaar oud is en er dus ook 14 jaar zon op heeft gestaan. dus waarschijnlijk zal de nieuwe lak er iets donkerder uitzien.

misschien dat je dat weg kan krijgen door de rest van het scherm te polijsten maar dat durf ik niet te zeggen
Pascal-X
Contacteer:

ik doe of laat hem daarna inderdaad dan goed polijsten!
mouser

Pascal-X schreef:ik doe of laat hem daarna inderdaad dan goed polijsten!

hoi pascal mag je even een tip geven over het polijsten van je auto het is wel een goed idee maar doe het na het spuiten want in de poetspasta zitten siliconen en als dan je clio wordt gespoten gaan ze in het spuitwerk zitten en krijg je allemaal kleine gatje,s in je spuitwerk en dat is zonde ik ben zelf autoschademonteur en voorbewerker
cabrio wim

Als je echt goed wilt doen, dan gehele plek met roest blank schuren en liefst 10 cm ruimer dan roest aanwezig is, daarna stralen plamuren en voorbewerken. Daarna naar een goede spuiterij gaan en kleur laten meten, meet dan de kleur zo hij is na 14 jaar en heb je daarna bijna geen kleurverschil.
Al het andere wat je wilt is echt beunwerk, en ziet er niet uit. Of je moet met een vlekje willen rijden :wink:
#Lennard

Waarschijnlijk ziet het plekje op je achterscherm er klein uit, helaas is dit het niet.. Ik spreek uit ervaring :~

Ik ben zelf autospuiter en heb mijn eigen Clio 16v volledig overnieuw gespoten + nieuwe wielrand ering gelast.
Als je eenmaal begint te slijpen zul je zien dat hij compleet rot is onder de lak
Dit komt waarschijnlijk doordat de kitranden in de wielkasten niet goed afsluiten.
Als je het goed wilt doen moet er dus een nieuwe wielrand in (eventueel ook nieuw stukje van het binnenscherm)

Daarna plamuren/gronden/schuren kleur spuiten en dan blanke lak
Als je de grondverf zo kort mogelijk houdt, kun je de kleur uitspuiten zodat deze niet tegen het aangrenzende deel komt (dus geen kleurverschil)

Daarna moet er blank overheen. Het mooiste is om het hele scherm in de blank te spuiten, maar je kunt er ook voor kiezen om hem op de raamstijl uit te spuiten. De uitspuitplek moet je daarna dan nog wel weg poetsen.
Jurien

ik ben net bij een autospuiterij geweest voor het wegwerken van roest in mijn achterschermen.
de prijs die zij gaven was 1200 euro, ik vind het een hoop geld, wie weet er nog een leuk adresje om dit te kunnen uitvoeren?
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
Plaats reactie