Hallo,
Karel hier, met hetzelfde probleem! Clio 2 1.2 16v (D4F motortje), phase 2 uit november 2002.
Vooral met een warme motor, maar soms ook met een koude valt m'n motor uit bij het naderen van een stoplicht / rotonde / filerijden / parkeerplaats oprijden.
Je laat hem lekker uitrollen in z'n vrij of versnelling, maakt elkaar niet veel uit wat de storing betreft, en zodra je bijna stil staat...hup, slaat ie af.
daarbij gaat m'n 'stop'lampje(rood), m'n 'accu' lampje(rood) en een spiraal-lampje branden (oranje).
als ik het weet te redden door op tijd een dot gas (oke , benzine dan) te geven gaat ie een beetje dansen tussen de 500 en de 1100 toeren, langzaam zichzelf omhoog krikkend tot de 1100 toeren.
maar als ik hem laat afslaan kan ik hem zonder problemen weer starten.
dan blijft wel het oranje gloeispiraallampje branden.
Met die storing krijg ik ook een tikkend geluid te horen dat ik vanmiddag heb weten te traceren. Het komt uit een zwart apparaatje dat gemonteerd zit bij mijn rechtervoorlamp. hoop electronische kabels ernaar toe en er vanaf, geen idee wat het ding doet maar dat tikt als een gek.
als ik de motor heb aan weten te houden, of opnieuw start kan ik vervolgens weer weg rijden, en is het na een tijdje (pak hem beet 8 seconden) lang boven de 2000 toeren te hebben gereden (of in z'n vrij gewoon op toeren laten komen) weer over, het lampje gaat uit en het getik is weg, maar ben wel een klats benzine armer.
Ik ben niet technisch aangelegd, maar wat zou dit kunnen zijn?
Aangezien de renault garages niet bekend staan om hun vindingrijkheid en hoge rekeningen probeer ik het eerst even bij jullie

.
Graag zou ik hier een antwoord zien wat ons allemaal met onze probleemclio'tjes kan helpen. Het is een heel fijn wagentje verder maar op deze manier wordt je het wel snel beu

.