Uitvallen motor tijdens rijden

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Ik heb een storend probleem en dat is dat mn motor soms zomaar uitvalt tijdens het rijden. :(

Het gebeurt meestal als ik mn koppeling indruk om af te remmen.

Er zijn afgelopen vrijdag 4 nieuwe bougies in gedaan, maar het probleem blijft.

Kan het de electronica zijn?? of een of andere sensor?? wie kan me helpen.

Het gaat om een RS phase 2 met group N softwaren van Fastchip.

Thanks alvast
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hmmm, lastig, kan van alles zijn. Heb je nog meer details?

Valt in ene dood, of pruttelt 't nog een beetje? Hoe start ie daarna weer? Slaat ie gewoon weer aan als je de koppeling op laat komen? etc etc.
rev it like a rental
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Menno schreef:hmmm, lastig, kan van alles zijn. Heb je nog meer details?

Valt in ene dood, of pruttelt 't nog een beetje? Hoe start ie daarna weer? Slaat ie gewoon weer aan als je de koppeling op laat komen? etc etc.
Ja hij valt in ene dood, maar als ik dat de koppeling laat opkomen slaat hij weer aan, en krijg ik de welbekende schok.

Ik dacht misschien is mn motor van binnen wel vies, dus ik heb zo'n flesje reiniger door mn benzine gegooid maar dat helpt niet.

Zou dit uit uitgelezen kunnen worden met een laptop?
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

Menno schreef:hmmm, lastig, kan van alles zijn. Heb je nog meer details?

Valt in ene dood, of pruttelt 't nog een beetje? Hoe start ie daarna weer? Slaat ie gewoon weer aan als je de koppeling op laat komen? etc etc.
Hij pruttelt dus niet dan. misschien een sensor of contactpuntjes????
nieke1
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 9 mar 2008 10:40
Contacteer:

indolicious1980 schreef:Ik heb een storend probleem en dat is dat mn motor soms zomaar uitvalt tijdens het rijden. :(

Het gebeurt meestal als ik mn koppeling indruk om af te remmen.

Er zijn afgelopen vrijdag 4 nieuwe bougies in gedaan, maar het probleem blijft.

Kan het de electronica zijn?? of een of andere sensor?? wie kan me helpen.

Het gaat om een RS phase 2 met group N softwaren van Fastchip.

Thanks alvast
hoi met nienke ik heb het zelfde probleem maar omdat ik op gas rij dacht ik dat het daar aan lag maar niet dus ik heb het vooral bv bij het nadere van een stoplicht af bij het af remmen ik zou ook graag weten wat het is ik ben bij renault geweest en die hadden er geen last van en hadden ook geen idee maar ja ik heb het ook maar 1 of 2keer per dag en soms maar 1 keer per 2 dagen groet nienke
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Met onze 5 was ut iets heeeel simpels...

Alles zo'n beetje gechecked, toen toch maar ff langs de renault dealer, die was flink aan het repareren geslagen, ze zeiden dat het gefixed was...

Niet dus,...dikke rekening voor niks...

Erna maar eens bij een maat op de brug, wat bleek..
De benzine slang zat geklemd bij de benzine pomp...

pfff...

Wat een simpele zielen bij de dealer dus....

Dus misschien een tip:P
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
indolicious1980
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 6 aug 2007 6:41
Locatie: Vlaardingen

nieke1 schreef:
indolicious1980 schreef:Ik heb een storend probleem en dat is dat mn motor soms zomaar uitvalt tijdens het rijden. :(

Het gebeurt meestal als ik mn koppeling indruk om af te remmen.

Er zijn afgelopen vrijdag 4 nieuwe bougies in gedaan, maar het probleem blijft.

Kan het de electronica zijn?? of een of andere sensor?? wie kan me helpen.

Het gaat om een RS phase 2 met group N softwaren van Fastchip.

Thanks alvast
hoi met nienke ik heb het zelfde probleem maar omdat ik op gas rij dacht ik dat het daar aan lag maar niet dus ik heb het vooral bv bij het nadere van een stoplicht af bij het af remmen ik zou ook graag weten wat het is ik ben bij renault geweest en die hadden er geen last van en hadden ook geen idee maar ja ik heb het ook maar 1 of 2keer per dag en soms maar 1 keer per 2 dagen groet nienke
Nienke bij mij precies hetzelfde, vooral bij het naderen van een stoplicht of als ik in de file sta en je dus de hele tijd met je koppeling aan het spelen bent.
Is jouw probleem reeds opgelost? En zo ja hoe?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

* Meld, zelfde probleem.

Aankomen bij een stoplicht, koppeling in, motor flikkert gewoon uit.

Loopt hij soms ook op 3 pootjes?
Bij mij werd het grotendeels veroorzaakt door een lekke kleppendeksel. Hierdoor liep er olie OP de bougies waardoor er slecht gevonkt werd. Nadat ik het helemaal zuiver gemaakt had liep hij al een stuk beter! Ohja, en me bougiekabels waren niet goed, vooral bij koud weer zag je de vonken gewoon uit de kabel schieten!

PS, die reinigers helpen vaak allerminst is mijn ervaring.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Is dit vooral bij koude motor? Wat doet je toerental stationair?
Karel Clio 2
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 aug 2008 9:37

Hallo,

Karel hier, met hetzelfde probleem! Clio 2 1.2 16v (D4F motortje), phase 2 uit november 2002.
Vooral met een warme motor, maar soms ook met een koude valt m'n motor uit bij het naderen van een stoplicht / rotonde / filerijden / parkeerplaats oprijden.
Je laat hem lekker uitrollen in z'n vrij of versnelling, maakt elkaar niet veel uit wat de storing betreft, en zodra je bijna stil staat...hup, slaat ie af.
daarbij gaat m'n 'stop'lampje(rood), m'n 'accu' lampje(rood) en een spiraal-lampje branden (oranje).

als ik het weet te redden door op tijd een dot gas (oke , benzine dan) te geven gaat ie een beetje dansen tussen de 500 en de 1100 toeren, langzaam zichzelf omhoog krikkend tot de 1100 toeren.

maar als ik hem laat afslaan kan ik hem zonder problemen weer starten.
dan blijft wel het oranje gloeispiraallampje branden.

Met die storing krijg ik ook een tikkend geluid te horen dat ik vanmiddag heb weten te traceren. Het komt uit een zwart apparaatje dat gemonteerd zit bij mijn rechtervoorlamp. hoop electronische kabels ernaar toe en er vanaf, geen idee wat het ding doet maar dat tikt als een gek.

als ik de motor heb aan weten te houden, of opnieuw start kan ik vervolgens weer weg rijden, en is het na een tijdje (pak hem beet 8 seconden) lang boven de 2000 toeren te hebben gereden (of in z'n vrij gewoon op toeren laten komen) weer over, het lampje gaat uit en het getik is weg, maar ben wel een klats benzine armer.

Ik ben niet technisch aangelegd, maar wat zou dit kunnen zijn?
Aangezien de renault garages niet bekend staan om hun vindingrijkheid en hoge rekeningen probeer ik het eerst even bij jullie :).

Graag zou ik hier een antwoord zien wat ons allemaal met onze probleemclio'tjes kan helpen. Het is een heel fijn wagentje verder maar op deze manier wordt je het wel snel beu :(.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

probeer hem is te laten uitlezen
en kijk naar je gasklep of die vuil is daar ligt het ook heeeel soms aan
en kijk naar je BDP sensor die kan ook nog wel is vies zijn ( BDP sensor demonteren en het uit einde even schoon maken en dan weel monteren)

~rick
Karel Clio 2
Berichten: 2
Lid geworden op: di 5 aug 2008 9:37

1e x uit laten lezen gaf geen resultaat.
maar toen brandde het lampje ook niet meer.

gasklep reinigen heb ik op meerdere plaatsen gelezen, ga dat eens proberen.

BDP sensor lijkt het me niet te zijn, ik lees overal dat dat te maken heeft met het starten van de auto, maar daar heb ik geen problemen mee.
Twingalto
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 28 dec 2008 15:05
Contacteer:

Heb ook een Twingo gerepareerd voor familielid. Deze auto stond al ruim een half jaar stil. Dat is op zich niet zo erg, maar die had ook regelmatig motoruitval. Was een combinatie van diverse factoren: BDP sensor defect, verdeelkap zaten geen koolstiften meer in en bij het verwijderen vd rotor brak deze pardoes in 2 stukken,bougiekabels waren keihard, dus ook maar direct vervangen. En de bougies waren ook roetzwart geworden door de slechte ontsteking. Remedie: al deze dingen vervangen en sindsdien geen slagje meer gemist (Y)

Greetz Willem
Plaats reactie