turbo_fred "vive-le-sport"

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
turbo_fred(vive-le-sport)

Laat ik mijzelf maar eens voorstellen (en tevens ben ik jullie nieuwste sponsor)........

Heb leren autorijden in een donkerblauwe Volvo 144 S van mijn vader.
Ik was toen 16 jaar oud. Mocht erin rijden als ik zaterdag's de Volvo waste ! Later heb ik er veel aan gesleuteld samen met mijn vader. Dubbele SU's afstellen en zo (carburateurs voor de niet ingewijden). Strepen trekken kan je ook met een zware Volvo, dat was de test om te kijken of de SU's goed oppakten bij het optrekken !

Mijn eerste Renault was een 956 cc Renault 5 TL uit 1975. Blauw metallic.
Deze auto werd zeer goed onderhouden en liep 160 km/uur (echte geijkte km's). Iedere 2 weken werd de ontsteking afgesteld en de carburateur schoongemaakt. Zeer regelmatig werden ook de kleppen gesteld. Ook werd een 5 Alpine voorbumper gemonteerd. Later heb ik deze aan een vriendin verkocht. Na vele trouwe jaren hebben we deze 5 TL naar de sloop moeten brengen, sniff.

Na een paar jaar moest er wat snellers komen. En ja, toen kwam mijn eerste 5 Alpine, zwart natuurlijk met rode bies. Deze 78-er auto (07-VG-31) werd in 1983 gekocht bij een Renault dealer, nadat er rondom compleet nieuw plaatwerk gemonteerd was. Toen onder fabrieksgarantie "ACP-5". In 1983 lid geworden van de CRS. Hier ben ik nog steeds lid van en bovendien heb ik de 5 Alpine ook nog steeds. Vele slalom's hiermee gereden bij de CRS. Inmiddels heeft deze 5 Alpine zijn 2e set plaatwerk ontvangen en wacht op zijn verse lak (al een tijdje).

Na wat andere 5 Alpine's en 5 Alpine Turbo's heb ik in 1988 (meen ik) een 5 GT Turbo Phase II gekocht op grijs kenteken. Kleur: wit. Hierin heb ik 350.000 km gereden tot grote tevredenheid. Na ons huwelijk heb ik deze GT op stal gezet. Kon hem niet wegdoen.

Mijn 5 Alpine Coupe uit 1978. In eerste instantie heb ik deze gekocht om er beter slalomwedstrijden mee te rijden. Bij de CRS en bij de TWAC uit Hengelo heb ik vele slalomwedstrijden gereden. Ook een rijvaardigheidstraining van 14 zondagen heb ik met deze auto op het circuit van Zandvoort gevolgd. Hier heb ik zeer veel geleerd hoe je dient te zitten in een auto, hoe bochten te nemen en hoe te remmen. ZEER LEERZAAM EN AANGEVOLEN OM DAT EEN KEER TE DOEN ! Diverse slipcurssen gevolgd, met verschillende auto's en 1 x met een autobus van 18 meter lang (ja, je leest het goed). Toen brak de tijd aan om de auto compleet te restaureren. De restauratie was in 1997 klaar en hierin zijn wij dan ook getrouwd.

Na de jarenlange dagelijkse auto (5 GT Turbo) is er een Kangoo diesel gekomen waar ik 200.000 km op de teller heb gezet. Inmiddels is deze ingeruild voor een 2007 Dacia Logan MCV. Dit is een praktische auto voor ons gezin. Onze beide zoon's kunnen nu nog ruimer zitten dan achterin de Kangoo !

Op het ogenblik ben ik, in mijn spaarzame tijd, bezig met de restauratie van een Rally-auto, een 5 Turbo Cevennes. Dit duurt nog wel even.

Bij mooi weer wordt de 5 Alpine van stal gehaald en mee gereden. Hij zit gewoon in de APK en rij er - op dit moment - kaartleesritten mee.

Zit in de Redactie van het "Alpine Magazine", het blad van de CRS.
O ja, ik verzamel ook Renault miniaturen. Inmiddels al weer meer dan 30 jaar.

Ben vandaag vrij, het is lekker zonnig weer en ik ben jarig. Wat wil je nog meer !

Zo dat is wel ff genoeg tekst.

Mijn groene 5 Alpine Coupe kennen velen wel.
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b187/ ... re-319.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door turbo_fred(vive-le-sport) op di 22 apr 2008 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mooie historie heb je achter de rug :) (Y)

Hoe gaat het met de restauratie van de 5 turbo? Er zijn niet echt veel delen meer te krijgen daarvoor toch? Of heb je in Frankrijk/Italie veel contacten? Is het een originele, in originele kleuren van toen?

Veel succes in elk geval (Y)
Ronnie B.
Contacteer:

welkom (Y)
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zal effe vragen of ik zaterdag een bakkie bij je mag komen doen...aan de vrouw. :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer

Mooi auto historie Fred.. :worship:

Heb je nogwat foto's van de andere auto's...., en dan vooral de 5 Turbo..?

Jean-Paul-S schreef:Mooie historie heb je achter de rug :) (Y)

Hoe gaat het met de restauratie van de 5 turbo? Er zijn niet echt veel delen meer te krijgen daarvoor toch? Of heb je in Frankrijk/Italie veel contacten? Is het een originele, in originele kleuren van toen?

Carrosserie is klaar, is gespoten in de kleuren van de Rallye Monte Carlo uitvoering. Binnenkort wordt hij compleet bestickerd.

Ben nu met de motor bezig (al ff).

De auto is 99 % compleet en het is een echte Cevennes (1e evolutie van de 5 Turbo). Dat hij (bijna) compleet is, daar ben ik blij om, want alles is schreeuwend duur !

Binnenkort worden er foto's van gemaakt.

Alex Los schreef:Ik zal effe vragen of ik zaterdag een bakkie bij je mag komen doen...aan de vrouw. :p
Je bent welkom, maar dat wist je al. 8)

Slalomwedstrijd uit de 80-er jaren.
Hee, hier ben ik ook wat jonger..... :lol:

[img]http://i19.photobucket.com/albums/b187/ ... 311984.jpg[/img]
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:klop:

Geweldig die oude foto! :lol:

Leuk dat je sponsor en lid geworden bent Fred. (Y)

Dat je maar veel plezier mag hebben op ons gezellige forum... (D)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jean-Paul-S
Über-Spammer

turbo_fred(vive-le-sport) schreef:
Jean-Paul-S schreef:Mooie historie heb je achter de rug :) (Y)

Carrosserie is klaar, is gespoten in de kleuren van de Rallye Monte Carlo uitvoering. Binnenkort wordt hij compleet bestickerd.

Ben nu met de motor bezig (al ff).

De auto is 99 % compleet en het is een echte Cevennes (1e evolutie van de 5 Turbo). Dat hij (bijna) compleet is, daar ben ik blij om, want alles is schreeuwend duur !

Binnenkort worden er foto's van gemaakt.
sjiek dat hij compleet is, heb je hem al lang? Zit de uitlaat bij jou nu aan de rechter achterkant, of begon dat pas bij de tour de corse?

Heb je ook nog verdere geschiedenis van de auto (eigenaren, uitslagen etc?) Die kleuren worden wel top in elk geval, heb er ooit wel eens wat gezien in die uitvoering :)

Leuk project om te gaan volgen in elk geval (Y)
-Ray-
Contacteer:

Gefeliciteerd met je verjaardag en welkom! :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

*sluit bij Ray aan*

Die slalomfoto is idd super, ook die bril :lol:
Doe eens snel wat pix van die dikke turbo?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

heeej model man
leuk je eigen topic !
tuurlijk zijn we benieuwd naar je dikke
het is toch nie die blauwe die van jean is geweest en later van paul?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:heeej model man
leuk je eigen topic !
tuurlijk zijn we benieuwd naar je dikke
het is toch nie die blauwe die van jean is geweest en later van paul?
Nee, de mijne komt uit Duitsland en daarvoor uit Frankrijk.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ok dan net als de roots van de mijne
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Car: M536

Tja ze komen ws. allemaal uit Frankrijk, Sfen :p
Siem

Er zijn ook custom-made 5 turbo's uit Egmond. Hebben alleen een mega lange levertijd
Plaats reactie