Hey,
ben vandaag dus bij die gp in dongen wezen kijken, maar er mankeerde wel het een en ander aan.
Roest rechtsachter, phase 1 gril, sierstrip achter kapot, rechterraam deed het niet, blokken waren ijzer, multiriem/looprol piepte, distributieriem en rollen moet vervangen worden, achterklep viel niet in slot, knipperlichten deden het niet, mistlicht rv deed het niet, dorpels zat ietsjes roest op, rammelt iets links(deur/achterscherm). Deuken zat ook op verschillende plekken (motorkap bij renaultteken, achterklep, achterbumper en scheurtje in voorbumper.
pluspunten waren: motorisch liep ie erg goed!! geen tikken of zoiets dergelijks en interieur zag er zeer netjes uit. oliedruk bij 4000 toeren was 3bar. Hij was nergens nat op het blok.
nou heeft ie 160000km gelopen en was uit 96. Zijn vraagprijs was 2250, maar zoals ie nu erbij stond mocht ik hem meenemen voor 1850 en als hij alles zou maken behalve de distributie en roest zou ik hem meenemen voor 2250.
Distributie is geen probleem voor mij opzich want werk bij automaterialen en krijg alles tegen inkoop.
Goede prijs?
was die 3 bar bij 4000rpm met een koude motor?Pascal-X schreef:Hey,
ben vandaag dus bij die gp in dongen wezen kijken, maar er mankeerde wel het een en ander aan.
Roest rechtsachter, phase 1 gril, sierstrip achter kapot, rechterraam deed het niet, blokken waren ijzer, multiriem/looprol piepte, distributieriem en rollen moet vervangen worden, achterklep viel niet in slot, knipperlichten deden het niet, mistlicht rv deed het niet, dorpels zat ietsjes roest op, rammelt iets links(deur/achterscherm). Deuken zat ook op verschillende plekken (motorkap bij renaultteken, achterklep, achterbumper en scheurtje in voorbumper.
pluspunten waren: motorisch liep ie erg goed!! geen tikken of zoiets dergelijks en interieur zag er zeer netjes uit. oliedruk bij 4000 toeren was 3bar. Hij was nergens nat op het blok.
nou heeft ie 160000km gelopen en was uit 96. Zijn vraagprijs was 2250, maar zoals ie nu erbij stond mocht ik hem meenemen voor 1850 en als hij alles zou maken behalve de distributie en roest zou ik hem meenemen voor 2250.
Distributie is geen probleem voor mij opzich want werk bij automaterialen en krijg alles tegen inkoop.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
toen ik me 16v kocht moest ook de d-riem gedaan wordenPascal-X schreef:Hey,
ben vandaag dus bij die gp in dongen wezen kijken, maar er mankeerde wel het een en ander aan.
Roest rechtsachter, phase 1 gril, sierstrip achter kapot, rechterraam deed het niet, blokken waren ijzer, multiriem/looprol piepte, distributieriem en rollen moet vervangen worden, achterklep viel niet in slot, knipperlichten deden het niet, mistlicht rv deed het niet, dorpels zat ietsjes roest op, rammelt iets links(deur/achterscherm). Deuken zat ook op verschillende plekken (motorkap bij renaultteken, achterklep, achterbumper en scheurtje in voorbumper.
pluspunten waren: motorisch liep ie erg goed!! geen tikken of zoiets dergelijks en interieur zag er zeer netjes uit. oliedruk bij 4000 toeren was 3bar. Hij was nergens nat op het blok.
nou heeft ie 160000km gelopen en was uit 96. Zijn vraagprijs was 2250, maar zoals ie nu erbij stond mocht ik hem meenemen voor 1850 en als hij alles zou maken behalve de distributie en roest zou ik hem meenemen voor 2250.
Distributie is geen probleem voor mij opzich want werk bij automaterialen en krijg alles tegen inkoop.
bij een 16v een hele klus bij dealer koste het me 700-800euro met materiaal dan wel.
sommige gwne garages begonnen er niet eens aan.
ik zou hem voor dat geld laten staan maar voor 1600 meenemen.
zijn paar kleinen dingen en paar grote dingen die gebeuren moeten maar voor 2250 zonder d-riem en roest sowiso niet
renault motoren gaan makkelijk 500.000 en meer mee, dat is niet zon probleem.
aangezien uit de staat blijkt dat er slecht voor is gezorgd vraag ik mij af of de olie wel eens ververst is, kortom servicehistorie nazien.
een deukige auto is sowieso weinig waard, uitdeuken en spuiten kost een vermogen.
aangezien uit de staat blijkt dat er slecht voor is gezorgd vraag ik mij af of de olie wel eens ververst is, kortom servicehistorie nazien.
een deukige auto is sowieso weinig waard, uitdeuken en spuiten kost een vermogen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Je kan het van 2 kanten bekijken.
OF je betaalt wat meer en je krijgt de auto ''gerepareerd'' mee. Hoe dat gedaan is weet je niet.
OF je neemt hem voor minder mee, en weet zeker dat alles netjes en goed gebeurd wanneer je zelf zou klussen.
De prijs... tja dat is iets persoonlijks. De een vind een clio 16v niks waard, de ander vind het sjiek om een gp aan te schaffen en zelf helemaal op te knappen, en de prijs net het allerbelangrijkste is
Wanneer je echt een goede zoekt zonder werk maar wel wat meer geld wil/kan investeren in een 16v, dan mag je vrijblijvend kontakt opnemen met me. Ik heb binnenkort de mijne klaar. Wat daar allemaal nieuw opzit is te veel om hier te omschrijven in elk geval 
OF je betaalt wat meer en je krijgt de auto ''gerepareerd'' mee. Hoe dat gedaan is weet je niet.
OF je neemt hem voor minder mee, en weet zeker dat alles netjes en goed gebeurd wanneer je zelf zou klussen.
De prijs... tja dat is iets persoonlijks. De een vind een clio 16v niks waard, de ander vind het sjiek om een gp aan te schaffen en zelf helemaal op te knappen, en de prijs net het allerbelangrijkste is

Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op wo 9 apr 2008 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
3bar was met warme motor.
Buitenkant is niet zuinig mee omgegaan nee. Distributieriem kost me alleen de onderdelen en mijn maat maakt hem dan.
Buitenkant is niet zuinig mee omgegaan nee. Distributieriem kost me alleen de onderdelen en mijn maat maakt hem dan.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
het is dat JP nog een mooie heeft staan dan strx maar mijne heeft altijd binne gestaan en had 7jaar niet gelopen met pas 36.000 erop gekocht in ocktober 2007 maar had ook paar plekje's mijne is wel van 1991 dus phase 1Pascal-X schreef:3bar was met warme motor.
Buitenkant is niet zuinig mee omgegaan nee. Distributieriem kost me alleen de onderdelen en mijn maat maakt hem dan.
mja vind maar eens een gave 16v het is nu eenmaal geen williams waar toch vaak liefhebbers in rijden en er dus ook goed voor zorgen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
* , * * . * kapot?Daan2D schreef:het is dat JP nog een mooie heeft staan dan strx maar mijne heeft altijd binne gestaan en had 7jaar niet gelopen met pas 36.000 erop gekocht in ocktober 2007 maar had ook paar plekje's mijne is wel van 1991 dus phase 1Pascal-X schreef:3bar was met warme motor.
Buitenkant is niet zuinig mee omgegaan nee. Distributieriem kost me alleen de onderdelen en mijn maat maakt hem dan.
mja vind maar eens een gave 16v het is nu eenmaal geen williams waar toch vaak liefhebbers in rijden en er dus ook goed voor zorgen

Gave 16v's bestaan. Ze kosten alleen meer, en zijn minder te vinden. Het is maar net waar je voor kiest. Ook km's maken weinig uit, liever eentje met 20000meer waar onderhoud aan gedaan is, dan eentje waar je eerst de halve auto kan gaan demonteren

phase 1 of 2 maakt me nu niks meer uit. Zolang er maar wel stuurbekrachtiging op zit.
Inderdaad JP heb jij geen leuke 16v meer staan?
Ik zal diegene met de gp eens bellen nadat ik bij die van nagel ben wezen kijken als die van nagel niks is. Zeg ik gewoon dat ik aan me prijs van 1750 blijf en dat er wel een nieuwe apk opmoet, want die is maar tot juni dit jaar.
ik ben dus wel een liefhebber van de clio en vind het eigenlijk zonde om zo'n gp te laten staan met een goede motor. Die vind je namelijk ook niet veel meer met een goede motor. Maar de prijs is wel te hoog voor de buitenkant van de auto. Het zou geen slecht idee zijn om die auto eens een frisse lak te geven. Maar ik heb al een andere dure hobby erbij dus dat gaat moeilijk samen.
Inderdaad JP heb jij geen leuke 16v meer staan?
Ik zal diegene met de gp eens bellen nadat ik bij die van nagel ben wezen kijken als die van nagel niks is. Zeg ik gewoon dat ik aan me prijs van 1750 blijf en dat er wel een nieuwe apk opmoet, want die is maar tot juni dit jaar.
ik ben dus wel een liefhebber van de clio en vind het eigenlijk zonde om zo'n gp te laten staan met een goede motor. Die vind je namelijk ook niet veel meer met een goede motor. Maar de prijs is wel te hoog voor de buitenkant van de auto. Het zou geen slecht idee zijn om die auto eens een frisse lak te geven. Maar ik heb al een andere dure hobby erbij dus dat gaat moeilijk samen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Shampoo heeft nog een hele mooie blauwe 16v staan maar die kan je niet voor 1.000,00 of 2.000,00 overnemen.Pascal-X schreef:phase 1 of 2 maakt me nu niks meer uit. Zolang er maar wel stuurbekrachtiging op zit.
Inderdaad JP heb jij geen leuke 16v meer staan?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Dat zei hij alWouterW schreef:Shampoo heeft nog een hele mooie blauwe 16v staan maar die kan je niet voor 1.000,00 of 2.000,00 overnemen.Pascal-X schreef:phase 1 of 2 maakt me nu niks meer uit. Zolang er maar wel stuurbekrachtiging op zit.
Inderdaad JP heb jij geen leuke 16v meer staan?

ik laat deze wel staan. Binnenkort eens gaan kijken bij die van nagel.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wat is overigens je plan met de auto? Wil je een standaard clio? Wil je hem wat langer houden? Als de antwoorden hierop ja zijn zou ik effe doorsparen voor een willi. Denk dat je daar geen spijt van krijgt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Zeker bestaan zeJean-Paul-S schreef:* , * * . * kapot?Daan2D schreef:het is dat JP nog een mooie heeft staan dan strx maar mijne heeft altijd binne gestaan en had 7jaar niet gelopen met pas 36.000 erop gekocht in ocktober 2007 maar had ook paar plekje's mijne is wel van 1991 dus phase 1Pascal-X schreef:3bar was met warme motor.
Buitenkant is niet zuinig mee omgegaan nee. Distributieriem kost me alleen de onderdelen en mijn maat maakt hem dan.
mja vind maar eens een gave 16v het is nu eenmaal geen williams waar toch vaak liefhebbers in rijden en er dus ook goed voor zorgen![]()
Gave 16v's bestaan. Ze kosten alleen meer, en zijn minder te vinden. Het is maar net waar je voor kiest. Ook km's maken weinig uit, liever eentje met 20000meer waar onderhoud aan gedaan is, dan eentje waar je eerst de halve auto kan gaan demonteren

wat moeten die punt en die komma voorstellen?
de auto gaat zoiezo gebruikt worden voor espl en db-drag.
Mijn huidige rsi wil ik gewoon weg hebben. Auto heeft me zoveel geld gekost dat ik hem gewoon zat ben. Vandaar dat ik nu geen extra geld heb voor een williams.
Auto zal ik hopelijk een jaartje of 2-3 houden en dan weer een andere halen.
williams is inderdaad leuk, maar niet haalbaar voor mij op dit moment. Ben ook net op me eigen gaan wonen.
Ik heb dus tijd zat om een goede 16v te vinden. De auto van nagel (wim) klinkt als een goede 16v. Vandaag volgende week eens gaan kijken en als ik die niks vind ga ik gewoon verder zoeken. Ik heb al 2 16v bezocht, die mij allebei niet bevallen.
Mijn huidige rsi wil ik gewoon weg hebben. Auto heeft me zoveel geld gekost dat ik hem gewoon zat ben. Vandaar dat ik nu geen extra geld heb voor een williams.
Auto zal ik hopelijk een jaartje of 2-3 houden en dan weer een andere halen.
williams is inderdaad leuk, maar niet haalbaar voor mij op dit moment. Ben ook net op me eigen gaan wonen.
Ik heb dus tijd zat om een goede 16v te vinden. De auto van nagel (wim) klinkt als een goede 16v. Vandaag volgende week eens gaan kijken en als ik die niks vind ga ik gewoon verder zoeken. Ik heb al 2 16v bezocht, die mij allebei niet bevallen.
De motor van zo'n ding is het laatste waar je je druk om zou moeten maken
Die dingen vind je sowieso op elke straathoek wel.
Vind maar es een nette onderhouden bak. Met een geflopte koppakking om de prijs te drukken
Geloof dat lex en ray laatst ook zoeen gescoord hadden 

Vind maar es een nette onderhouden bak. Met een geflopte koppakking om de prijs te drukken


maandag afspraak staan om die van nagel te gaan bekijken.
Ik zit nu namelijk alleen maar te kijken naar 16v in de prijsklasse 2000-2500 euro. als die van nagel niks is zal ik ook eens bij de goedkopere gaan kijken.
Ik zit nu namelijk alleen maar te kijken naar 16v in de prijsklasse 2000-2500 euro. als die van nagel niks is zal ik ook eens bij de goedkopere gaan kijken.
als alles goed gaat zal de 16v van nagel binnenkort bij mij voor de deur staan.
dat je een distributie enzo tegen inkoop kan krijgen is leuk
maar kan je die ook zelf vervangen dan ....
een 16v is namelijk niet een oude Opel waar je met een slinger een nieuwe riem omheen legt
maar kan je die ook zelf vervangen dan ....
een 16v is namelijk niet een oude Opel waar je met een slinger een nieuwe riem omheen legt
Mijn beste maat is mijn monteur en kan zulk soort dingen wel vervangen ja. Hij heeft zelfs laatst zo'n meter gekocht van gates speciaal om alles goed op tijd te zetten. Gekke ding kost ff 400 euro 

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zal wel een riemspanningsmeter zijn, op tijd zetten heb je gewoon gezond verstand voor nodig (en in sommige gevallen inderdaad speciaal, specifiek gereedschap, maar niet van Gates)
Als je het mij vraagt beetje weggegooid geld, tenzij je dat een hele hoop hebt. Maar goed, das mijn mening. Ding staat natuurlijk wel leuk op je bureau
Je wil niet weten hoeveel distributieriemen er worden vervangen zonder zon ding te gebruiken (maar gewoon duim en wijsvinger, en gezond verstand), en wat gewoon goed gaat
Als je het mij vraagt beetje weggegooid geld, tenzij je dat een hele hoop hebt. Maar goed, das mijn mening. Ding staat natuurlijk wel leuk op je bureau

Je wil niet weten hoeveel distributieriemen er worden vervangen zonder zon ding te gebruiken (maar gewoon duim en wijsvinger, en gezond verstand), en wat gewoon goed gaat
ik ken diverse 1e monteurs Peugeot Renault en Citroen niet een gebruikt zo n meter
zoals canonbalman al zegt weggegooid geld je kan m wel ook nog in de vitrine zetten eventueel word ie niet stoffig zoals op je buro
zoals canonbalman al zegt weggegooid geld je kan m wel ook nog in de vitrine zetten eventueel word ie niet stoffig zoals op je buro

haha ik vind het ook weggegooid geld maar hij zegt dat ie het er wel uit haalt. Hij sleutelt eigenlijk elke avond wel bij, behalve vanaf nu. Nu gaan we beginnen om een 2.0 16v turbo uit een lancia in zijn punto gt te bouwen.
Pascal-X schreef:haha ik vind het ook weggegooid geld maar hij zegt dat ie het er wel uit haalt. Hij sleutelt eigenlijk elke avond wel bij, behalve vanaf nu. Nu gaan we beginnen om een 2.0 16v turbo uit een lancia in zijn punto gt te bouwen.
o ja dat verhaal heb ik al van hem persoonlijk gehoord toen ie bij ons was