Rally 16v van Bert-jan en Geert

Vertel hier alles over je project.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Standaard assen passen wel op die bak, das geen probleem. De rs assen hebben andere lengtes meen ik? Wanneer het wel zou passen moet je toch andere naven inpersen ivm met de aspassing. Waren de rs bakken niet nog langer qua versnellingen?

Tikt inderdaad lekker door qua kosten zo :p
Steven
Car: M536

Volgens mij zit er geen verschil in RS en Ragnotti, of zouden ze daar net als de 16v-Williams een verbreding hebben uitgevoerd?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Daar zit wat gewichtsbesparing op, en een iets sportiever onderstel.
Steven

Nouja als ik hier kijk zie ik wel 2cm verschil:

http://weaky.free.fr/fiches/fr/renault/Clio_RS20_01.htm

http://weaky.free.fr/fiches/fr/renault/ ... tti_02.htm

Voor de frans leken, voies avant moet je kijken :p
Geert
Contacteer:

de ragnotti is dus breder. Maar welke zou ik moeten hebben voor een williams onderstel. ik vrees dat ze beide niet gaan passen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Staat ook in de tekst erbij geschreven, die bredere ophanging van de ragnotti.

Nu lukt het mij interessant om de draagarmen eens te zien om eventueel je ophanging breder te maken in combinatie met de rs assen. Of is het subframe breder qua bevestiging?

Hebben jullie nu de 19 16v draagarmen gemonteerd?
Steven

Makkelijkste en het goedkoopste is 19-16v draagarmen, Williams assen en die JC5.
Geert
Contacteer:

nou als de rs of ragnotti assen het zelfde zijn als de williams dan komt dat mooi uit want die kunnen we voor een erg zacht prijsje krijgen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Welllicht ergens uit belgie? :wink:

waarom haal je niet gewoon die bak als die zo voordelig is, en gebruik je willy assen gewoon. wanneer die rs assen niet passen verkoop je die toch weer, want de lengtes zijn toch wel anders als ik het goed heb :~

Ookal is de prijs goed, je gaat dalijk een bak monteren met (nog) langere versnellingen en met grote wielen. Dat je niks aan topsnelheid hebt beseffen jullie ook wel, maar dat trekt toch voor geen meter meer zometeen :) ?
canonballman

Bak zal gewoon passen, echter zul je aan snelheid helemaal niets winnen tov je bestaande JB bak, alleen tikkel verliezen.

Assen zullen waarschijnlijk niet passen.

Als je die bak koopt, zou ik tegelijkertijd enkele hondertjes uitgeven aan een kortere eindoverbrenging. Door die paar hondertjes EXTRA, ga je uiteindelijk snelheid terug winnen, die je verloor door het plaatsen van grote wielen (en misschien wat meer).

In the end heb je een clio die verrekes goed remt, en ook nog goed van plek af komt. kost alleen een paar centen, maar anders reed iedereen wel in de F1 :wink:
canonballman

Paar hondertjes klinkt weinig... Kost vaak meer als 500 euro, voor 1 kroonwiel, en 1 as....
Geert
Contacteer:

nog geen nieuwe foto's. die komen binnenkort. auto is zo goed als klaar voor zijn nieuwe motor die we hopelijk binnenkort kunnen ophalen.

p.s. weet iemand nog betaalbare lichte 16" rally (look) velgen?
Steven

Wat is betaalbaar? Je ziet soms wel eens echte Magenesium maxiwielen voorbij komen. Maar je gaat snel richting de 1000 scheuro.

Ander leuk alternatief is op zoek naar een setje super- of ultralegera's
Martijn Kool

:'(

die spoiler ziet er gruwelijk lelijk uit eigenlijk.. meer iets voor een 'de grote beurt'.

maar goed das mijn mening (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
B Prins
Contacteer:

Kreeg afgelopen weekeinde van Geert een Renault Tuning Club kentekenplaat houder ...... met deze spoiler erop durf ik hem bijna niet meer te gebruiken met al die "original" bouwers :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Als jullie in Juni ook met de rally-clio naar Ter Apel komen, liggen er ook nog gele raamstickers klaar :wink:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
B Prins
Contacteer:

Wat is er in Ter Apel Gabri ? en voor sponsor budget doen we veel ... 8)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=26470

dagje testen met de rally-clio dus :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
-PAZ-
Über-Spammer

Martijn Kool schreef::'(

die spoiler ziet er gruwelijk lelijk uit eigenlijk.. meer iets voor een 'de grote beurt'.

maar goed das mijn mening (0)

Helemaal mee eens, erg net opgebouwde auto, maar met die spoiler erop is het idd net zo een autostyle tjuning bak :wink: :p :beer: :wink:

Kan me ook niet voorstellen dat je er veel mee opschiet kwa ronde tijd enz
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Contacteer:

ja kom ook lekker op de circuitmeeting zou ik zo zeggen 15 juni terapel verdere info hier op de site.

en wat betrfet die spoiler gewoon lekker laten zitten mooi eigenwijs en dat ben ik ook heb ook zon ding op mijn dak geschroefd (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
B Prins
Contacteer:

Leuk een testdag kunnen we wel gebruiken we willen 21 juni onze eerste rallysprint in Hardenberg rijden. Iemand overigens ervaring met het XRD display van MB carperformance en is er software beschikbaar om de info uit de XRD in een laptop te downloaden ?
-PAZ-
Über-Spammer

B Prins schreef:Leuk een testdag kunnen we wel gebruiken we willen 21 juni onze eerste rallysprint in Hardenberg rijden. Iemand overigens ervaring met het XRD display van MB carperformance en is er software beschikbaar om de info uit de XRD in een laptop te downloaden ?

Paul geeft zo een ding op zijn 19 16v , verder weet ik niet of er nog mensen rond rijden met zo een ding. Informeer eens mij MB zou ik zeggen.
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

heb em inderdaad in mijn 19 16v zitten. erg prettig om 'live' gegevens uit te kunnen lezen, en na een rit, of rondje ring o.i.d. de maximale waardes uit te kunnen lezen. Of je ook via de laptop erbij kan weet ik zo niet, er zit wel een soort usb-aansluiting op de printplaat.
Maar wat Paz al zegt, informeer even bij Maurice van MBcarperformance of Henk van Fastchip, zij hebben deze set ontwikkeld
Bart V

Die usb poort ondersteund inderdaad "datalogging" alleen is daar nog geen software voor beschikbaar wat ik van Henk van fastchip begrepen heb. Misschien is dat inmiddels wel veranderd.
Rwd-student
Contacteer:

Jerome16v
Contacteer:

Sinds een week of 3 hou ik me ook bezig met deze auto, ben gevraagd door de jongens of ik ze niet een handje wou helpen, Nou heb ik als auto fanaat en rally gek natuurlijk geen nee gezegd.
Vorige week tijdens het sleutelen kwamen we erachter dat het nu toch wel eens tijd werd dat de bekabeling in orde gemaakt werd, dus daar heb ik me maar op gestort.
Even bekeken wat er allemaal geschakeld en gezekerd moest worden, mooi schema'tje gemaakt, en dus vandaag maar eens begonnen de boel in te bouwen.

Schakelaars:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... 0087-1.jpg[/img]

relais en zekeringen:
[img]http://i131.photobucket.com/albums/p286 ... s-0088.jpg[/img]

Geert was ondertussen verder gegaan de deurpanelen af te werken met een kaart lees lampje, Lifehammers, en de schakelaars van de elec ruiten weer werkend te maken.
Helaas zat de eerste schakelaar net zo dat als de deur dicht was de kooi er NET helemaal voor zat.. :D :lol: :p (I) . he Geert?... 8)
later is dit uiteraard helemaal goed gekomen.
we moeten nu alleen de deurstekkers nog even opnieuw aansluiten, we weten nog niet precies hoe, want de draden zijn net na de stekker afgesneden, dus gewoon verlengen gaat niet.
We zijn aan het kijken of je de verbindingen binnen in de stekker ook los kunt verkrijgen ergens, zodat we ze één voor één kunnen ompluggen.
Bart V

Je moet alle electrische meuk uit de deuren gewoon weglaten, heb je namelijk niks aan in de rally/race. Op de sloop gewoon ff handmechanismen scoren en klaar ben je. Scheelt nog gewicht ook (Y)
Steven

Idd en failsafe, die ouwe meuk is ooknie echt superbetrouwbaar...
Geert
Contacteer:

grote update. clio heeft zijn eerste meters al gemaakt en hopen komend weekend het praktijk examen te kunnen rijden met de clio.

tijd voor foto's

[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6500.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6533.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6542.JPG[/img]

[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6618.JPG[/img]
Steven

Ff tussendoor Geert, ik heb je al 2x gepmmed over die shiftpin groupbuy, krijg ik daar nog antwoord op?
Bart V

Gaan jullie er een gebruikte drukgroep op zetten?
Geert
Contacteer:

Bart V schreef:Gaan jullie er een gebruikte drukgroep op zetten?
de eerste km'ers wel ja, spul was ook nog aardig nieuwe.
franx

Steven schreef:Volgens mij zit er geen verschil in RS en Ragnotti, of zouden ze daar net als de 16v-Williams een verbreding hebben uitgevoerd?
Klopt, ik heb dezelfde ophanging-setup als de "normale"RS, het verschil tussen de twee qua spoorbreedte is de ET van de velg. Deze is bij de Turinis van de RAgnotti verder naar buiten komen te staan.
Alleen bij de 182 is het verschil tenopzichte van de 172 ook in de naaf terug te vinden, de 182 heeft grotere naven+iets grotere lagers

Ik heb hier destijds aardig wat zoek-speurwerk naar gedaan want Henk Veban wilde me een paar 182 naven verkopen.. dit betekende echter dat ik met mijn Turinis ook weer verder naar buiten zou komen, en heb het daarom niet gedaan..

***Gaaf project trouwens!! ***
B Prins
Contacteer:

De eerste rally is een feit. Afgelopen zaterdag stonden er 6 proeven op het menu tijdens de vechtdalrally in Hardenberg. De Clio liep goed, de volgende keer moeten we verder door in de toeren. De snelheid hebben we nog niet de ervaring van de eerste rally wel. 7 september a.s. staat de volgende op het programma in Amsterdam. Daarnaast hebben we goed nieuws de dakspoiler moet eraf van de technische keurmeesters, is niet gehomologeerd voor deze auto 8)

Groet,

Bert-Jan
Plaats reactie