Clio RS stoelen in Megane Coupe PH2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Hallo,

Ik heb al een tijdje Clio RS stoelen in mijn Megane Coupe.
Maar deze week komt de keuring eraan, maar de lampjes van de airbags branden....Dit komt omdat ze niet zijn aangesloten omdat de stekkers van de originele stoelen anders zijn als die van de clio rs stoelen...

Weet iemand een oplossing??? Is er een mogelijkheid dat ik de lampjes kan laten doven zonder gekke dingen te doen zodat hij mooi door de keuring komt?

Mijn enige oplossing wat ik weet is de 2 originele stoelen terug monteren. Maar dan haal ik de keuring niet.....

:~
Hardcore RS

ik geloof dat je van die doorverbindingsdingen hebt die je op de originele stekkers kunt zetten met een weerstandje erin zodat de lampjes niet branden.

waar? ik weet het niet....
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Geen enkel probleem, Airbaglampje is geen keuringseis voor de APK, ABS lampje daarintegen wel :)
Riël
Über-Spammer

Dan nog.
Je hebt airbags, laat ze dan ook werken.

Ik heb Danny gezegt, dat volgens mij gewoon kleur op kleur gesoldeerd kan worden en dan even airbagstoring resetten. Klaar en fatsoendelijk.

Kan iemand dit bevestigen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
krickie_11turbo

doe het aan de hand van de stekkers hoe het heeft gezeten en niet gokken van kleur op kleur want het is een renault en die wisselen ook van kleur in bedrading, bruin op blauw en andersom in 1 stekker.
kijk gewoon welke draad waar de stekker in gaat
en geen risico's nemen.
cyberdanny

naja, ik ga morgen in elk geval naar de keuring en als hij afgekeurd word erop bouw ik asap de oude stoelen er weer in.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Riël Notermans schreef:Dan nog.
Je hebt airbags, laat ze dan ook werken.

Ik heb Danny gezegt, dat volgens mij gewoon kleur op kleur gesoldeerd kan worden en dan even airbagstoring resetten. Klaar en fatsoendelijk.

Kan iemand dit bevestigen?
Beslist niet kleur op kleur solderen bij Renault, ze beginnen 9 van de 10 keer met een andere kleur na de stekker en als het even kan precies andersom.

Na het juist doorsolderen gaat het lampje overigens direct uit, ik zal er niet al te veel op gokken.. 1 statisch vonkje en je hebt een airbag of gordelspanner in je smoel :) in ieder geval de accuklem er af, officieel moet de rekeneenheid geblokeerd worden d.m.v. uitleesapparatuur
cyberdanny

Hij is vandaag goedgekeurd met de lampjes aan op het dashboard....niemand heeft er iets over gezegd! :D
Riël
Über-Spammer

Dat met dat vonkje is ook een fabeltje hoor. Heb het eens geprobeerd, moest er toch een hele deftige vonk creeeren voor dat snertding eindelijk eens af ging :p Als je er 12v op zet gebeurt er echt niks.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tim
Car: E36 M3

Maar je zal raar liggen te kijken als je hem wel ineens voor je hoofd krijgt :P Ik gok het er niet op.
Tom
Moderator
Car: MB

ik haal ze nog wel eens los bij MB en VW maar daar heb ik nog nooit problemen gehad. Gewoon met accu gemonteerd en nog nooit storingen gehad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nielz

Riël Notermans schreef:Dat met dat vonkje is ook een fabeltje hoor. Heb het eens geprobeerd, moest er toch een hele deftige vonk creeeren voor dat snertding eindelijk eens af ging :p Als je er 12v op zet gebeurt er echt niks.
Wij hebben dit ook geprobeerd met een stuurwiel airbag van een clio hiervoor bleek een AA batterij (1.5v) genoeg te zijn om hem af te laten gaan
dus ik zou er toch voorzichtig mee zijn!
Maarten-Jan
Car: R19.R

oude of nieuwe clio? die oude werkten toch op een batterij in het stuur zelf?
Haas
Car: Megane RS

ik heb er denk ik wel 50 laten ploffen en die gingen toch al af vanaf 2.3V.....
Leuk man, testwerk, beetje een hele dag die dingen laten ploffen :D

Waren airbags van volvo's btw
Nielz

Maarten-Jan schreef:oude of nieuwe clio? die oude werkten toch op een batterij in het stuur zelf?
Clio 2 ph3
hoe de oudere werken weet ik zo niet
maar ik weet wel dat ik er erg mee oppas met die gekke dingen
en zeker niet zomaar even losmaak
Plaats reactie