ik werd er gisteren door een collega op geattendeerd dat m'n remlichten het niet deden. lampjes gecontroleerd, en die waren allebei nog goed. aangezien ik van de week nieuwe schijven en blokken achter had gemonteerd, heb ik de schakelaar onder het pedaal even iets terug gedraaid, en toen leken ze weer te werken.
Maar toen ik thuis kwam, kon ik in de spiegeling van een ruit achter mijn parkeerplaats mooi zien dat ze het helemaal niet goed deden:
-met de verlichting aan remmen: achterlicht gaat uit en knipperlicht gaat branden ipv remlicht
-doe ik het mistlicht achter aan, dan gaat het gewone achterlicht aan die kant uit
-lampje van het mistachterlicht op het dashboard gaat spontaan aan en uit
tot nu toe hebben m'n achterlichten het gewoon goed gedaan, en ik heb er onlangs ook niks aan veranderd.
wel heb ik een paar weken terug mistlampen vóór gemonteerd, dus ik ga die vandaag weer even loskoppelen, kijken of dat er iets mee te maken heeft (kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar ge weet nie)
nou zie ik wel vaker auto's rijden waarbij het knipperlicht aangaat ipv het remlicht. ik dacht altijd dat daar dan was gerommeld met de bedrading ivm 3e remlicht ofzo, maar ik heb niks gerommeld en nou heb ik hetzelfde probleem
iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
(volgende week staat de APK gepland, dus dan moeten ze weer werken + het lijkt me verstandig om met goed werkende remlichten rond te rijden

)