Maar toch. Alleen het idee al dat zoiets gebeurt op een moment dat je het ECHt niet wil......

Vandaag weer de hele dag in de weer geweest.
Heb gister een stuur incl naaf binnengekregen. Thanx to Arno.
Net stuurtje. Ietsiepietsie kleiner dan het origineel en erg fijn.
Centrale moer ging er vrij makkelijk af. (had ook al een aantal dagen liggen weken in de WD40...)
MAar ja, zoals al werd gezegd...dat stukkie naaf wat er nog opzat...
En helaas heb ik niet, zoals sommigen hier, een poulietrekker in de kast liggen...
Dacht het eerst op de McGuyver manier te doen.
Soort van Home-Made poulietrekker zeg maar...
VAn een kurketrekker en een paar touwtjes (i kid you not...)

Ik dacht nog effe serieus dat het ging werken ook.
De theorie bleek prima.
Maar in de praktijk bleek de kurketrekker aan het kortste eind te trekken...

Toen maar een hamer gepakt.
Stukkie dash onder het stuur weggetrokken.
Paar rake tikken uitgedeeld.
Et voila.
Nieuwe stuur erop. karren maar!
hmmm.... fuk... knipper naar rechts slaat niet af na de bocht...
NA een korte inspectie zag ik dat er op mn oude naaf een stuk van een centimeter of 2 zit wat ervoor zorgt dat de knipper weer afslaat.
Op deze nieuwe naaf is dit een pinnetje van nog geen halve cm.
Ook de positie van dat pinnetje was zodanig dat je wel een heeeele scherpe bocht naar rechts moest maken om de knipper af te laten slaan.
Nu heb ik de naaf een stukkie gedraaid ten opzichte van het stuur.
T werkt nu wel beter. Goed bijna.
Maar ik merk toch dat bij flauwe bochten mn knipper vaker aan blijft als eerst.
Maar goed. dat terzijde ben ik weer effe een happy-camper.
Een stukkie rijden doet meestal wonderen voor mn humeur.

Ben al mn problemen alweer vergeten.......
Bedankt voor alle commentaar en hulp.
Tot het volgende probleem maar weer.