R5GTT uitdaging

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

Ik heb een 5GTT Fase I, met op de klok 170 Dkm. Sinds ik hem heb, hield hij zich al in bij de hogere versnellingen, als je dan iets teveel gas gaf begon die te stotteren, in de 1ste en 2de versnelling geen probleem.

Sinds heel kort gaat het al helemaal niet oke, starten doet ie, maar na zo'n 6 seconden valt ie weer uit, in die 6 sec heeft ie ook helemaal geen power. Als ik de koppeling op laat komen valt ie direct weg.

De gehele ontsteking is zgan, bougies, kabels, verdeler, rotor en condensator. En de ontsteking zelf ziet er ook nog niet zo oud uit. De carb heeft zojuist een revisieset gehad, ook geen problemen met de vlotter. De brandstof pomp werkt prima, en ook de brandstoffilter is een nieuwe.

Wie zou mij een idee kunnen geven wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt

Roy
MOD
Dikke letters verwijderd.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Hij krijgt wel gewoon genoeg benzine??, kan evt dat ie de carb leeg trekt
R5GTT. Drive it like you stole it
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

-PAZ- schreef:Hij krijgt wel gewoon genoeg benzine??, kan evt dat ie de carb leeg trekt
Hij ruikt wel naar genoeg benzine.
Waaraan zou ik het kunnen zien?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Klinkt wel heel erg als een benzineprobleem. Test eerst de aanvoer eens, bijvoorbeeld met een drukmeter in slang die op de carb zit.
rev it like a rental
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

Menno schreef:Klinkt wel heel erg als een benzineprobleem. Test eerst de aanvoer eens, bijvoorbeeld met een drukmeter in slang die op de carb zit.
Klinkt wel logisch, zal wel even zo'n druk meter proberen te lenen bij kennissen.

Andere ideeen zijn ook maar al te welkom.

Dank je wel
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

pomp doorverbinden zodat je zeker weet dat ie continu draait
verstopt filter bij de pomp????????
drukregelaar defect???????

ik heb me ook ooit de kolere gezocht naar een verstopt filter.

suc6
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

mark 5t schreef:pomp doorverbinden zodat je zeker weet dat ie continu draait
verstopt filter bij de pomp????????
drukregelaar defect???????

ik heb me ook ooit de kolere gezocht naar een verstopt filter.

suc6
Helaas, de filter zit voor de pomp, heb ik vandaag voor de zekerheid nog vervangen, en ik had vandaag de benzinepomp direct aan de accu verbonden, dat mocht geen baat hebben.

Druk regelaar, is dat dat ufo vormige ding waar 1 van de druk slangetjes naar toe gaat om de verbinding open te gooien van de benzine toevoer?
Zit aan de distubutie zijde onder tegen het achterbord?

Dank je..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep dat is hem
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

RoyRoyz, wil je zonder dik gedrukte letters posten aub?

krijg er pijn van in me ogen.. :D
.:: TurboPowerr ::.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Tino schreef:RoyRoyz, wil je zonder dik gedrukte letters posten aub?

krijg er pijn van in me ogen.. :D
ah ben ik dus niet de enige :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

-PAZ- schreef:
Tino schreef:RoyRoyz, wil je zonder dik gedrukte letters posten aub?

krijg er pijn van in me ogen.. :D
ah ben ik dus niet de enige :wink: :p
Haha,

Komt voor elkaar.
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

mark 5t schreef:yep dat is hem
Valt de drukregelaar ook te bypasse zonder al teveel problemen om te testen?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

RoyRoyz schreef:
Valt de drukregelaar ook te bypasse zonder al teveel problemen om te testen?
Hey Roy, :lol:

De drukregelaar is niet te bypassen. Dus of een nieuwe halen of testen met een waarvan je weet dat ie werkt. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb je de kleppen eens gesteld, compressie is nog ok?

Die drukregelaar heeft toch vrijwel geen functie bij stationairloop? Als dan de vlotterbak maar vol zit...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

Roy schreef:
RoyRoyz schreef:
Valt de drukregelaar ook te bypasse zonder al teveel problemen om te testen?
Hey Roy, :lol:

De drukregelaar is niet te bypassen. Dus of een nieuwe halen of testen met een waarvan je weet dat ie werkt. :)
Oke,

Dan verzin ik wel even wat.

Dank je.
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

Riël Notermans schreef:Heb je de kleppen eens gesteld, compressie is nog ok?

Die drukregelaar heeft toch vrijwel geen functie bij stationairloop? Als dan de vlotterbak maar vol zit...
Dat is het juist, als ik de vlotterbak open, ligt er maar een bodempje in.
En toen de 5 eerder wel stotterde, deed hij het een tijdje later wel weer goed, ongeacht de temp van de motor.
RoyRoyz
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 aug 2007 18:59

Bij deze,

de branstof pomp is overleden, draait wel, maar levert geen druk.
Ben er met een drukmeter aan langs geweest.

Dank jullie allen voor de ideeen!!!

Groeten
Plaats reactie