Hey,
hoeveel moeite is het om een f7p te swappen in een rsi? behalve motor,versnellingsbak en kabelboom?
Ik weet dat het helaas niet zo makkelijk is om alleen de motor om te swappen, maar wat komt er nog meer bij om hem rijdend te krijgen. Remmen worden zoiezo al geupgraded.
groetjes,
Pascal
f7p in een rsi
Gaat wel hoor, vooral als je een sloopauto ernaast zet en alles overhopt is het helemaal een eitje.
Ik weet wel dat Bart V. hier op het forum ooit de swap eens heeft gedaan voor, de helaas niet meer aanwezige, Stephan H.
Ik weet wel dat Bart V. hier op het forum ooit de swap eens heeft gedaan voor, de helaas niet meer aanwezige, Stephan H.
de assen en al zijn volgens mij hetzelfde dus dat hoef ik niet aan te passen. Ik wou namelijk het f7p blok reviseren en misschien eventueel beetje opleuken. Het blok ligt niet meer in de auto, dus dat overhoppen gaat helaas niet.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Klopt aandrijfassen zijn gelijk.
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
het binnenwerk van de motorkap moest wel ietsje aangepast worden ivm het spruitstuk toch?
als je al een 16v kap erop heeft liggen hoeft dit natuurlijk niet
als je al een 16v kap erop heeft liggen hoeft dit natuurlijk niet
van de kap wist ik ja!
zou de rsi versnellingsbak passen op de f7p motor? en heeft het enige voordelen/nadelen?
wat zijn leuke dingetjes voor de f7p motor?? als hij toch eenmaal openligt ken ik net zo goed wat anders erin leggen.
zou de rsi versnellingsbak passen op de f7p motor? en heeft het enige voordelen/nadelen?
wat zijn leuke dingetjes voor de f7p motor?? als hij toch eenmaal openligt ken ik net zo goed wat anders erin leggen.
F7R van maken via PtrGte, das de enige logische investering! Tisnie goedkoop maar je krijgt er wel serieus vermogen voor terug wat je met een setje nokkenassen etc. niet voor elkaar krijgt.
En anders gewoon d'rin fleppen dat ding en alvast sparen

dat zou ik niet in een rsi gooien. als je dat soort geld uitgeeft was ik eerst voor een goeie caroserie gegaan. een 16v heeft toch wel een betere wegligging.Steven schreef:F7R van maken via PtrGte, das de enige logische investering! Tisnie goedkoop maar je krijgt er wel serieus vermogen voor terug wat je met een setje nokkenassen etc. niet voor elkaar krijgt.
ik wacht op reactie van het motorblok. Moet wel nieuwe koppakking en al op, dus vandaar dat ik hem maar een beetje ga reviseren.
wil wel graag weten of mijn huidige rsi bak past op de f7p, die is namelijk nog perfect.
wil wel graag weten of mijn huidige rsi bak past op de f7p, die is namelijk nog perfect.
Kwestie van draagarmpjes en veerpoten omzetten toch?Geert schreef:dat zou ik niet in een rsi gooien. als je dat soort geld uitgeeft was ik eerst voor een goeie caroserie gegaan. een 16v heeft toch wel een betere wegligging.Steven schreef:F7R van maken via PtrGte, das de enige logische investering! Tisnie goedkoop maar je krijgt er wel serieus vermogen voor terug wat je met een setje nokkenassen etc. niet voor elkaar krijgt.
Tis al eens eerder gedaan toch? Liep volgensmij wel ergens een topic van geloof ik... 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Draagarmen, fusee's en veerpoten zijn gelijkRiël Notermans schreef:
Kwestie van draagarmpjes en veerpoten omzetten toch?

16v ligt toch zeker wat lager?
Dan klauwen + schijven alleen
Dan klauwen + schijven alleen

de 16v dempers waren standaard volgens mij wat korter en stugger als de rsi dempers.
remmen en klauwen houd ik van de rsi erop. Komen wel brembo max schijven met ferodo blokken op. Ik wil namelijk me originele lm rsi velgen houden.
Is het veel werk om de kabelboom te wisselen?
En past de rsi bak op de f7p?
remmen en klauwen houd ik van de rsi erop. Komen wel brembo max schijven met ferodo blokken op. Ik wil namelijk me originele lm rsi velgen houden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dempers van een 16v zijn 3 cm korter dan van een standaard clio, rijdt wel een heel stuk beter. 16v remmen passen gewoon in de 14"van een RSI, dus als je de kans hebt zou ik ze wel over zetten...Pascal-X schreef:de 16v dempers waren standaard volgens mij wat korter en stugger als de rsi dempers.
-
Zou het er inderdaad overzetten,aangezien die remmen die jij wilt voor een iets snellere rsi is en die clio 16v remmen voor een clio 16v waar jij de motor van wilt. Zelfs geboorde Brembo's schrijven (iets groter dan standaard) passen bij 14' rsi velgen met denk 7mm ruimte 

Nee hij heeft die gegroefde MAX brembo's geloof ik? Naja whatever
Qua kabelboom is t wel omzetten, maar dat valt geloof ik reuze mee. ZOek eens op het forum hoe en wat, het is al eens gedaan.

'Steven schreef:Die bakken zijn allebei JB3's, dus dat past zonder problemen.
De RSi heeft een stalen carter, en de F7P een alu carter. Er zitten dus wel verschillen in die bakken. De RSi bak past welliswaar wel op de F7P, maar dan mis je wat bevestigingspunten, en dus wordt de gehele constructie minder stijf. Het is niet raadzaam om dat te doen.
Daar komt nog eens bij dat de verhoudingen van een RSi net even anders zullen zijn, wat nadelig kan uitpakken op een F7P, omdat deze meer toeren draait, en een andere vermogens/koppel kromme heeft.
Mijn advies: Zoek er gewoon een F7P bak bij.
jij hebt deze swap al eens gedaan he bart v? Is het aan te raden om deze swap te maken, of kan ik beter mijn huidige blok goed nakijken en maken? er is iets waardoor mijn huidige blok onregelmatig loopt en bokt en ik heb er al zoveel geld in dit blok zitten. Ik heb al zoveel geprobeerd, alleen nog gasklephuis of vliegwielsensor ken ik bedenken.
Ik bedacht me toen voor 300 euro een compleet nieuw blok in me rsi te leggen moet ook wel lukken, aangezien onderdelen mijn weinig kosten en manuren niks.
Ik bedacht me toen voor 300 euro een compleet nieuw blok in me rsi te leggen moet ook wel lukken, aangezien onderdelen mijn weinig kosten en manuren niks.
De swap is goed te doen, en alles past. Wel moet je zorgen dat je ook alle koelslangen hebt van de F7P. Voor de rest is het plug and play eigenlijk.
Enkel even een stukje van de binnenzijde van de motorkap wegslijpen t.h.v het inlaatspruitstuk, omdat anders je kap niet dicht gaat.
Ik zou het gewoon doen
Enkel even een stukje van de binnenzijde van de motorkap wegslijpen t.h.v het inlaatspruitstuk, omdat anders je kap niet dicht gaat.
Ik zou het gewoon doen

heb ik ook de dashboard nodig van de 16v ervoor? lijkt me wel mooier in ieder geval.
een normale motorkap is ook wel eens leuk om te hebben met een f7p motor
een normale motorkap is ook wel eens leuk om te hebben met een f7p motor

nu ff kijken waar ik een paar dagen me auto kan stallen om de swap te doen. En eens kijken of mijn maat tijd heeft, want het zal toch wel een paar avondjes zijn ben ik bang. Volgende week moet ie al een swap doen bij een 205 gti.
bart v, weet jij nog of de kabelboom achter de dashboard hetzelfde was als van de 16v? en hoelang ben jij ermee bezig geweest.
bart v, weet jij nog of de kabelboom achter de dashboard hetzelfde was als van de 16v? en hoelang ben jij ermee bezig geweest.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als je de kabelboom van het dash gelijk mee neemt, scheelt je dat wel een hoop uitzoekwerk.Pascal-X schreef: bart v, weet jij nog of de kabelboom achter de dashboard hetzelfde was als van de 16v? en hoelang ben jij ermee bezig geweest.

ik ga denk ik toch maar mijn rsi de deur uitdoen en een 16v kopen. Mijn rsi vind ik het gekl**t allemaal niet waard. Dus eens kijken of ik nog een mooie 16v ken krijgen voor zo'n 2000 euro. Op marktplaats zag ik een mooie gp in dongen staan.