Laguna II 1.9dCi Techline met Carminat-Navigatie

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Richardmd11

Ik heb net een Laguna II 1.9dCi uit april 2006 aangeschaft. Het is een Techline serie met daarin het Carminat-navigatie systeem, voorzien van dvd-speler en groot scherm.
Wat mij opvalt is dat de geluidskwaliteit van de navigatie-stem erg slecht is, zeker op de snelweg is deze bijna niet te verstaan.
Datzelfde geldt ook voor de mobiele telefoon gekoppeld via blue-tooth aan dit systeem. Dit laatste is een bekend probleem, alleen de navigatie-stem zou normaliter toch redelijk goed moeten zijn.

Iemand enig idee of er een oplossing voor is of dat dit uberhaupt een bekend probleem is?
Alvast bedankt.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Bij mij gaat de stem automatisch harder wanneer ik harder rij. Misschien dat je in je instellingen iets moet veranderen.

btw. betreft in mijn geval een Carminat CD versie met groot scherm van 2003.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Ferdy
Über-Spammer

Duupke (Ronald) schreef:Bij mij gaat de stem automatisch harder wanneer ik harder rij. Misschien dat je in je instellingen iets moet veranderen.

btw. betreft in mijn geval een Carminat CD versie met groot scherm van 2003.
same here, maar dan met de radio.
MikeVV
Contacteer:

volgens mij kan je dit wel verbeteren met de instellingen.
of er is misschien ene speaker kapot.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Maarten-Jan
Car: R19.R

kijk eens in het boekje, daarin staat precies uitgelegd hoe je het volume snelheidsafhankelijk kan laten regelen :)
Richardmd11

Ik heb het systeem met de dvd-speler. Instellingen heb ik nagekeken, maar dat staat goed, geluid zelfs op maximaal geprobeerd, alleen het geluid blijft vervormd doorkomen.
Als er gewoon een muziekcd of radio geluisterd wordt, dan is het allemaal prima in orde. Toch waarschijnlijk een tochtje richting de dealer....
Plaats reactie