Nou heeft mijn vrouw net een compleet nieuwe Suzuki SX4 gekocht.
Probleem dat we nu hebben is dat de auto na 3 weken wit uitgeslagen plastic heeft dat normaal dus zwart is. (stootstrips, bumpers etc.)
Nou is het overduidelijk dat dit komt door het met wax (vloeibaar) insmeren van de plastic delen........lijkt wel een oude auto op dit moment.
Heb ooit een beetje wax op mŽn clio 16V gehad welke zelfde look gaf en altijd wituitgeslagen bleef.
Garage zegt dat dit met speciaal spul eenvoudig wel te poetsen is.
Is dit zo? Iemand ervaring mee? Of is het dan enkel weer plastic shine o.i.d. dat ze erop smeren zodat het weer een tijdje mooi is?
Nieuwe kunststof delen eisen?
Verpest plastic?
je kunt he tweghalen, maar tis niet eenvoudig en naar mijn idee blijf je het altijd zien...
als het een compleet nieuwe is, zou ik nieuwe delen eisen!
als het een compleet nieuwe is, zou ik nieuwe delen eisen!
ach ja wel dat krijg je wel weg joh
gewoon even met dreft goed wassen
ik doe voor dat ik de auto in de was zet even de zwarte dingen even met dike groene seep in smeren zo verkom je dat er wax en poets resten er op blijfen zitten en als er iets er op komt was je het zo er af
gewoon even met dreft goed wassen
ik doe voor dat ik de auto in de was zet even de zwarte dingen even met dike groene seep in smeren zo verkom je dat er wax en poets resten er op blijfen zitten en als er iets er op komt was je het zo er af
Jep, groene zeep 

-
- Car: R19.R
gewoon wasbenzine gebruiken, dat lost was op, dan heb je het er zo af!
Daarna in plastishine oid zetten en dan is het weer mooi zwart.
Daarna in plastishine oid zetten en dan is het weer mooi zwart.
precies... waarom zou jij ergens moeite voor doen, wat misschien helemaal niet helpt. Die dealer levert die auto toch nieuw af, waarom moet jij dan dingen gaan fixen?
Dealer heeft ook toegezegd het te verhelpen maar zegt dat dit met speciale poets weg te halen is. Had graag iemand gehoord die ervaring heeft of dit ook werkelijk een goed en blijvend resultaat geeft of dat het binnen enkele maanden of anders na jaar of meer toch weer terug komt en/of eerder lelijk wordt........in dat geval kan ik inderdaad maar beter nieuwe panelen eisen
Auto is compleet nieuw door ons de showroom uit gereden met 2km op de teller.......toen zag ik al dat de spiegelkap ietwat wit was uitgeslagen op een bepaald deel. Gezegd dat ik daarvoor nieuwe kappen wilde. Hebben ze toen direct met poets verholpen alleen nu, 3 weken later.......is alles wit uitgeslagen.antoine schreef:Wie heeft die auto in de wax gezet, de garage of jij zelf?
Hebben zij dus gepoetst.......
-
- Contacteer:
is de speigel nog wel netjes of is die ookal weer wit?
Alweer wit....Ad schreef:is de speigel nog wel netjes of is die ookal weer wit?
Net weer even langsgeweest en gezegd dat ik nieuwe kunststofdelen wens.
Ze gaan nu kijken wie de auto gepoetst heeft en wat er geregeld kan worden. Effe afwachten dus.
-
- Contacteer:
ok das alleen maar gunstig dat die nu weer wit is als ze over poetsen beginnen gewoon zeggen dat je daar geen vertrouwen meer in hebt omdat dat ij de spiegels ook niet werkte