Miekje's RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Dnns

Ik weet hem spoorbrug tussen Arnhem en Driel :p
Miekje16V

Dnns schreef:Waalbrug nijmegen ?
:lol:

tis wel richting Nijmegen met de trein :wink:
Dnns

:up:
Miekje16V

Dnns schreef:Ik weet hem spoorbrug tussen Arnhem en Driel :p
Yes yes yes :worship: (Y) Ladies and gentleman, we have a winner :D
Dnns

YES YES ! Ga ik nu door voor de koelkast :D
Miekje16V

Dnns schreef:YES YES ! Ga ik nu door voor de koelkast :D
als jij dat wilt... hehe wachten tot de volgende puzzel foto dan :wink:
Dnns

Miekje16V schreef:
Dnns schreef:YES YES ! Ga ik nu door voor de koelkast :D
als jij dat wilt... hehe wachten tot de volgende puzzel foto dan :wink:
ok :p
Egon

ik had het in een keer goed
loop daar elk jaar lang met de 4daagse :)
Miekje16V

Egon schreef:ik had het in een keer goed
loop daar elk jaar lang met de 4daagse :)
helemaal goed (Y) Enne dat vierdaagse lopen vind ik erg stoer :)
Egon

ach, dat doen we even tussen het werk door. lopen moet ik daar ook veel :p
Miekje16V

Hier weer even een berichtje uit Arnhem... De Clio rijdt nog steeds maar niet helemaal naar volle tevredenheid...

Ik had al een poos last van speling op mijn blok (althans zo voelt het) en na de gare achterste motorsteun te hebben (laten) vervangen, zijn de klachten niet verminderd :~

Onlangs heeft Menno de andere twee motorsteunen voor me gecheckt (waarvoor dank nog steeds dat je spontaan je hulp aanbood :worship: ). Die waren oud maar nog niet kapot... wel een kleine speling maar hij kon me niet verzekeren dat de problemen over zijn wanneer die steunen vervangen worden. Hij heeft tevens mijn koppelingskabel een tandje strakker gezet.

Wat zijn de klachten?
- in lage toeren rijden en daarbij gas los of erop schokt er iets (t blok of wat anders?), soms hoor ik zelfs een lichte bonk.
- schakelen: na schakelen moet ik heel subtiel mijn pedaal op laten komen en daarna pas gas erop, anders bonkt ie. Het lijkt net of ie dan ineens in de versnelling grijpt. In lage toeren is dit erger dan in hoge toeren!
- koppelingspedaal kan ik ongeveer 2 cm intrappen zonder enkele weerstand (ik weet niet of dit misschien zo hoort). Ook heb ik het idee dat het tandje strakker alweer minder is geworden.
- ik hoor af en toe wanneer ik net ergens wegrij (koude motor) een soort piepend geluid (zelfde als de remmen iets aanlopen door roest op de schijven na een poosje stilstaan).
- bij stilstaan hoor ik soms een licht trommelend geluid (lagers?).

Ik heb al even met de search t forum rondgeneusd. Voor zover ik weet heb ik geen slippende koppeling. Ik denk zelf eerder iets met de koppelingskabel ofzo. Mijn vader had het over veren die tussen of om de koppelingsplaten zitten die de klap van t schakelen opvangen... geen idee hoe t heet maar waarschijnlijk jullie wel??? :wink:
Alle tips zijn welkom! :)
jacques

Ik vermoed dat er toch echt een of meerdere motorsteunen versleten of bijna versleten zijn, waardoor o.a. bij lage toeren het blok of de uitlaat tegen het chassis aan trilt.
Succes
Riël
Über-Spammer

Koud piepen: wellicht koppelingsplaat toch wel ver versleten en de klinknagels van de plaat lopen aan?

Rammelend geluid kan je versnellingsbak zijn met stilstaan. Sowieso kan het goed je bak zijn / differentieel / wat die speling veroorzaakt. Rammelend geluid is er ook met koppeling ingedrukt?

Dat beetje speling in die kabel zal t probleem niet zijn, alles wat je omschrijft lijkt me uberhaupt geen koppelings-gerelateerd probleem!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

dat lichte rommelend geluid gaat vast weg als je de koppeling in trapt

dat is dan het druklager wat je hoord
samen met de rest van je klachten den ik dat je koppeling gewoon op aan het raken is

in de koppelings plaat zitten veertjes die het punt van aangrijpen minder schokkend laten verlopen
die raken op een gegeven moment ook wat minder dus zal hij eerder wat klapperen
piepen enz kan idd uit een versleten koppeling komen zowel uit die veertjes als ,ook al is het wat vergezocht ,die klinknagels zoals riel oppert

ik ben bang dat je aan een stukje wat prijziger maar normaal onderhoud vast zit

dus de koppeling vervangen

MARTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJN AAN HET WERK
onze mhaas moet weer klussen ;)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Miekje16V

Ok... thanks voor de snelle reacties... :)

@ Riel & Sven: ... t rammelende geluid is inderdaad weg wanneer ik de koppeling intrap. Druklagers dus!

@ Jaques: de motorsteunen zijn al nagecheckt :wink:

Voor ik de auto kocht zei de handelaar dat de motorsteun kapot was... tijdens de proefrit was dit duidelijk te merken (bijna dezelfde klachten als nu). Hij heeft het destijds gerepareerd voor ik hem ophaalde... hij zei toen dat het een schroef oid aan de bak was die eruit was geraakt. In elk geval was het probleem toen verholpen. Wellicht dat het nu weer zoiets is? In het gunstigste geval dan he :p

En anders... tja vrees dat het weer een wat duurder projectje wordt... ik ben het inmiddels gewend :wink:

Misschien dat iemand zondag op de meeting even kan kijken naar CliTT (F)
Als het verstandig is om er toch heen te rijden dan he??? :~
Riël
Über-Spammer

Miekje16V schreef:Ok... thanks voor de snelle reacties... :)

@ Riel & Sven: ... t rammelende geluid is inderdaad weg wanneer ik de koppeling intrap. Druklagers dus!

@ Jaques: de motorsteunen zijn al nagecheckt :wink:

Voor ik de auto kocht zei de handelaar dat de motorsteun kapot was... tijdens de proefrit was dit duidelijk te merken (bijna dezelfde klachten als nu). Hij heeft het destijds gerepareerd voor ik hem ophaalde... hij zei toen dat het een schroef oid aan de bak was die eruit was geraakt. In elk geval was het probleem toen verholpen. Wellicht dat het nu weer zoiets is? In het gunstigste geval dan he :p

En anders... tja vrees dat het weer een wat duurder projectje wordt... ik ben het inmiddels gewend :wink:

Misschien dat iemand zondag op de meeting even kan kijken naar CliTT (F)
Als het verstandig is om er toch heen te rijden dan he??? :~
t is maar één druklager. Maar vaak rammelen de assen in de bak ook lekker mee, het druklager heeft een wat constanter geluid. Even kijken of je kan ontdekken wat het precies is. Maar ik zou me nog niet ál te ongerust maken over dat gerammel, wellicht heeft het helemaal niks te maken met het gebonk.

Sterker nog, als je je drukllager gerepareerd zou hebben zal van dat gebonk geen spatje minder worden ;)
Haas
Car: Megane RS

ik vind t maar vaag dat die klachten aan blijven houden eerlijk gezegd.. .Goed, die motorsteun was niet nieuw meer, maar dat hij nu echt op was, nee. Had eigenlijk wel verwacht dat het met een nieuwe wel over zou zijn, maar helaas.

Ik had bij mijn groene Golf best wel heel wat speling op het diff. Als je daar de koppeling net wat te hard bij lostliet had je ook een enorme bonk. Ik was altijd bang dat ik die in stukken zou trekken bij wat stevig sprintwerk maar dat is nooit gebeurd. Misschien iets om na te kijken?
Als je motor verder stilhangt bij acceleren, koppelingswerk enz, kun je alleen maar inwendig ergens speling hebben, dus zal het in je bak of koppeling zitten?

:S
Egon

is weer balen, maar 't probleem wordt vast gevonden en opgelost :)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ga jij anders even langs met een fruitschaal Egon, misschien helpt dat? :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Miekje16V

WouterW schreef:Ga jij anders even langs met een fruitschaal Egon, misschien helpt dat? :p
:lol: Kijk maar uit... hij doet t echt hoor!

@ Riel.. bedankt voor je correctie (geen idee verder ook wat een druklager is dus :p ) Enne dat gerammel heeft ie al heel lang.... het gebonk is pas iets van de laatste maanden en steeds erger wordend.

@ Haas... (achterste) motorsteun was nu wel degelijk stuk, in december bij APK geconstateerd :wink: En ik dacht zelf ook dat met vervangen hiervan het gebonk wel op zou houden... helaas dus (U)
En wat je zegt over de Golf klinkt me bekend in de oren... ik heb er daarnaast ook last van in bv. files bij lage toeren optrekken en weer gas los :~ Met hoge toeren schakelen valt vooralsnog mee... dan lijkt ie toch net wat lekkerder in de versnelling te haken :wink: Maar om nu altijd als een debiel rond te gaan scheuren :p

Voor zover er naar gekeken is heeft t blok verder geen tot weinig speling... afgaande op jullie info ga ik er dus vanuit dat het iets moet zijn met de koppeling (of zelf de bak)... hmm (U)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

ik werp me weer voorop: zal ik ff een proefrit doen?
Egon

WouterW schreef:Ga jij anders even langs met een fruitschaal Egon, misschien helpt dat? :p
een auto lust geen fruit volgens mij :D
Miekje16V

Thanks Martijn... weer wat geleerd (Y) (F)

@ Egon... hij lust wel benzine (en olie :~) (0)

@ Haas... uiteraard mag je een proefrit maken. :)
Riël
Über-Spammer

Het is de koppeling niet. Ik ken je probleem en het is waarschijnlijk speling op het dif, de bak en de aandrijfassen bij elkaar opgeteld :)
Christiaan

Miekje16V schreef: Wat zijn de klachten?
- in lage toeren rijden en daarbij gas los of erop schokt er iets (t blok of wat anders?), soms hoor ik zelfs een lichte bonk.
- schakelen: na schakelen moet ik heel subtiel mijn pedaal op laten komen en daarna pas gas erop, anders bonkt ie. Het lijkt net of ie dan ineens in de versnelling grijpt. In lage toeren is dit erger dan in hoge toeren!
- koppelingspedaal kan ik ongeveer 2 cm intrappen zonder enkele weerstand (ik weet niet of dit misschien zo hoort). Ook heb ik het idee dat het tandje strakker alweer minder is geworden.
- ik hoor af en toe wanneer ik net ergens wegrij (koude motor) een soort piepend geluid (zelfde als de remmen iets aanlopen door roest op de schijven na een poosje stilstaan).
- bij stilstaan hoor ik soms een licht trommelend geluid (lagers?).
Deze klachten komen mij helaas ook bekend voor(1916v). Zolang ik mij kan herinneren hoor ik m`n druklager, en als het koud is hoor ik ook die piep bij het wegrijden de eerste keer. Dit is nu toch al minimaal anderhalf jaar zo en hij lijkt niet erger te worden.

Ik vraag me wel af of het ernstig is en of ik er nog even mee door kan rijden. Maar voorlopig vind ik het niet storend ofzo. Ik weet dus niet hoelang de klachten er al zijn maar ik zal me er voorlopig niet al te druk om maken of het moet merkbaar erger worden. Ik hou dit topic iig nog even in de gaten :wink: succes ermee
Christiaan

Riël Notermans schreef:Het is de koppeling niet. Ik ken je probleem en het is waarschijnlijk speling op het dif, de bak en de aandrijfassen bij elkaar opgeteld :)
En de oplossing is alles vervangen zeker?! :p
Haas

Riël Notermans schreef:Het is de koppeling niet. Ik ken je probleem en het is waarschijnlijk speling op het dif, de bak en de aandrijfassen bij elkaar opgeteld :)
dat denk ik ook!

mijn steekassen hadden 2 mm speling in de golf.... dat was ook 'apart' rijden... :lol:
Riël
Über-Spammer

De Saf heeft t ook onderhand. Met filerijden gas los en er meteen weer op geeft gewoon een klap. Dat zijn de motorsteunen niet. Met schakelen naar de 3 en naar de 4 hoor ik ook 'tok tok' en 'tok tok' :)

Alleen 'nieuw' rijdt strak. Maar een andere bak is te overwegen ... Iets anders als je steunen kan het echt neit zijn.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ff shampoo mailen/pm-en die heeft vast nog wel een 16v bak liggen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Helaas, ik heb er geen meer. De slechte heb ik weggegooid, en alles wat redelijk was ligt bij bij de garage voor revisie.

Wellicht kan reinier hem voor je reviseren (Y) :)
Miekje16V

Wederom bedankt voor alle reacties... er is echter 1 ding wat ik niet helemaal snap. Als er iets is met de koppeling en toebehoren is de bak toch niet meteen ook gaar? :~ Hij schakelt nl. over het algemeen nog soepel alleen het aangrijpen van de versnelling is irritant :wink: En gas los of erop in lage toeren...

Of zie ik het nu verkeerd (met mijn "ik ben nog steeds een autoleek" ogen?) :wink:
Laatst gewijzigd door Miekje16V op zo 30 mar 2008 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Car: E36 M3

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad en bij mij zat er op de aandrijfas/assen wat speling... Dure grap 2 nieuwe assen maar het was wel opgelost daarna :)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Miekje16V schreef:Wederom bedankt voor alle reacties... er is echter 1 ding wat ik niet helemaal snap. Als er iets is met de koppeling en toebehoren is de bak toch niet meteen ook gaar? :~ Hij schakelt nl. over het algemeen nog soepel alleen het aangrijpen van de versnelling is irritant :wink: En gas los of erop in lage toeren...

Of zie ik het nu verkeerd (met mijn "ik ben nog steeds een autoleek" ogen?) :wink:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Riël
Über-Spammer

Miekje16V schreef:Wederom bedankt voor alle reacties... er is echter 1 ding wat ik niet helemaal snap. Als er iets is met de koppeling en toebehoren is de bak toch niet meteen ook gaar? :~ Hij schakelt nl. over het algemeen nog soepel alleen het aangrijpen van de versnelling is irritant :wink: En gas los of erop in lage toeren...

Ik zeg ook niet dat er iets met je koppeling is ;)
Plaats reactie