Hallo,
Als ik mijn contact uitzet van mijn r5 1.4i dan blijft mijn brandstofpomp door pompen. En trekt de accu leeg. Ik zal niet weten waar het aan ligt. Misschien weet iemand van jullie wat is het is of het kan zijn.
Alvast bedankt
Dennis
Brandstofpomp blijft pompen.
-
Ik heb de relais naast de computer losgehaald en andere geprobeerd en hij bleef pompen. Ook een andere computer, en hetzelfde. Vervolgens ander contact slot en hij bleef pompen. Kan iemand mij helpen?
Relais vind je in de zekeringkast. Branstofpomp is wat groter dan de rest. Erfgens rechts van het rijtje 'gewone' relais.
-
Riël de gene die jij bedoeld is van een r5 gtt ik heb een 1.4i bij de zekeringkast zit alleen relais van de knipperlicht. en bij de computer zitter er 2. Maar ik zal niet meer weten waar het in kan zitten.
Goh, zitten die op een andere plek? 
Geen doorgefikte kabels? Zo'n 1.4i vliegt in de fik als de fan blijft hangen

Geen doorgefikte kabels? Zo'n 1.4i vliegt in de fik als de fan blijft hangen

Heeft een 1.4i niet ook een reservepomp ala de GT met de hulptank? Die heeft dan nog een relais achter het rechter achterpaneel zitten in het binnenscherm.
Misschien ff een draadschemaatje zoeken van zo'n kreng bij de behulpzamere dealer?
Anders gewoon een vette killswitch erin?
Misschien ff een draadschemaatje zoeken van zo'n kreng bij de behulpzamere dealer?
Anders gewoon een vette killswitch erin?

Nee, volgens mij heeft alleen de GTT en GTE die extra tank...
-
In zo'n vraagbaak staat dat de relais naar de computer van de injectie zijn en de brandstofpomp, maar als ik deze eruit trek dan blijft de motor gewoon lopen en de brandstofpomp ook. Als je deze relais eruit trekt moet het toch niet meer doen?
-
Allebei losgehaald, je kon ook gewoon rijden zonder deze 2 relais.
-
ps deze relais zijn precies hetzelfde. Ik heb deze relais ook al omgedraaid.
hmm, dan geef ik 't bij voorbaat al op, eerlijkgezegd. Dan is d'r echt serieus met de kabelboom of de computer geknoeid.d_wieleman schreef:Allebei losgehaald, je kon ook gewoon rijden zonder deze 2 relais.
rev it like a rental
-
comuter is het zoieso niet, want ik heb er een andere ingehad. Het rare is ook dat het van de ene op de andere dag was gekomen.
-
Het probleem is opgelost! Het was de kabelboom die kortsluiting maakte. Een nieuwe op de sloop gehaald en hij doet het wel prima!
Bedankt voor alle reacties!
Bedankt voor alle reacties!