Stoterstangen GTT

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Rwd-student
Contacteer:

Hallo allemaal,

De stoterstangen van de GTT, zijn die hetzelfde als van de NONturbo blokjes?

Dus met andere woorden, kun je de stoterstangen van de GTT en die van een origineel blok probleemloos uitwisselen?
Of moet ik op zoek naar speciale GTT stoterstangen?

Volgens mij zijn er een aantal zegmaar heel erg krom :smoke:

BVD,

Frits (D)
Steven
Car: M536

Hee ouwe gek, met algemene GTT vragen moet je dit topic gebruiken, das wat handiger ;)

Maargoed je kunt ze gewoon van een normale 1.4 pakken, zijn gewoon hetzelfde. Of ff beuntyle deze rechtslaan.

Denk dat je toch wel ff serieus moet denken over een toerenbegrenzer dan hehe.
Er was ooit een topic van Robert (met een groene 5 ATi), die had het over titanium stoterstangen, kweenie of daar ooit nog wat uitgekomen was, dacht dat er in de USA wel wat mogelijk was.

Edit: ff gezocht, hier is dat topic: hogere toerentallen voor de C-motortjes
Rwd-student
Contacteer:

Ohw, Sorry voor de verkeerde plaats dan hé. :wink:

Maar dat is wel heel goed nieuws, Heb namenlijk nog 3 originele blokjes liggen die ik uit elkaar kan slopen voor reserve stoterstangen :smoke: terugbuigen lijkt me niet echt een goeie oplossing, metaalmoeheid enzo..

Over de lange termijn oplossing moet ik nog nadenken... Ik denk dat het gewoon een wiliams blok met turbo wordt. (D)
Steven

En goed gezond Williamsblok met chippie, vervangingsfilter, spagettitje levert met gemak 170-180 krukaspk's en een stevig koppel, daar kom je ook wel ff mee rond hoor :)

Metaalmoeiheid komt niet terug over 1x terugslaan hoor, tis eerder de vooruitbuiging die je er moeilijk uit kunt slaan waardoor ze weer eerder uitbuigen, maar toch kan je dat best netjes doen door ze over een tafel te rollen. Het klinkt meer beunstyle dan dat het is, als je het goed doet.
Abel
Über-Spammer

waren alu stoterstangen, en die werden te lang bij hete motor..

uit mijn koppie http://www.pushrods.com (hmm werkt niet meer)
Steven

.net

Als jij mijn post terugleest zie je dat ik dat topic nog heb opgedoken...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven schreef:En goed gezond Williamsblok met chippie, vervangingsfilter, spagettitje levert met gemak 170-180 krukaspk's en een stevig koppel, daar kom je ook wel ff mee rond hoor :)

Metaalmoeiheid komt niet terug over 1x terugslaan hoor, tis eerder de vooruitbuiging die je er moeilijk uit kunt slaan waardoor ze weer eerder uitbuigen, maar toch kan je dat best netjes doen door ze over een tafel te rollen. Het klinkt meer beunstyle dan dat het is, als je het goed doet.
:lol: :lol: Ik ben in de Ferrarifabrieken geweest, daar staan ze de nokkenstokken voor de motoren met een bankhamer zo op te rammen totadat die binnen de toleranties valt, echt prachtig om te zien.
Die man deed dat al 30 jaar ofzo.

Legt hem op de rollen met de micrometers, draait een keer, kijkt op de metertjes.
Geeft er vervolgens (naar het lijkt in het wilde weg) een paar klappen op.
Legt hem weer terug op de rollen, en voila binnen de toleranties (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PtrGte
Contacteer:

klinkt als dengelen...(zo noemen we het hier in ieder geval :) )

Wordt veel gebruikt als inderdaad nokkenassen en krukassen krom zijn.
Sommige krukassen die tot wel 1 mm krom zijn kun je zo weer netjes in het gareel krijgen...goede methode, snel en effectief...

oh ja in ieder geval wordt wel op de juiste plaats met het juiste gereedschap "gemept"...anders komt het niet goed...
Rwd-student
Contacteer:

Ok, het volgende: Ik heb een stoterstang uit een ander C 1.4 blokje gehaald. Nu is deze een paar (4 ofzo) mm langer. Dit valt op te vangen met de klepstelschroef. Kan ik hem gebruiken?

Bij het andere blokje zitten de klepstelbouten allemaal een stuk minder ver ingedraait.

Is het bekend dat er verschillende lengtes zijn?
PtrGte
Contacteer:

Wordt de hoek van de tuimelaar dan niet veel anders?

Weet wel dat ze bij tuning van oudere type motoren met soortgelijke klepbediening altijd wel binnen een bepaalde grens proberen te blijven omdat je anders het hele kleppen-gebeuren in de war schopt...

Ik zou er in ieder geval een stoterstang in duwen met een zelfde lengte...tis niet dat die dingen heel zeldzaam zijn wel?

EDIT: laat maar...tis vrijdagmiddag :lol:
Steven

Die hoek wordt niet anders hoor, ouwe gek, tis alleen dat die knikgevoeliger is naarmate ie langer wordt, al zal die 4mm niet de nekbreker zijn.

Als je em gewoon netjes kunt stellen, lekker gebruiken die hap!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

zitten er niet gewoon lekker 2 maten in?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Rwd-student
Contacteer:

Ik heb de oude opgelapt. Na donderdag trek ik het kleppendeksel er weer even af om alles te controleren.
Plaats reactie