Ivo van Achthoven schreef:
Volgensmij is de 182 sneller dan de 197....
En ik ga liever met de 5 GTT....
Ik vraag het me al een tijdje af ja welke sneller is.
Maar waar rijden ze snellere rondetijden mee in de clio cup dan? de 182 of 197?
Voorlopig nog de 182 (op zandvoort scheelt het ongeveer 1 seconde), vanwege de hogere topsnelheid, maar denk dat je op de ring meer hebt aan een betere wegligging.
denk ook dat een goede gtt sneller is dan een willi trouwens
ook een standaart gtt? gtt is makkelijk te tunen dus de meeste zullen wel sneller zijn maar als je alles standaart laat denk ik niet dat hij een willie bij houd. Het onderstel van een willie lijkt me ook beter.
Ik denk ook dat Luco en Ivo wel wat sneller op een circuit dan mij zijn, want ik heb helemaal geen ervaring... wat trouwens wel leuk is dat je in DE octaan 100 kan kopen(hoorde ik)
Kijken of het lekkerder rijdt
maar alles valt of staat met degene die er mee het rondje ring rijdt.......
we gaan uit van een gelijkwaardige chauffeur natuurlijk
Ik zou kiezen voor de 197, maar dat is puur gevoel.
Indolicious, 100 octaan heb je niks aan, geen enkele toegevoegde waarde of je moet met de ontsteking gaan spelen, je verlegt met een hoger octaangehalte namelijk de pingelgrens.
Luco/Alpine-racer schreef:Indolicious, 100 octaan heb je niks aan, geen enkele toegevoegde waarde of je moet met de ontsteking gaan spelen, je verlegt met een hoger octaangehalte namelijk de pingelgrens.
Oweeeeeee dat wist ik niet, weer wat geleerd
Maakt het dan ook niet uit of ik 98 of 95 tank voor mn vermogen???
zoals je in de binnenkant van je tankdop kan lezen wordt 98 geadviseerd, dit betekent volgens mij dus (correct me if i'm wrong) dat de software geschreven is voor 98
Luco/Alpine-racer schreef:Indolicious, 100 octaan heb je niks aan, geen enkele toegevoegde waarde of je moet met de ontsteking gaan spelen, je verlegt met een hoger octaangehalte namelijk de pingelgrens.
Oweeeeeee dat wist ik niet, weer wat geleerd
Maakt het dan ook niet uit of ik 98 of 95 tank voor mn vermogen???
Ligt er aan wat voor chip je rijdt. Zonder gechiptuned te zijn kan je met beide rijden. Indien wel gechip tuned, in overleg met de tuner kan hij/zei de minimale octaanwaarde verhoogd hebben, voor bv meer vermogen/mooier lopende motor.
Voor een auto met een carburateur (lees GTT) werkt het wel in het voordeel om octaan 100 te gaan rijden. hierdoor zou de motor in theorie meer energie halen uit de brandstof, en dus sneller kunnen. De mensen die langer een GT rijden zouden dit moeten kunnen beamen..
Ligt er aan wat voor chip je rijdt. Zonder gechiptuned te zijn kan je met beide rijden. Indien wel gechip tuned, in overleg met de tuner kan hij/zei de minimale octaanwaarde verhoogd hebben, voor bv meer vermogen/mooier lopende motor.
quote]
Ik rij met Fastchip software en de ene keer tank ik 95 en de andere 98
Wat ik wel heb sinds die gechipped is, dat hij weleens in uitgevallen bij het remmen... toen had ik zo'n flesje motorschoonmaakmiddel door mn brandstof gegooid en toen was het zo goed als weg... tot gisteren, toen is het weer een keer gebeurd
Ook een auto met carbs is het niet merkbaar, tenzij je, zoals ik net al zei de ontsteking gaat veranderen
Meer voorontsteking dus, dan ga je de pingelgrens opzoeken en dan moet je hoger octaan hebben, maar van een hoger octaan op zich haal je echt niet meer vermogen, je moet dan wel wat met de ontsteking doen.
Frits schreef:
quote]
Ik rij met Fastchip software en de ene keer tank ik 95 en de andere 98
Wat ik wel heb sinds die gechipped is, dat hij weleens in uitgevallen bij het remmen... toen had ik zo'n flesje motorschoonmaakmiddel door mn brandstof gegooid en toen was het zo goed als weg... tot gisteren, toen is het weer een keer gebeurd
het lijkt mij niet verstandig om met een gechipte ecu op euro95 te gaan rijden.
Geert schreef:
Oke nu begin ik het een beetje te begrijpen!!
Voordat ik dus die groep N software had was er nooit iets aan de hand als ik om beurten 95 en 98 tankte, pas nadat hij gechipped was viel hij af en toe uit, maar dat ik er af en toe 95 ingooi kan dus de reden zijn...
Voortaan dus alleen maar 98 tanken...
Gelukkig begin ik 1 mei bij mn nieuwe baan wat me per maand zo'n 3000 Clio RS kilometers scheelt
Geert schreef:
Oke nu begin ik het een beetje te begrijpen!!
Voordat ik dus die groep N software had was er nooit iets aan de hand als ik om beurten 95 en 98 tankte, pas nadat hij gechipped was viel hij af en toe uit, maar dat ik er af en toe 95 ingooi kan dus de reden zijn...
Voortaan dus alleen maar 98 tanken...
Gelukkig begin ik 1 mei bij mn nieuwe baan wat me per maand zo'n 3000 Clio RS kilometers scheelt
ik denk dat vpower ook wel voldoende is. ik heb een chip die is gemapt op vpower en dat spul tank je hier in de buurt toch al voor 1.44 dat is toch al beter te betalen dan die euro 98