Hallo,
weet iemand hoe dat gaat als je in Duitsland een auto koopt? Ik woon zelf in Duitsland dus hoeft niet in te voeren oid.
Ivm kenteken. Waar moet ik deze aanvragen zodat ik de auto thuis kan krijgen? En zijn er nog andere dingen?
Alvast bedankt.
En nog fijna paasdagen!
Auto kopen in Duitsland!
Als je auto gekocht hebt op strassenverkehrsamt omschrijven. ALs je de papieren meekrijgt kun je dat op het strassenverkehrsamt doen. Zorg dat je om 7:30 daar bent !!
Als de auto nog vervoerd moet worden/hij staat verweg en 2x rijden is geen optie:
Bij verzekeringsmaatschappij (DA Direkt) een kurzzeitkennzeichenverzekering halen (50 euro) en dan bij de Strassenverkerhsamt het kenteken ophalen. Je kan dan gedurende een paar dagen rijden met de auto.
Als de auto nog vervoerd moet worden/hij staat verweg en 2x rijden is geen optie:
Bij verzekeringsmaatschappij (DA Direkt) een kurzzeitkennzeichenverzekering halen (50 euro) en dan bij de Strassenverkerhsamt het kenteken ophalen. Je kan dan gedurende een paar dagen rijden met de auto.
-
Okee die moet ik dan hebben, maar waar kan ik die regelen dan? Moet ik dan bellen met DA Direct of kan ik bij het postkantoor langs ofzo?Bij verzekeringsmaatschappij (DA Direkt) een kurzzeitkennzeichenverzekering halen (50 euro) en dan bij de Strassenverkerhsamt het kenteken ophalen. Je kan dan gedurende een paar dagen rijden met de auto.
Alvast bedankt.
Nee, in duitsland naar de DA Direkt gaan.
Maar misschien is een exportkenteken beter voor jouw gebruik.
Hier kun je een van de twee verzekeringen afsluiten. Deze krijg je opgestuurd. Hiermee ga je dan weer naar strassenverkerhsamt!
http://www.autos-versichern.de/
Maar misschien is een exportkenteken beter voor jouw gebruik.
Hier kun je een van de twee verzekeringen afsluiten. Deze krijg je opgestuurd. Hiermee ga je dan weer naar strassenverkerhsamt!
http://www.autos-versichern.de/
-
Okee maar wat is dat dan die DA Direct?
Zit deze ook in Emlichheim? Weet je dat toevallig?
Zit deze ook in Emlichheim? Weet je dat toevallig?
-
Ik heb het zonet allemaal even geredeld, ik was alleen 105 kwijt voor alles maarja..
-
Wanneer ik de auto ophaal. heb ik dan nog te maken met overschrijving van de auto oid zoals in Nederland of hoe gaat dat hier?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ja, je kan dan voorlopig met de auto rijden. Haal je m op, moet je met geldige TUV en échte verzekering en autopapieren naar het strassenverkehrsamt om hem op naam te laten zetten. Dan krijg je ook je 'eigen' platen (mag je voor 10 euro extra zelf kiezen).
Let wel, het is handig je even in de situatie te verdiepen. Het feit dat ik in Duitsland heb gewoond wil niet zeggen dat ik tot op detail de stappen weet
Duitsland = heel anders en is niet postkantoor en omschrijven in ieder geval.
Let wel, het is handig je even in de situatie te verdiepen. Het feit dat ik in Duitsland heb gewoond wil niet zeggen dat ik tot op detail de stappen weet

Duitsland = heel anders en is niet postkantoor en omschrijven in ieder geval.
-
Oke, maar moet er op het moment dat ik auto ophaal bij diegene waarvan ik de auto koop nog iets geregeld worden?
Of kan dat ook later als ik de auto weer thuis heb?
Of kan dat ook later als ik de auto weer thuis heb?
Als je alle papieren hebt ka ndat ook thuis.
Fahrzeugbrief, fahrzeugschein (?) en tuv
Fahrzeugbrief, fahrzeugschein (?) en tuv
-
Okee. Bedankt!