1.8 16V Bestaat er zoiets als een compressorkit???

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
MerijnV

Iemand bekend met de mogelijkheden voor een compressorkitje voor de 1.8 16V motor uit de Clio 1?

Ik bedoel dus specifiek geen turbocompressor kit. Ik ben het gedoe met turbo's ff beu. Bovendien ben ik heel benieuwd naar het experiment van de gewonen riem aangedreven compressor ipv door een turbine.

Anyone?

Ik ben vooral benieuwd naar complete kits, of naar eventuele complete oplossingen met bv mercedes kompressors of G-laders die al eens uitgeprobeerd zijn.
Robke
Car: Lexus IS250

Een of ander Italiaans bedrijf had een paar jaar geleden een kant en klare kit voor de Clio 16V voor ik meen €4000,-.
De naam weet ik zo niet meer, maar die kun je vast wel vinden met google.
Menno

Heb 't er wel eens opgeklust gezien, maar nog nooit een complete kit.
"gedoe" zit 'm overigens vaker in de uitvoering, dan in 't principe ;)
rev it like a rental
jacques

MerijnV

Naja, het wordt zoiezo een gedoe, want het is een transplantatie van een clio 1 blok in een GTT body. Kortom, het gedoe is zeker een issue.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of het noodzakelijk is de software aan te passen e.d.

In principe is het mijn bedoeling om een giga luchtfilter uit het linkerspatbord rechtdoor in het blok te voeren en bij voorkeur daar een compressor tussen frunniken, zodat er geen bochten en hoeken in komen.

Maar goed, ik ken de turbokit voor dit blok uit engeland en ik vind dat helemaal niks, plus dat het een drama wordt gezien de ruimte die ik in een gtt heb.
MerijnV

Thx! en gelijk (U) sjips, wat een megaconstructie, die raak ik nooit kwijt.
Menno

Je hebt geen andere software nodig, wel een aangepaste afstelling.

In een 5je heb je op de meeste plekken wat meer ruimte dan bij een clio, dus dat moet wel goed komen.

Qua plaatsing/uitvoering vind ik de meeste turbokitjes toch mooier uitkomen dan bij een compressor, maar dat is misschien een kwestie van (Technische) smaak.
rev it like a rental
MerijnV

Hmmm, ik heb mijn buik een beetje vol van turbo's. En de hitte ontwikkeling van de turbines wil ik graag elimineren. Ik vermoed dat de compressor in z'n eentje al voldoende aan opwarming doet.
MerijnV

Hebben hier mensen 1.816v blokken geblazen hetzij compressor of turbo?
Florus

Check dit topic,ongeveer vanaf pagina 30.....

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

:wink:
Plaats reactie