Ik had even een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb hier eerder al gehoord dat ik zowieso 17" velgen onder mijn auto kan plaatsen.
Nu wil ik ook mijn auto laten verlagen (dan moeten we even uitgaan van de standaard band dikte).
-Tot hoever kan ik hem dan laten verlagen? (ook zou ik het liefste aan de andere kant van de drempels kunnen komen )
-wat zullen de koste/tijd ongeveer zijn?
-En bij welk bedrijf kan ik het het beste laten doen in Assen/Groningen?
meestal worden ze ongeveer 3 a 4 cm verlaagd of je moet ene schroefset nemen, dan kan je het zelf bepalen.
Verlagen voor en achter kost je denk ik ene uurtje of 2 a 3, en is makkelijk zelf te doen als je over ene brug beschikt en niet te vergeten een veren klem!!
MikeVV schreef:meestal worden ze ongeveer 3 a 4 cm verlaagd of je moet ene schroefset nemen, dan kan je het zelf bepalen.
Verlagen voor en achter kost je denk ik ene uurtje of 2 a 3, en is makkelijk zelf te doen als je over ene brug beschikt en niet te vergeten een veren klem!!
oke
had al wat rond gekeken en iemand had iets uitgevonden waardoor je niet perse een klem nodig bent.
en ben zelf nogal bang dat ik de torsie niet goed op zijn plek zet of wat dan ook. Heb het zelf nog nooit eerder gedaan en aangezien het geen speelgoed is:P
Toen ik het samen meteen collega voor heteerst een laguina verlaagde zijn we 4 uur bezig geweest.
paar maanden later deden we 3 laguna's binnen 4 uur verlagen, je krijgt er vanzelf handigheid in.
geloof me je hebt echt ene verenklem nodig, je wil niet het risico lopen dat hij eruit klapt, dat gaat dwars door beton heen!!
Neem het zekere voor het onzekere!!!
Mike heeft gelijk. Vanaf va 60 Euro heb je al 2 bruikbare verenspanners. Wil je zelf klussen en dus geld besparen dan moet je investeren in gereedschap (of goede vrienden hebben). Heb je er geen zin in, neem dan je schakbrekers met veer en al mee naar bv. een hobbygarage of kwikfit en vraag ze om de veer over te zetten. Over het verlagen van de achteras is al vaak wat geschreven hoe moet en hoe je zelf een stuk gereedschap hiervoor kunt maken kijk eens hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... as&start=0
jacques schreef:Mike heeft gelijk. Vanaf va 60 Euro heb je al 2 bruikbare verenspanners. Wil je zelf klussen en dus geld besparen dan moet je investeren in gereedschap (of goede vrienden hebben). Heb je er geen zin in, neem dan je schakbrekers met veer en al mee naar bv. een hobbygarage of kwikfit en vraag ze om de veer over te zetten. Over het verlagen van de achteras is al vaak wat geschreven hoe moet en hoe je zelf een stuk gereedschap hiervoor kunt maken kijk eens hier: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... as&start=0
Die topic ken ik al vandaar dat ik zei dat een verenklem niet nodig was maar maakt ook niet uit ga niet eigenwijs doen;)
Ik ben niet echt opzoek naar giga dure veren maar ook geen rot zooi.
Weten jullie toevallig wat een stel goede veren zijn (voor/achter) en wat het ongeveer zal gaan kosten om ze er onder te laten zetten bij kwik?
Ik had even een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb hier eerder al gehoord dat ik zowieso 17" velgen onder mijn auto kan plaatsen.
Nu wil ik ook mijn auto laten verlagen (dan moeten we even uitgaan van de standaard band dikte).
-Tot hoever kan ik hem dan laten verlagen? (ook zou ik het liefste aan de andere kant van de drempels kunnen komen ) 3mm-3.5 ? maar als je paar goeie veren wil kijk dan hier: http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... =82&page=8 I
er staan goedkopen tussen maar wil niet zeggen dat deze goed rijden, in vergelijknig qua prijs / kwaliteid zijn apex veren het beste en niet erg duur rond de 80 euro, als je de prijs niet veel intreseerd zou ik voor de eibach gaan dat zijn de beste zeg maar.
zou in ieder geval voor 1 van de volgende merken gaan:
Koni
Eibach
Apex
Weitec
-wat zullen de koste/tijd ongeveer zijn? 120 euro max 60 euro montage en 60 euro uitlijnen ik moest mijne uitlijnen verschilt
-En bij welk bedrijf kan ik het het beste laten doen in Assen/Groningen?
gewoon een bovag garage even rondvragen.
Greetz
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op do 20 mar 2008 6:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gister nog maar eens rond zitten pluizen en heb een bedrijf gevonden bij mij in de buurt maar die is volgens mij nogal aan de prijs als je na het uitlijnen kijkt
Zie hier onder
Ik heb dit maar even door gegeven omdat ik dat er in de toekomst toch onder wil;)
-17 inch ET36 velgen en een 205/40/17 band.
Dit bericht kreeg ik terug.
-Hallo Gerard,
Met deze band-wiel combinatie kun je de auto verlagen met:
-Eibach verenset Pro-Kit 263.- -30 mm.
-Spax veren + demperset Type VSX 544.- -30 mm.
Eventuele montage en uitlijn kosten zijn niet bij de prijs inbegrepen, deze zouden +/- uitkomen op 200-250.-
Feitelijk is het zeer simpel maar ik me voorstellen dat je er zelf niet aan wilt beginnen. Informeer gewoon eens bij wat kleine bedrijfjes in de buurt naar de prijzen. Als ze geen goede uitlijnapparatuur hebben is dat nog niet zo'n probleem. Voor 5 tientjes doen ze bij de bekende fastfitters ook netjes met goede apparatuur.
okee badankt voor de info
Ik woon zelf in Drenthe dus is gouda iets tever
Heb ook al een pm na iemand gestuurd die hier in de buurt woont die zou mij kunnen hebben werd mij verteld
En hoe zit het trouwens met de achter kant? :$
Ik heb wat dingen gelezen over torsie verwijderen en weer terug plaatsen enz. (neem aan dat bij 30mm verlaging hier geen nieuwe dempers onder hoeven)
Had dit forum al eens eerder gezien maar had nooit die zwarte krik onder de trommel rem gezien
Iemand nog tips voor als je geen assteunen hebt?
Is het een idee om eerst links omhoog te krikken en daar dan blokken onder te leggen en dit ook rechts te doen en dn de krik gebruiken voor het wiel of neem je dan een tegroot risico?
Investeren in gereedschap. Gewoon as-steunen kopen 15 euro voor een setje.
Als je geen geld aan veilig sleutelen wilt uitgeven kun je beter gaan fietsen.
Ik heb nog eens wat rond zitten zoeken op forums en overal werd gezegd dat goedkope veren nogal zijn.
en nu heb ik de volgende veren gevonden op het internet maar die zijn ook niet zo heel erg duur en raak nu een beetje in een twijfel of ikhet wel ofniet zal doen.
ach, qua veren kun je niet zoveel missers hebben. je gaat ze monteren op de originele dempers die dan veel meer te voorduren krijgen en vaak sneller stuk gaan dan een veer.
wil je lekker omlaag neem je een set van veren en dempers. kost iets meer (200-300) maar heb je langer plezier van.
Gewoon--Gerard schreef:Ik heb nog eens wat rond zitten zoeken op forums en overal werd gezegd dat goedkope veren nogal zijn.
en nu heb ik de volgende veren gevonden op het internet maar die zijn ook niet zo heel erg duur en raak nu een beetje in een twijfel of ikhet wel ofniet zal doen.
oke, nog meer merken zat aan prijs te denken tot 500euro.
en zeg ook ff er bij of je je voertuig dagelijks gebruikt of alleen voor meetings.
(iemand ervaring met tec tuning?? schijnt zelfde te zijn als v-maxx. )
merken: