Heey hoi,
Ik zat te denken om andere velgen onder mijn coupe tezetten.
Maar nu is mijn vraag tot welke grote als dat kan zonder aanpassingen standaard zitten er namlijk 15 inch onder.
En als ik eventueel zou willen verlagen wat zou er dan aangepast moeten worden?
Gegroet
Megane coupe velgen veranderen tot welke grote?
verlagen kun je doen met veren tot 40mm, achter verlaag je dmv de torsie te verstellen.
Ik reed in mijn coupe met 7J 17" ET36 en 45mm verlaging probleemloos rond. bandenmaat 205/40/17.
Ik reed in mijn coupe met 7J 17" ET36 en 45mm verlaging probleemloos rond. bandenmaat 205/40/17.
-
Okay thxHaas schreef:verlagen kun je doen met veren tot 40mm, achter verlaag je dmv de torsie te verstellen.

Nu had ik alleen nog even een vraagje over de torsie.
Hoe kan ik die verstellen? (voordat ik onder de autokruip en alles los heb liggen)

Heb je eventueel een foto van jou'n auto zodat ik een voorbeeld heb?
de meesten zullen zeggen dat je de torsiestaven eruit moet halen, maar bij een coupe zit daar een stuk dorpel voor. Zo heb ik het ook gedaan..
Er doen zich ook verhalen voor om midden onder de as, het verbindingsblok tussen links en rechts weg te tikken, te stellen en dan de boel weer terug te zetten. Heb je ook geen torsietrekker nodig...
dit heb ik persoonlijk echter nog nooit gedaan. Misschien aankomend weekend wel, dan ga ik mijn eigen 19 doen...
Er doen zich ook verhalen voor om midden onder de as, het verbindingsblok tussen links en rechts weg te tikken, te stellen en dan de boel weer terug te zetten. Heb je ook geen torsietrekker nodig...
dit heb ik persoonlijk echter nog nooit gedaan. Misschien aankomend weekend wel, dan ga ik mijn eigen 19 doen...
-
Okee bedanktHaas schreef:de meesten zullen zeggen dat je de torsiestaven eruit moet halen, maar bij een coupe zit daar een stuk dorpel voor. Zo heb ik het ook gedaan..

Ik neem dus aan dat een gewone leek als ik dat dus niet zo'n 1,2,3, voor elkaar krijg en het beter kan laten doen?
Ik heb het zelf bij m'n 19 gedaan en stelt echt nx voor ff een pijp met doorsnee van 50mm en 70mm of 80mm lang paar ringen stuk draad eind wat in de torsie as past steek sleutel er bij en je heb em zo los.
moet volgens mij net kunnen zonder al te veel te te hoeven slopen bij een megane. er zijn ook handleidingen over te vinden hier op het forum. ff goed zoeken
moet volgens mij net kunnen zonder al te veel te te hoeven slopen bij een megane. er zijn ook handleidingen over te vinden hier op het forum. ff goed zoeken

aanvulling op PCman. Ik heb het bij een Megane gedaan door er een dop op te zetten. Ik meen maatje 22 ofsow en dan daar ringen en draadeind doorheen. en met een ring/steeksleutel de moer aandraaien en je draaid de as er zo uit
heb ook niet gezegd dat niet kan... 
maar als je niet houdt van kleine ruimten, kun je beter het midden losrossen

maar als je niet houdt van kleine ruimten, kun je beter het midden losrossen