ACT: ICT en (web) Design.
probeer het eerst eens met een draadje, dan kun je makkelijker in de router zien welk ip dat ding krijgt
vervolgens maak je op je pc een nieuwe printer poort aan die verwijst naar dat ip adres.
zo heb ik mijn samsung laser nu ook aangesloten zonder enige verdere software voor virtuele printerpoorten ofzo
vervolgens maak je op je pc een nieuwe printer poort aan die verwijst naar dat ip adres.
zo heb ik mijn samsung laser nu ook aangesloten zonder enige verdere software voor virtuele printerpoorten ofzo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn SanDisk Extreme III 4gb geheugenkaart van mijn camera niet gevonden wordt door de ingebouwde kaartlezer van mijn pc? Wel als ik het kaartje in de bijgeleverde usb adapter stop.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Misschien ondersteunt de kaartlezer in je PC. te groot ofzo? heb hier hetzelfde met mn 2gig-kaartjesRonnie schreef:Kan iemand mij vertellen waarom mijn SanDisk Extreme III 4gb geheugenkaart van mijn camera niet gevonden wordt door de ingebouwde kaartlezer van mijn pc? Wel als ik het kaartje in de bijgeleverde usb adapter stop.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
als ie t daar wel in doet, lijkt me dat de makkelijkste oplossing ja! 

-
- Über-Spammer
offtopic

Haal je haar wel eens van de zolder afFerdy schreef: Boven op zolder bij Femke staat een Canon Pixma MP800R,

hoe wil je het anders doen danRonnie schreef:hmm ok, dus moet ik voortaan die adapter gebruiken?

Sandisk Exreme is net een ander type geheugenkaart. oudere type kaartlezers kunnen hier helemaal niets meeRonnie schreef:Kan iemand mij vertellen waarom mijn SanDisk Extreme III 4gb geheugenkaart van mijn camera niet gevonden wordt door de ingebouwde kaartlezer van mijn pc? Wel als ik het kaartje in de bijgeleverde usb adapter stop.
volgens mij kun je de printer toevoegen als je naar printer toevoegen gaat in het configuratiescherm, dan aangeven dat het om een netwerkprinter gaat, port toevoegen (lan-poort) vervolgens bij het ip-nummer het juiste ip erinzetten.Ferdy schreef:heb een pagina uitgeprint met dat daarop de LAN instelling, daar staat ook een IP adres op...
hoe nu verder ?
althans, zo werkte het hier

Dan moeten beide devices wel in de juiste ip-range zitten met het juiste subnet, anders kunnen ze elkaar noooooit zien.Egon schreef:volgens mij kun je de printer toevoegen als je naar printer toevoegen gaat in het configuratiescherm, dan aangeven dat het om een netwerkprinter gaat, port toevoegen (lan-poort) vervolgens bij het ip-nummer het juiste ip erinzetten.Ferdy schreef:heb een pagina uitgeprint met dat daarop de LAN instelling, daar staat ook een IP adres op...
hoe nu verder ?

Dus, wat is het ip-adres van je pc en wat is het adres van je printer?
waarschijnlijk heb je een router in je netwerk zitten?? of nietMerijn schreef:Dan moeten beide devices wel in de juiste ip-range zitten met het juiste subnet, anders kunnen ze elkaar noooooit zien.Egon schreef:volgens mij kun je de printer toevoegen als je naar printer toevoegen gaat in het configuratiescherm, dan aangeven dat het om een netwerkprinter gaat, port toevoegen (lan-poort) vervolgens bij het ip-nummer het juiste ip erinzetten.Ferdy schreef:heb een pagina uitgeprint met dat daarop de LAN instelling, daar staat ook een IP adres op...
hoe nu verder ?
Dus, wat is het ip-adres van je pc en wat is het adres van je printer?
zal toch in de range 192.168.???.??? zitten lijkt me
Dat lijkt me ook wel... Als DHCP geconfigureerd is op de router en je printer is ook als DHCP-client ingesteld, dan zouden de computer en de printer wel in dezelfde range moeten zitten.
Edit: Het lijkt me wel het meest voor de hand liggend dat ze in de 192.168.x.x range zullen zitten, ja. Er zijn wel wat meer ranges die je lokaal kan gebruiken, maar deze is toch wel het meest gangbaar.
Ferdy, opheldering graag...
Edit: Het lijkt me wel het meest voor de hand liggend dat ze in de 192.168.x.x range zullen zitten, ja. Er zijn wel wat meer ranges die je lokaal kan gebruiken, maar deze is toch wel het meest gangbaar.
Ferdy, opheldering graag...