Tik in motorblok AT -> nu Revisie van motorblok
-
ik heb denk ik een probleem met mijn R4 AT.
ik heb een tik in het blok(al een tijdje trouwens) maar ik weet niet wat het is.
ik ga nog wel de kleppen stellen en misschien dat het daarmee is verholpen, maar misschien dus ook niet..
Ik heb dus een vrijwel constante tik in het blok zit, maar wat kan dit dan zijn.
het kan volgens mij of een drijfstanglager zijn of de kleppen of een kantelende zuiger.
ik weet alleen niet meer met welk geluid het nu wat is.
volgens mij was een vrij constante tik de kleppen en een tik die meeklimt in de toeren een drijfstnang lager??
ook staat de motor bij een wat koudere motor stationair erg te roken uit de uitlaar, het is blauwige rook dus dit zou een te rijk mengsel moeten zijn. het is geen zwarte rook, dus geen olie.
olie verbruikt de motor wel een beetje maar niet schrikbarend veel.
er komen ook geen pluimen uit de uitlaat als ik doorschakel, dus de turbo is ook nog wel goed.
Heeft iemand een idee misschien??
Alvast bedankt
Groet
cees
ik heb een tik in het blok(al een tijdje trouwens) maar ik weet niet wat het is.
ik ga nog wel de kleppen stellen en misschien dat het daarmee is verholpen, maar misschien dus ook niet..
Ik heb dus een vrijwel constante tik in het blok zit, maar wat kan dit dan zijn.
het kan volgens mij of een drijfstanglager zijn of de kleppen of een kantelende zuiger.
ik weet alleen niet meer met welk geluid het nu wat is.
volgens mij was een vrij constante tik de kleppen en een tik die meeklimt in de toeren een drijfstnang lager??
ook staat de motor bij een wat koudere motor stationair erg te roken uit de uitlaar, het is blauwige rook dus dit zou een te rijk mengsel moeten zijn. het is geen zwarte rook, dus geen olie.
olie verbruikt de motor wel een beetje maar niet schrikbarend veel.
er komen ook geen pluimen uit de uitlaat als ik doorschakel, dus de turbo is ook nog wel goed.
Heeft iemand een idee misschien??
Alvast bedankt
Groet
cees
Laatst gewijzigd door cees de borst op vr 16 mei 2008 8:46, 1 keer totaal gewijzigd.
zwarte olie is te rijk, blauwe rook is olie. Dus precies andersom
tja die tik dat is heel moeilijk. Heb je hem met koude en warme motor?
koude motor alleen, is vaak een kantelende zuiger
warme/hete motor duid vaak op een drijfstang
en constant, een klep die tikt, check je stoterstangen of ze recht zijn dat kan ook zijn dat 1 iets krom is en die kan gaan buigen bij belasting/meer toeren en dat kan ook tikken
suc6
tja die tik dat is heel moeilijk. Heb je hem met koude en warme motor?
koude motor alleen, is vaak een kantelende zuiger
warme/hete motor duid vaak op een drijfstang
en constant, een klep die tikt, check je stoterstangen of ze recht zijn dat kan ook zijn dat 1 iets krom is en die kan gaan buigen bij belasting/meer toeren en dat kan ook tikken
suc6

-
Abel bedankt.
De tik er er vrijwel altijd, zowel warm als koud. Dus daarom verdenk ik een tikkende klep. Dus niet echt ernstig.
Alleen die rook is minder. het rare is namelijk dat hij alleen walmt als de motor even stationair heeft staan te draaien.. bijvoorbeeld voor het stoplicht en dan gas geeft..dan komt er een walm uit..dan lijkt wel of het mistig is.
maar hij doet het ook niet altijd. als ik thuis weg rij naar mn werk dan doet ie het tot net voor mijn werk goed(dat is niet heel ver trouwens km of 3) de motor is dan nog niet warm, maar de kou is er ook vanaf.
Mijn idee is nu dat het of de koppakking moet zijn of eventueel de klepsteelrubbertjes of geleidders zijn. of beide..
Zal eens gaan kijken om eventueel mn cilinderkop er maar af te halen en na te laten kijken en vlakken.
i.i.g bedankt voor het meedenken.
cees
De tik er er vrijwel altijd, zowel warm als koud. Dus daarom verdenk ik een tikkende klep. Dus niet echt ernstig.
Alleen die rook is minder. het rare is namelijk dat hij alleen walmt als de motor even stationair heeft staan te draaien.. bijvoorbeeld voor het stoplicht en dan gas geeft..dan komt er een walm uit..dan lijkt wel of het mistig is.
maar hij doet het ook niet altijd. als ik thuis weg rij naar mn werk dan doet ie het tot net voor mijn werk goed(dat is niet heel ver trouwens km of 3) de motor is dan nog niet warm, maar de kou is er ook vanaf.
Mijn idee is nu dat het of de koppakking moet zijn of eventueel de klepsteelrubbertjes of geleidders zijn. of beide..
Zal eens gaan kijken om eventueel mn cilinderkop er maar af te halen en na te laten kijken en vlakken.
i.i.g bedankt voor het meedenken.
cees
stoplicht walm is vaak de turbo dacht ik. klepsteel rubbers is vaak bij gaslos een walm vanwege de onderdruk die dan optreed in de uitlaat door de verlatende gassen
koppakking kan het eigenlijk niet zijn. tijdens het rijden een walm is vaak zuiger ringen/olieschraap veer
wat je eens kunt doen om de staat van je motor te cheken is een compressie test.
alleen is het dacht ik lastig om de kleppendeksel te ligten bij een oervijf vanwege dat de motor ver naar achteren ligt. Dus dat moet je cheken (ik denk dit, nooit aan gesleuteld zelf helaas)
koppakking kan het eigenlijk niet zijn. tijdens het rijden een walm is vaak zuiger ringen/olieschraap veer
wat je eens kunt doen om de staat van je motor te cheken is een compressie test.
alleen is het dacht ik lastig om de kleppendeksel te ligten bij een oervijf vanwege dat de motor ver naar achteren ligt. Dus dat moet je cheken (ik denk dit, nooit aan gesleuteld zelf helaas)
-
- Contacteer:
drijfstang lagers hoor je niet continu
en bij lage belasting helemaal niet ( natuurlijk ook weer afhankelijk hoever ze verkloot zijn
ga idd eerst maar eens kleppen stellen
tja die kop eraf
zuipt ie olie?
en bij lage belasting helemaal niet ( natuurlijk ook weer afhankelijk hoever ze verkloot zijn

ga idd eerst maar eens kleppen stellen
tja die kop eraf
zuipt ie olie?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Walmen tijdens stil stand .......check je carterdruk eens.
Ik had ook een te hoge carterdruk en toen walmde ie precies zo als jij het beschrijft...
Ik had ook een te hoge carterdruk en toen walmde ie precies zo als jij het beschrijft...
Dat tikken kon wel eens een kromme stoterstang zijn. Als je ze d'r uit haalt, zie je dan halverwege ergens een glimmend plekje zitten.
Dat roken is vaak de turbo, waarbij het hele inlaatgedeelte langzaam volloopt met olie. Kijk eens in de buizen enzo.
Dat roken is vaak de turbo, waarbij het hele inlaatgedeelte langzaam volloopt met olie. Kijk eens in de buizen enzo.
rev it like a rental
-
bedankt allemaal voor het meedenken!!
ik zal de turbo eens nakijken en de buizen los halen, misschien dat het toch de turbo is..het zou kunnen want het is eigenlijk precies als de olie wat warmer wordt en dus dunner.
en te hoge carterdruk zou kunnen, hij blaast wel door het pijpje aan de vuldop en de vulopening. maar dat wordt minder als je gas geeft. zal binnenkort ook de compressie eens meten. dan weet ik ook weer wat meer..
ik zal ook eens mn radiatordop eraf draaien en de motor starten en kijken of ie gaat borrelen. als indicatie voor een lekke koppakking.
Ik laat het weten als ik wat vind!
bedankt
cees
ik zal de turbo eens nakijken en de buizen los halen, misschien dat het toch de turbo is..het zou kunnen want het is eigenlijk precies als de olie wat warmer wordt en dus dunner.
en te hoge carterdruk zou kunnen, hij blaast wel door het pijpje aan de vuldop en de vulopening. maar dat wordt minder als je gas geeft. zal binnenkort ook de compressie eens meten. dan weet ik ook weer wat meer..
ik zal ook eens mn radiatordop eraf draaien en de motor starten en kijken of ie gaat borrelen. als indicatie voor een lekke koppakking.
Ik laat het weten als ik wat vind!
bedankt
cees
-
De tik in het motorblok zijn bijna zeker de kleppen, heb het deksel er eens afgehaald en er is wel heel veel klepspeling bij een aantal cilinders.
maar zal ook eens kijken of het geen kromme stoterstang is.
wat betreft het roken verdenk ik nog steeds de klepseals..
Nu is mijn vraag: zijn deze te vervangen zonder de kop eraf te trekken bij een AT??
Mijn turbo is trouwens ook niet al te best, hij draait zwaar rond(loopt niet aan) en heeft voor het mooi teveel speling.
als de motor trouwens stationair draait dan draait de turbo niet lichtjes mee, wat volgens mij wel de bedoeling is.
houdt jullie op de hoogte.
groet
cees
maar zal ook eens kijken of het geen kromme stoterstang is.
wat betreft het roken verdenk ik nog steeds de klepseals..
Nu is mijn vraag: zijn deze te vervangen zonder de kop eraf te trekken bij een AT??
Mijn turbo is trouwens ook niet al te best, hij draait zwaar rond(loopt niet aan) en heeft voor het mooi teveel speling.
als de motor trouwens stationair draait dan draait de turbo niet lichtjes mee, wat volgens mij wel de bedoeling is.
houdt jullie op de hoogte.
groet
cees
Abel schreef: check je stoterstangen of ze recht zijn dat kan ook zijn dat 1 iets krom is en die kan gaan buigen bij belasting/meer toeren en dat kan ook tikken
suc6
Menno niet alleen Robert..robert schreef:sjit menno is me te snel af
kromme stoterstang idd
Hows life? lang niet op het forum gezien. Heb je je AT special nog? en zo ja wat zijn de laatste wijzigingen?
ik weet niet zeker, maar ik meen me te herinneren dat er op de klepgeleiders geen seals zitten.
Maybe zijn de klepgeleiders gewoon op, kijk es of de klepstelen veel zijdelingse speling hebben. (hmmft dat lukt alleen met kop eraf...)
zolang het olieverbruik minder is dan 1l/1000 km zou ik me niet druk maken.
Ik heb wel een tooltje gemaakt om de klepveren in te drukken en de kleppen omhoog te houden met nog gemonteerde kop. Dat kan evt je wel lenen. Tis wel een heel gepruts.
De AT gaat nog als vanouds. tis natuurlijk voor zn doen een te snel, stug & oud barrel dus er gaat nogal eens wat stuk. Af en toe een potje co2-en en daar gaatie weer. tis haat en liefde ( in de verhouding 80/20)
Hij is belastingvrij, dus nu we er toch zijn gelijk een multipoint lpg setje gefixed. (zelf samengesteld en geprogrammeeerd, de rdw vond het best)
1 op 10 lpg en geen belasting, 75% no claim, best goedkoop rijden dus.
Maybe zijn de klepgeleiders gewoon op, kijk es of de klepstelen veel zijdelingse speling hebben. (hmmft dat lukt alleen met kop eraf...)
zolang het olieverbruik minder is dan 1l/1000 km zou ik me niet druk maken.
Ik heb wel een tooltje gemaakt om de klepveren in te drukken en de kleppen omhoog te houden met nog gemonteerde kop. Dat kan evt je wel lenen. Tis wel een heel gepruts.
De AT gaat nog als vanouds. tis natuurlijk voor zn doen een te snel, stug & oud barrel dus er gaat nogal eens wat stuk. Af en toe een potje co2-en en daar gaatie weer. tis haat en liefde ( in de verhouding 80/20)
Hij is belastingvrij, dus nu we er toch zijn gelijk een multipoint lpg setje gefixed. (zelf samengesteld en geprogrammeeerd, de rdw vond het best)
1 op 10 lpg en geen belasting, 75% no claim, best goedkoop rijden dus.
-
Hallo weer
ik heb inmiddels de cilinderkop eraf gehaald.
en ik had in ieder geval geen lekke koppakking.
de kop ziet er nog goed uit en de er zijn geen krassen/sporen op de cilinderwanden te zien.
ook geen gesmolten zuigers ofzo.
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn het toch de klepgeleiders/seals.
de turbo heeft aardig wat speling, maar ik heb geen echte lekkage kunnen ontdekken. maar hij is wel aan een revisie toe.
de tik in mijn blok was denk ik toch kromme stoterstangen. ik bekeek er zaterdag eentje en die was behoorlijk krom..
tijd voor nieuwe dus.
heeft iemand een idee waar die te halen zijn??
heeft meneer renault die nog voor de hoofdprijs?? of heeft iemand nog een ander adresje?
ik houdt jullie op de hoogte,
groet
cees
ik heb inmiddels de cilinderkop eraf gehaald.
en ik had in ieder geval geen lekke koppakking.
de kop ziet er nog goed uit en de er zijn geen krassen/sporen op de cilinderwanden te zien.
ook geen gesmolten zuigers ofzo.
dus naar alle waarschijnlijkheid zijn het toch de klepgeleiders/seals.
de turbo heeft aardig wat speling, maar ik heb geen echte lekkage kunnen ontdekken. maar hij is wel aan een revisie toe.
de tik in mijn blok was denk ik toch kromme stoterstangen. ik bekeek er zaterdag eentje en die was behoorlijk krom..
tijd voor nieuwe dus.
heeft iemand een idee waar die te halen zijn??
heeft meneer renault die nog voor de hoofdprijs?? of heeft iemand nog een ander adresje?
ik houdt jullie op de hoogte,
groet
cees
-
- Contacteer:
zijn volgens mij zelfde als gtt
-
- Contacteer:
hey kees als je toch alles open hebt
ik heb hier complete motor pakking sets in de aanbieding !!
ik heb hier complete motor pakking sets in de aanbieding !!
-
the story continues...
Het wordt waarschijnlijk een complete revisie..
De voeringen zijn aan hun einde..een spiegel is er niets bij zegmaar.
je kunt zelf de tweede zuigerveer zien zitten op de cilinderwand.
dus als het dan moet, dan maar gelijk goed.
Toen ik het blok in de r4 hing heb ik er niets aan gedaan en zo erin gehangen. dus dit is het risico zegmaar.
De turbo is dus niet best meer en moet een revisie.
Aan de cilinderkop moet het een en ander versleuteld worden, nieuwe geleiders e.d.
ik heb zelf het vermoeden dat een overvloed aan benzine wat in de cilinders is gelopen de oorzaak is voor deze schade(ivm te krappe retour), maar zeker weten doe je het toch niet.
helaas moet het een en ander maar even wachten, op het moment is hier geen geld voor, want ik ga eerst in januari nog naar amerika voor een vakantie..
heel vervelend.
ik hoop dat ik het een een ander via mijn werk kan bestellen. daar krijgen we meestal 50% korting op onderdelen bij havam.
helaas maar waar voorlopig zal de r4 niet rijden...
Het wordt waarschijnlijk een complete revisie..

De voeringen zijn aan hun einde..een spiegel is er niets bij zegmaar.
je kunt zelf de tweede zuigerveer zien zitten op de cilinderwand.
dus als het dan moet, dan maar gelijk goed.
Toen ik het blok in de r4 hing heb ik er niets aan gedaan en zo erin gehangen. dus dit is het risico zegmaar.
De turbo is dus niet best meer en moet een revisie.
Aan de cilinderkop moet het een en ander versleuteld worden, nieuwe geleiders e.d.
ik heb zelf het vermoeden dat een overvloed aan benzine wat in de cilinders is gelopen de oorzaak is voor deze schade(ivm te krappe retour), maar zeker weten doe je het toch niet.
helaas moet het een en ander maar even wachten, op het moment is hier geen geld voor, want ik ga eerst in januari nog naar amerika voor een vakantie..

ik hoop dat ik het een een ander via mijn werk kan bestellen. daar krijgen we meestal 50% korting op onderdelen bij havam.
helaas maar waar voorlopig zal de r4 niet rijden...

-
- Contacteer:
meestal kost een kopset tussen de 90 en 130 ex bruto
deze complete motor pakking set dus veel uitgebreider als kop set bied ik je aan voor 75 euro
deze complete motor pakking set dus veel uitgebreider als kop set bied ik je aan voor 75 euro
-
Daar ik binnenkort toch echt ga beginnen met het overhalen van mijn motorblok, hierbij de vraag:
heeft iemand voor mij een liefst digitale kopie van het werkplaats handboek voor de AT?? of wil iemand dit voor mij inscannen?
alleen het gedeelte over het motorblok is ook goed.
Ik ga natuurlijk aan het reviseren beginnen van mijn motor. maar zonder de juiste gegevens kom ik ook niet ver...
Iemand?
Alvast bedankt.
groet
cees
heeft iemand voor mij een liefst digitale kopie van het werkplaats handboek voor de AT?? of wil iemand dit voor mij inscannen?
alleen het gedeelte over het motorblok is ook goed.
Ik ga natuurlijk aan het reviseren beginnen van mijn motor. maar zonder de juiste gegevens kom ik ook niet ver...
Iemand?
Alvast bedankt.
groet
cees
zuigers en bussen kun je gewoon van een gt gebruiken. in get verleden is meen ik robert al eens aan het rekenen geweest met de verschillen van een gt en een at blok. kwam netto op het zelfde uit. dus voor de centen kun je denk ik het goedkoopst bij ktek een nieuwe set kopen. 

Heb je 't weleens uitgemeten, Abel? Bovenkant van AT zuigers is toch echt behoorlijk anders hoor, qua hoogte.Abel schreef:zuigers en bussen kun je gewoon van een gt gebruiken. in get verleden is meen ik robert al eens aan het rekenen geweest met de verschillen van een gt en een at blok. kwam netto op het zelfde uit. dus voor de centen kun je denk ik het goedkoopst bij ktek een nieuwe set kopen.
rev it like a rental
-
maar goed de onderdelen heb ik al..
heb alles goedkoop via mijn werk kunnen bestellen
nu heb ik alleen nog de juiste gegevens nodig, mbt tot aanhaalmomenten e.d. dus als iemand die heeft?
toen ik trouwens op zoek was naar de juiste onderdelen kwam ik robert zijn topic ook wel tegen, helemaal doorgelezen. maar het is me nog niet duidelijk wat nu de uitkomst is/was.
Kunnen de stoterstangen trouwens echt gewoon weer recht gebogen worden? ik heb er zowiezo 2 krom.(dus dat was de uit eindelijke tik.)
groet
cees
heb alles goedkoop via mijn werk kunnen bestellen

nu heb ik alleen nog de juiste gegevens nodig, mbt tot aanhaalmomenten e.d. dus als iemand die heeft?
toen ik trouwens op zoek was naar de juiste onderdelen kwam ik robert zijn topic ook wel tegen, helemaal doorgelezen. maar het is me nog niet duidelijk wat nu de uitkomst is/was.
Kunnen de stoterstangen trouwens echt gewoon weer recht gebogen worden? ik heb er zowiezo 2 krom.(dus dat was de uit eindelijke tik.)
groet
cees
ja dat kan, maar als je weer een tik krijgt, moet je ze wel vervangen. en daar hoeft de kop er niet voor af
aanhaal momenten zijn niet zo spannend. ff in een olyslagerboekje kijken bij willekeurige c blokjes. de kop met 75NM aantrekken. dat is iets hoger als orgineel
aanhaal momenten zijn niet zo spannend. ff in een olyslagerboekje kijken bij willekeurige c blokjes. de kop met 75NM aantrekken. dat is iets hoger als orgineel
-
- Contacteer:
nee deze gaat heel anders abel
ik zal het ff opzoeken
ik zal het ff opzoeken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
De uitkomst was/is dat de cv nauwlijks verandert. Je moet wel een kleine pocket frezen/slijpen voor ruimte voor de inlaatklep.cees de borst schreef: toen ik trouwens op zoek was naar de juiste onderdelen kwam ik robert zijn topic ook wel tegen, helemaal doorgelezen. maar het is me nog niet duidelijk wat nu de uitkomst is/was.
Ik rij al 2 jaar met gtt zuigers in mn at.
Die stoterstangen kan je gewoon recht buigen. Controle door rollen op een plat vlak ofzo.
-
hallo allen,
mijn blokje ligt bijna uit elkaar, het meeste is er al uit.
maar heeft iemand tips om de distributie tandwielen van de krukas en de nokkenas te trekken?
gewoon met de poelietrekker(zitten ze alleen gekrompen?)
of is er een andere manier.
mijn cilinderkop heb ik weg gebracht en wordt nagekeken.
de krukas is iets ingesleten, maar niet bijzonder veel.
wel was er een slijtspoor zichtbaar in de lagers, er zat dus duidelijk vuil in de olie..
alvast bedankt,
Cees
mijn blokje ligt bijna uit elkaar, het meeste is er al uit.
maar heeft iemand tips om de distributie tandwielen van de krukas en de nokkenas te trekken?
gewoon met de poelietrekker(zitten ze alleen gekrompen?)
of is er een andere manier.
mijn cilinderkop heb ik weg gebracht en wordt nagekeken.
de krukas is iets ingesleten, maar niet bijzonder veel.
wel was er een slijtspoor zichtbaar in de lagers, er zat dus duidelijk vuil in de olie..

alvast bedankt,
Cees
-
even een kleine update.
de turbo uit elkaar:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177802-80.jpg[/img]
Vieze koek in het hitteschildje:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177804-61.jpg[/img]
mooie cilinderkop:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177806-392.jpg[/img]
Nokkenas gepoetst
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177808-23.jpg[/img]
Krukas gepoetst
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177809-994.jpg[/img]
nieuw kleurtje onderblok
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177811-785.jpg[/img]
de turbo uit elkaar:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177802-80.jpg[/img]
Vieze koek in het hitteschildje:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177804-61.jpg[/img]
mooie cilinderkop:
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177806-392.jpg[/img]
Nokkenas gepoetst
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177808-23.jpg[/img]
Krukas gepoetst
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177809-994.jpg[/img]
nieuw kleurtje onderblok
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/30/1212177811-785.jpg[/img]
-
hallo
mijn blok staat inmiddels weer in elkaar, en draait weer als een zonnetje zonder rook enzo.
echter als ik aan mijn mengsel/co schroef draai gebeurd er niets??
de motor gaat niet meer toeren draaien ofzo?
iemand een idee waarom niet?
valse lucht ergens, rubbertje van de stelschroef?
wie heeft dit ook wel eens gehad en weet raad?
Groet en bedankt
Cees
mijn blok staat inmiddels weer in elkaar, en draait weer als een zonnetje zonder rook enzo.
echter als ik aan mijn mengsel/co schroef draai gebeurd er niets??
de motor gaat niet meer toeren draaien ofzo?
iemand een idee waarom niet?
valse lucht ergens, rubbertje van de stelschroef?
wie heeft dit ook wel eens gehad en weet raad?
Groet en bedankt
Cees
-
hmm,
helaas.
vandaag moest de R4 eigenlijk voor de APK, echter heb ik het niet gehaald. de motor loopt heel mooi stationair alleen als je gas geeft ploft en knalt hij een eind in het wilde weg.. (sip)
ik kan niet vinden wat het is(gisteren van 1600-2200 onafgebroken bezig geweest), ik heb de solex carb(GT turbo) er weer af gehaald en bij deze bleek de mengselschroef afgebroken te zijn, dus liep hij veel te rijk..
Tijdelijk en om te kijken of het werkt heb ik een weber 32DIR(origineel AT) direct op het spruitstuk gezet. hij is dus nu even atmosferisch in plaats van geblazen.
hij loopt nu nog steeds netjes stationair alleen nog steeds hetzelfde probleem vanaf 2000 toeren begint de motor te stotteren. Het lijkt wel of de ontsteking niet vervroegd wordt, maar de capsule is niet lek.
Hij reageert nu wel op het draaien aan de mengselschroef van de weber.deze heb ik een eindje uitgedraaid tot de motor het hoogst in toeren liep(dus redelijke mengselverhouding). Dus hij loopt niet te rijk meer.
ik ga nu voorlopig de auto schorsen(ivm boete omdat de apk is verlopen) en na de vakantie verder kijken.
ik verdenk nu dus de ontsteking, ik ga nu een stroboscooplamp lenen van iemand en kijken of het daar in zit. vind ik dan nog niet dan vrees ik het ergste en moet het blok er weer uit..maar daar wil ik even niet aan denken.
Als het blok er inderdaad weer uit moet, dan gaat ie er ook niet meer in. dan komt er gewoon weer een 1100 in te liggen en ga ik daar weer mee rondrijden.
maar zover is het nog niet,
iemand nog ideen wat het kan zijn?
heeft iemand nog een AT ontsteking liggen dat is een renix 009 die ik even tijdelijk mag lenen? zou de motor het ook doen met een gewone GTL onsteking dus met contactpuntjes? ik weet dat Ron met de gele R4 gt turbo ook een gewone verdeelkap had ipv de electronische ontsteking.
Groet
cees
helaas.
vandaag moest de R4 eigenlijk voor de APK, echter heb ik het niet gehaald. de motor loopt heel mooi stationair alleen als je gas geeft ploft en knalt hij een eind in het wilde weg.. (sip)
ik kan niet vinden wat het is(gisteren van 1600-2200 onafgebroken bezig geweest), ik heb de solex carb(GT turbo) er weer af gehaald en bij deze bleek de mengselschroef afgebroken te zijn, dus liep hij veel te rijk..
Tijdelijk en om te kijken of het werkt heb ik een weber 32DIR(origineel AT) direct op het spruitstuk gezet. hij is dus nu even atmosferisch in plaats van geblazen.
hij loopt nu nog steeds netjes stationair alleen nog steeds hetzelfde probleem vanaf 2000 toeren begint de motor te stotteren. Het lijkt wel of de ontsteking niet vervroegd wordt, maar de capsule is niet lek.
Hij reageert nu wel op het draaien aan de mengselschroef van de weber.deze heb ik een eindje uitgedraaid tot de motor het hoogst in toeren liep(dus redelijke mengselverhouding). Dus hij loopt niet te rijk meer.
ik ga nu voorlopig de auto schorsen(ivm boete omdat de apk is verlopen) en na de vakantie verder kijken.
ik verdenk nu dus de ontsteking, ik ga nu een stroboscooplamp lenen van iemand en kijken of het daar in zit. vind ik dan nog niet dan vrees ik het ergste en moet het blok er weer uit..maar daar wil ik even niet aan denken.
Als het blok er inderdaad weer uit moet, dan gaat ie er ook niet meer in. dan komt er gewoon weer een 1100 in te liggen en ga ik daar weer mee rondrijden.
maar zover is het nog niet,
iemand nog ideen wat het kan zijn?
heeft iemand nog een AT ontsteking liggen dat is een renix 009 die ik even tijdelijk mag lenen? zou de motor het ook doen met een gewone GTL onsteking dus met contactpuntjes? ik weet dat Ron met de gele R4 gt turbo ook een gewone verdeelkap had ipv de electronische ontsteking.
Groet
cees
-
- Contacteer:
Ik heb er wel een paar liggen
ps als blok er uit blijft mag je die wel aan mij doneren hoor
ps als blok er uit blijft mag je die wel aan mij doneren hoor

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Heeft iemand voor mij het renault artikelnummers van een mengselschroefje en van de carb. voet pakking?
Mijn mengsel schroef is bij het puntje afgebroken(te strak aangedraaid?) en zit nu nog in de carbvoet...
nu heb ik wel eens gelezen dat er 2 soorten mengselschroeven zijn..klopt dit?
Alvast bedankt,
Cees
Mijn mengsel schroef is bij het puntje afgebroken(te strak aangedraaid?) en zit nu nog in de carbvoet...

nu heb ik wel eens gelezen dat er 2 soorten mengselschroeven zijn..klopt dit?
Alvast bedankt,
Cees