[Martijn's Laguna] Vraag spanner multiriem
hehe klopt, maar de laguna hebben we niet meer............o.a. teveel gezeur mee gehad helaasMikeVV schreef:Ben ik inderdaad geweest maar kan het me niet meer herrineren..CChris schreef:als je bij de afsluitingsmeeting 2007 bent geweest heb je het ook kunnen beluisterenMikeVV schreef:Het is zelfsa verslavend om naar het filmpje te luisteren laat staan hoe het in het echt is.
Het zal je wat extra druppels ( liters) benzine kosten maar dan heb je wel wat.,
Kunnen we dat 2 maart nog ff in het echt beluisteren???????
Kom je het 2 Maart ff laten beluisten op de opningsmeeting Laguna club in de Meern moet voor jouw niet zo ver zijn, CChris?
R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou zeg, en dat met een Laguna. De mijne staat nu bij de garage. 
Gepland, dat wel.

Gepland, dat wel.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De Laguna staat voor het krakende geluid nu bij de garage, een kennis van me. Er bleek wat klem te zitten bij het stuurhuis. Oorzaak: de schade die de auto eerder heeft gehad. Ik wist wel dat de auto schade heeft gehad.
Ik vermoedde al zoiets, het viel me laatst op dat het linkervoorwiel wat verder naar achteren in de wielkast stond. Ze hebben dat dus nagemeten en linksvoor blijkt 3 cm naar achteren te staan. De schade is dus niet al te netjes gemaakt.
Ze hebben dat een halve cm kunnen corrigeren, meer lukt niet zonder grotere ingreep. De auto rijdt er prima om, trekt iets in het stuur, maar dat deed de vorige ook al.
Morgen ga ik het met ze doorpraten. Eens kijken of we de gevolgen in kunnen schatten. Als het echt hopeloos is, komt er geen LPG in. Maar dat verwacht ik niet, de auto rijdt hartstikke goed.
Ik vermoedde al zoiets, het viel me laatst op dat het linkervoorwiel wat verder naar achteren in de wielkast stond. Ze hebben dat dus nagemeten en linksvoor blijkt 3 cm naar achteren te staan. De schade is dus niet al te netjes gemaakt.
Ze hebben dat een halve cm kunnen corrigeren, meer lukt niet zonder grotere ingreep. De auto rijdt er prima om, trekt iets in het stuur, maar dat deed de vorige ook al.
Morgen ga ik het met ze doorpraten. Eens kijken of we de gevolgen in kunnen schatten. Als het echt hopeloos is, komt er geen LPG in. Maar dat verwacht ik niet, de auto rijdt hartstikke goed.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
En klinkt lekker met dat open filtertje zeg!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het probleem blijkt mee te vallen. Het voorwiel staat weer bijna op de goede plek. De oorzaak is een subframe dat niet helemaal recht is. Met een ander subframe en een zaterdag klussen, is dat dus wel op te lossen.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ah dat valt mee 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
50,5. En ik tank voor 1,45. Heel pijnlijk dus.
Afspraak voor gasinbouw staat op 7 april. Volgas optrekken is 1 op 3.
Wat geeft jouw boordcimputer aan, en wat is het werkelijke gasverbruik?
Afspraak voor gasinbouw staat op 7 april. Volgas optrekken is 1 op 3.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteren heb ik bij Holtrop een ander subframe opgehaald. Vandaag samen met m'n broer het hele spul losgehaald. Dat viel eigenlijk wel mee (uurtje werk), al kan je hier en daar wat lastig bij. Wel blijkt een V6 een ander subframe te hebben dan het exemplaar dat ik gekocht heb. Helaas viel dat pas op toen de oude er al onder weg was. Holtrop gebeld: volgens hen moeten ze allemaal hetzelfde zijn.
Het verschil zit hem vooral in de bevestiging van de extra motorsteun. Ook twee gaten voor bevestiging van een hitteschild zijn niet aanwezig. Ik ga er vanuit dat dit subframe terug kan, maar waar vind ik een V6-subframe.....?
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... frames.jpg[/img]
Het verschil zit hem vooral in de bevestiging van de extra motorsteun. Ook twee gaten voor bevestiging van een hitteschild zijn niet aanwezig. Ik ga er vanuit dat dit subframe terug kan, maar waar vind ik een V6-subframe.....?
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... frames.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb er ook over gedacht om het te lassen. Maar maandag eerst maar eens Holtrop bellen. Ze waren ook erg nieuwsgierig naar het verschil. Misschien kunnen zij aan een V6-subframe komen.
Op eBay.de stond een ongevals-V6 voor onderdelen.
@ Steven: op het rechtse subframe zit bovenaan een extra plaat. Dat is het origineel.

@ Steven: op het rechtse subframe zit bovenaan een extra plaat. Dat is het origineel.
met silverstones ?Martijn schreef:Ik heb er ook over gedacht om het te lassen. Maar maandag eerst maar eens Holtrop bellen. Ze waren ook erg nieuwsgierig naar het verschil. Misschien kunnen zij aan een V6-subframe komen.
Op eBay.de stond een ongevals-V6 voor onderdelen.

heb je nou ook kunnen ontdekken waar het subframe krom is?
... mijn achterliggende gedachte.....
** pakt zijn compas **
ja
ja

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, wat op de foto linksonder is. Dat stuk staat ruim een centimeter naar onderen. De auto zelf heb ik ook gemeten, voor zover dat kon. Vanaf de achterste bevestigingsbout van het subframe, naar een bout van de achteras.Haas schreef:heb je nou ook kunnen ontdekken waar het subframe krom is?
Kruislings: 1 mm: te verwaarlozen. Rechtuit: 1 cm verschil. De wijze van meten zal wel niet helemaal goed zijn: lange bout in bevestiging subframe gedraaid en van daar af gemeten. De bout zat er los ingedraaid en had dus wat speling.
kunje m niet ergens op een meetbank zetten om te kijken WAAR het precies fout zit?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
De auto is door een schadehersteller gemeten. Zonder meetbank, dat wel. De conclusie daarvan was dat het subframe krom is. Helaas heb ik dat niet op de foto, maar het is een flinke afwijking.
Ik vraag me wel af waar ik me druk over maak.
De auto rijdt goed, het is alleen dat ik het weet....
Ik vraag me wel af waar ik me druk over maak.

ah.. okMartijn schreef:De auto is door een schadehersteller gemeten. Zonder meetbank, dat wel. De conclusie daarvan was dat het subframe krom is. Helaas heb ik dat niet op de foto, maar het is een flinke afwijking.
Ik vraag me wel af waar ik me druk over maak.De auto rijdt goed, het is alleen dat ik het weet....

sja, met mijn zwarte clio ook een keer tegen een paaltje gezeten, toen zat mijn wiel ok een cm naar achter. Subframe was ook wat krom, maar ach... heb t mooi laten zitten. (Uiteraard wel uitgelijnd enz

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het is gewoon in de geest van de R16.
Uitlijnen ga ik binnenkort dan toch maar doen, de auto trekt wat naar rechts.
En binnenkort eindelijk LPG erop. Benzine rijden is met 1000 km per week onbetaalbaar

En binnenkort eindelijk LPG erop. Benzine rijden is met 1000 km per week onbetaalbaar

vertel mij wat met die chamade..
450 eu in 3 weken.... dure hobby 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oei. Mijn maandbudget op LPG geef ik nu in anderhalve week uit. Uit zuinigheid ga ik maar met de 5 naar het werk. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
49,5, maar daar lach ik nu even niet om. En je verbruik, 1:9,0?