ik heb nu Monroe schokdempers van een 16v op me RSI zitten, alleen zit de borging van de schotel heel anders, geen veertje zoals bij de originele RSI dempers.
zit er misschien ook verschil in de lagers? want er zit dik een centimeter speling tussen carroserie en het kapje van de veerpoot.
ik dacht dat de veerpoten van de 16v en RSI zo uit te wisselen waren?
verschil 16v en RSI schokdemper?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
schokdemper = geen veerpoot...
En zijn wel zo uit te wisselen, maar dan wel de hele veerpoot en niet de schokdemper!
En zijn wel zo uit te wisselen, maar dan wel de hele veerpoot en niet de schokdemper!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
lager en schotel van de 16V?
een 16V veerpoot is korter dan een RSi veerpoot, dus beste is om de hele veerpoot te gebruiken (kopen/regelen) en daar de 16V schokdemper in te zetten. Dan weet je zeker dat het past.
een 16V veerpoot is korter dan een RSi veerpoot, dus beste is om de hele veerpoot te gebruiken (kopen/regelen) en daar de 16V schokdemper in te zetten. Dan weet je zeker dat het past.
nee heb alleen monroe schokdemper, daar heb ik de RSI lagers op overgezet, en na goed vergelijken zag ik geen verschil in de schotels.
maar kan het zijn dat het rubber wat tussen de carroserie en schotel zit van een RSI dikker is? want kom idd een beetje draad te kort..de bovenste bout kan ik namelijk niet meer verder aandraaien, en heb toch een flinke speling.
maar kan het zijn dat het rubber wat tussen de carroserie en schotel zit van een RSI dikker is? want kom idd een beetje draad te kort..de bovenste bout kan ik namelijk niet meer verder aandraaien, en heb toch een flinke speling.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dus even voor de duidelijkheid
Je hebt het lager en schotel van een RSi, de veren van een RSi,
maar een (monroe) schokdemper van een 16V?
Dat gaat niet werken, je hebt dan in elk geval de veren van een 16V
nodig en volgens mij ook de lagers + schotels...
Je hebt het lager en schotel van een RSi, de veren van een RSi,
maar een (monroe) schokdemper van een 16V?
Dat gaat niet werken, je hebt dan in elk geval de veren van een 16V
nodig en volgens mij ook de lagers + schotels...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dan zullen de lagers en schotels van een 16V ook anders zijn denk ik...
waar heb je precies speling, dat is me niet helemaal duidelijk
foto?O-)
waar heb je precies speling, dat is me niet helemaal duidelijk
foto?O-)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat is normaal inderdaad, er zit geen beweging in toch?
Je bedoeld neem ik aan de speling als je van bovenaf door het gat kijkt
tot de bout die de schokdemper vast houd?
De topschotel zit gewoon tegen de carresorie?
Je bedoeld neem ik aan de speling als je van bovenaf door het gat kijkt
tot de bout die de schokdemper vast houd?
De topschotel zit gewoon tegen de carresorie?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Plaats eens foto's want je verhaal wordt er niet duidelijker op. Ik heb zelf ook 16v schokbrekers op een 1.8 geplaatst en nergens geen problemen.
Gr.Frits
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
dat scheelt weer!