Reed gister op de A2 toen me 5e versnelling plots niets meer deed.. Hij gaat er wel gewoon in en blijft zitten maar toeren vallen terug en hij heeft totaal geen aandrijving... Toen ik eenmaal terug was hoorde ik een te slecht geluid uit me bak komen en wel deze:
http://nl.youtube.com/watch?v=DmoIWISBqmg
Nou horen van zeggen dat je geluk kan hebben en dat enkel het 5e tandwiel vervangen moet worden... Maar wat is het oordeel hier..?
Het klinkt alsof de 5e versnelling letterlijk aan diggelen door de bak heen ratelt..
[sub]Misschien een schopje naar NL.techniek?[/sub]
Versnellings bak Clio -> Niet helemaal oke.....
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Waarschijnlijk is de moer van de 5e versnelling losgelopen, waarschijnlijk zijn de spiebanen ook van de as af en zit het tandwiel daar nu overheen te slippen..
Mocht het tandwiel er af zijn gevallen en zijn de spiebanen nog heel kun je het nog wel redden met een nieuw tandwielensetje maar meestal is het wel einde oefening met de versnellingsbak..
Als je het wil weten moet je dat zwarte kapje even van de bak af schroeven, dat zijn 3 boutjes (dopje 13) en dan zie je de 5e versnelling wel zitten
Succes
Mocht het tandwiel er af zijn gevallen en zijn de spiebanen nog heel kun je het nog wel redden met een nieuw tandwielensetje maar meestal is het wel einde oefening met de versnellingsbak..
Als je het wil weten moet je dat zwarte kapje even van de bak af schroeven, dat zijn 3 boutjes (dopje 13) en dan zie je de 5e versnelling wel zitten
Succes

Dit kan met 2 rechterhanden en een klein beetje verstand??Ronald1916V schreef:Waarschijnlijk is de moer van de 5e versnelling losgelopen, waarschijnlijk zijn de spiebanen ook van de as af en zit het tandwiel daar nu overheen te slippen..
Succes

Ik moet naar mn werk..-PAZ- schreef:Niet meer mee rijden en dat deksel aan de zijkant van de bak eraf halen, dan kan je zien of de moer van de 5e versnelling evt los gekomen is

[img]http://faimg1.forum-auto.com/mesimages/164362/JB3.jpg[/img]
Het kapje links kan ik dus die bout zien zitten op 't plaatje.. En die zit misschien los..
OHJA, ik had al enige tijd last van het feit dat als ik in zijn 5 reed en het gas losliet dan hij langzaam uit zijn versnelling floepte.. Heeft dit er mee te maken?
-
kan zijn dat er een bout is losgelopen, maar haal maar het kapje eraf, dan weet je meer. ook goeie kans dat er wat tandjes uit komen gevallen.....
-
wel eerst bakolie aftappen natuurlijk!