Clio 1.8 16V project van Jai

Vertel hier alles over je project.
Jai

Tom schreef:Je moet het zelf weten, maar echt ideaal is het niet. Ik heb nog effe gezocht en horizontaal is het beste tot een maximum van 45 graden wat ze volgens mij aanhouden in de racerij (dus wellicht dat dit dan net "recht" genoeg is). Dit dus vanwege het feit dat je dan zo min mogelijk naar beneden wordt gedrukt in geval van een ongelukje. Zoek maar eens wat foto's van auto's waar die dingen er niet voor de sier in zitten (ze zijn immers voor de veiligheid, anders is het enkel zeer irritant)...
hmm dat kan wel kloppen, maar dit is volgens mij de sterkste plek om hem vast te maken en toch mij achterbank er in te houden :)
RoyH

Ach ja het zal er toch meer voor de sier inzitten dan voor de racerij neem ik aan toch?
Reno-loos
Jai

RoyH schreef:Ach ja het zal er toch meer voor de sier inzitten dan voor de racerij neem ik aan toch?
:lol: ja dat klopt :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Op zich kan de bevestiging op de punten waar normaal de gordels van de achterbank opzitten geen kwaad als er kuipjes gemonteerd zijn, omdat daar gaten in zitten die je dus niet verder naar beneden kunnen trekken, en kuipen zijn sterker dan een standaard stoel.

Bij deze stoelen loop je het gevaar dat die gewoon breekt op het draaipunt.
Je moet zelf bepalen of je dat risico wilt lopen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

RoyH schreef:Ach ja het zal er toch meer voor de sier inzitten dan voor de racerij neem ik aan toch?
MAar je wil wel dat ie je houdt als je een klapper maakt, dat was het doel van de gordel in het algemeen toch ? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RoyH

Riël Notermans schreef:
MAar je wil wel dat ie je houdt als je een klapper maakt, dat was het doel van de gordel in het algemeen toch ? :)
True maar ik wist niet dat ze je niet konden houden als ze niet precies goed zaten :)
Reno-loos
Jai

Zo vandaag mijn auto weer eens een was beurt gegeven
en direct maar eens een paar foto's gemaakt :D :foto:

Eerst even de foto's bewerken en ik zal ze er zo snel mogelijk op zetten.

8)
Jai

Laatst gewijzigd door Jai op za 8 mar 2008 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

netjes.

Zit het nu gek bij het rechtersvoorscherm of lijkt dat nu zo?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator

Sluit niet aan zoals het hoort nee. Maar mooie foto's (Y)
Jai

WouterW schreef:netjes.

Ja klopt dat is toen gekomen met dat kleine ongelukje
de plek waar dat scherm vast komt te zitten is verbogen dus die zit niet meer precies op de juiste plek.
DennisT
Moderator

Jai schreef:

de plek waar dat scherm vast komt te zitten is verbogen dus die zit niet meer precies op de juiste plek.
Even scherm eraf halen en rechttikken met een hamer denk ik? Kan alles erachter gelijk ik de tectyl :)
Jai

DennisT schreef:
Jai schreef:

Even scherm eraf halen en rechttikken met een hamer denk ik? Kan alles erachter gelijk ik de tectyl :)
Ja hebben we al gedaan maar het is te veel verbogen en was bijna niet goed te krijgen dus hebben we het maar zo gelaten.
Tom
Moderator
Car: MB

Sorry dat ik het zeg, maar dit ziet er echt niet uit! Rond de motorkap is er niet 1 lijn die netjes loopt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator

Dat vind ik dan wel heel bot, maar ik zou er wel wat aan (laten) doen, want het is zonde van de rest van de auto :)
Jai

DennisT schreef:Dat vind ik dan wel heel bot, maar ik zou er wel wat aan (laten) doen, want het is zonde van de rest van de auto :)
Ja ik zal er nog wel eens naar kijken over een tijdje of als mijn versnelligsbak vervangen word dan kunnen we er waarschijnlijk makkelijker bij maar dat metaal is helemaal verbogen en en gevouwen dus is moeilijk recht te slaan zijn we al eens een avond aan bezig geweest.
Tom
Moderator

Ik ben af en toe bot :wink: (0) . Maakt mij verder ook niet uit en als jij het zo goed vind is het prima. Ik zou me er alleen rot aan ergeren.
Steven
Car: M536

Brüder Paz moet het toch wel ff kunnen rechttrekken toch? Ben het wel eens met Ome_Tom (hoest met de hut? :D )
Tom
Moderator

:lol:
DennisT
Moderator

Klopt het ook dat de motorkap wat scheef zit, of is het de grill? Zou iig zorgen dat het goed zit, persoonlijk zou ik me er ook aan ergeren als het mijn auto was :wink: daardom staat mijne voor de verandering weer eens bij de spuiter...
Tom
Moderator

die kleine lettertjes zijn ook om je dood aan te ergeren (N)
DennisT
Moderator

Irritant hè al die kleine lettertjes, toevallig ongesteld geworden? :wink: :lol:

MOD
:smoke:
Miekje16V

:klop:

Hey Jai... jammer van die niet rechte lijnen maar als je er nog wat mee gaat doen dan is t toch prima. Verder puik wagentje hoor... zo te zien netjes in de lak, goed kleurtje ook (Y) En lekker schoon :smile:

Alleen die Morettes :~ Misschien als je die eraf gooit, dat de voorkant al een heel stuk rechter lijkt :wink:
Steven
Car: M536

Tom schreef:die kleine lettertjes zijn ook om je dood aan te ergeren (N)
Idd, nutteloze functie... ik weiger het ook om het nog te quote/copy-pasten om te kunnen lezen. :p

Zijn we het alweer eens Tom, wasdit nou weer...
Tom
Moderator

Denk dat we oud worden Stevie :lol:

@Miekje. Dan moet je die #$$%% knipperlichten ook uit de bumper halen en dan zit je met gaten.
Miekje16V

Tom schreef:Denk dat we oud worden Stevie :lol:

@Miekje. Dan moet je die #$$%% knipperlichten ook uit de bumper halen en dan zit je met gaten.
ach so... veel werk dus :p Nou jah ook een kwestie van smaak he :wink:
Jai

Gister avond na een wasbeurtje heb ik mijn speakers op de achterbank maar eens aangesloten en 3 ledbalkjes ingebouwd

Foto's volgen nog

en ik had nog de vraag of iemand mischien nog goede koplampen heeft liggen voor mijn clio ??? want deze lampen geven echt te weining licht en ben mischien ook van plan om xenon in te bouwen en bij die morrete lampen zal dat niet meer lukken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

koplampen heb ik liggen :)
Riël
Über-Spammer

Xenon krijg je daar prima in.
Vind die morettes echt wel gaaf hoor :)
-PAZ-
Über-Spammer

Ik vind deze lampen persoonlijk ook mooier, alleen is het lichtbeeld echt zwaar kut (N) Xenon hier in is evt een optie al denk ik dat met de origenele lampen zowieso al een pak meer licht zal hebben.

@ riel weet je trouwens wanneer de distributie riem voor het laatst vervangen is bij dit ding?
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

Zekerheid is moeilijk in zo'n geval, maar als ik de ex-eigenaar moet geloven minder dan 1 jaar en 10.000km van toen jullie m van me kochten (Y).
Volgens mij issie nog vrij nieuw.
-PAZ-
Über-Spammer

ah oke, zal binnenkort de kap er eens afdraaien dan. Maar zou ideaal zijn als ie nog maar net vervangen is :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Jai

Riël Notermans schreef:Xenon krijg je daar prima in.
Vind die morettes echt wel gaaf hoor :)
Ja klopt die morettes zijn ook wel mooier, maar zoals Paz al zei ze geven echt bijna geen licht als je met groot licht rijd lijkt het net dimlicht en ze zijn niet echt meer zo stevig dus om daar nog xenon in te bouwen zal niet echt werken.

Gewoon setje normale er op en daar mischien dan xenon in bouwen.

vanavond ook nog even kabels van voren naar achter getrokken zodat ik mijn ledbalk in de koffer kan schakelen en een kabeltje aangesloten op mijn radio zodat er een mp3 speler kan aangesloten worden.
Jai

Gisteren heb ik mijn zijraampjes achter er eens uitgehaalt en het oude raam folie er afgepeutert :lol: en nieuwe zwarte raam folie opgeplakt 5%
Toen het folie er op zat waren ze super strak geen luchtbelletje te vinden, Maar toen ik ze ging monteren kwamer er rond die 3 punten weer kleine lucht belletjes onder :( en de volgende dag zat er op 1 ruit allemaal kleine lucht belletjes die er smiddags nog niet opzaten.

Volgende week mijn raam er weer uit halen en opnieuw plakken.
Jai

Vorige week heeft mijn versnellings bak het dan toch begeven hij begon heel erg te kraken en viel steeds uit zijn versnellingen (U)

Vanaf afgelopen vrijdag is Paz bezig geweest met de motor er uit te halen de versnellingsbak te vervangen en alles weer terug te steken.

De zaterdag ging de motor er compleet uit en hebben we de versnellings bak er af gedraaid en maar direct nieuwe koppelingsplaat gestoken.

Foto's komen nog !!!
Plaats reactie