Het is hier misschien al 1000 x beschreven, maar wilde het toch graag zeker weten. We hebben een clio 1.6 16V Community Silver Edition uit 2005, net voor dat de clio III uitkwam.
Veel gelezen al over een sportiever geluidje, wat we graag willen. Niet zo'n geluid dat ze je van 10km afstand aan horen komen, maar gewoon een lage brom als je het gaspedaaltje probeert door de grond te trappen.
Ik dacht aan: Perf. Kit RE Clio 1.6 16v 03- K&N 57i performance kit Renault.
Geeft dit al een gewenst resultaat? En is hier een nadeel aan? Bijvoorbeeld apk, garantie, slechter starten etc....
Of moet je voor een sportiever geluid echt een andere uitlaat eronder hangen?
Alvast bedankt, Dennis
Luchtfilter Clio 1.6 16v 2005
ik heb dat setje er ook inzitten. Het geluid is prima. Lekker brommetje met gasgeven geen herrie met cruisen. Enige nadeel is is dat je volgens mij wel iets aan vermogen inleverd
Lever je veel in? Ga je bijvoorbeeld van 110 pk naar 100pk. Is het dus eerder meetbaar dan waarneembaar met rijden.
Dus als je zo'n kit inzet krijg je een beter "sport"geluid, maar je levert vermogen in. Is een uitlaat dan niet interessanter?
Dus als je zo'n kit inzet krijg je een beter "sport"geluid, maar je levert vermogen in. Is een uitlaat dan niet interessanter?
ik denk dat het maar een paar PK-tjes zijn. Tis niet echt merkbaar, hij gaat nog steeds vlot genoeg. Het nadeel van een uitlaat vind ik dat deze altijd herrie maakt, ook als je aan het cruizen bent
Ja , das waar. Dit heb je dus niet met dit filter, aangezien je deze meer gaat horen als je het gas opentrekt als ik het goed heb?
Bedankt alvast voor je reacties.
Gaat dan denk ik binnenkort dit filtertje kopen en inzetten. Ben benieuw naar het resultaat.
Bedankt alvast voor je reacties.
Gaat dan denk ik binnenkort dit filtertje kopen en inzetten. Ben benieuw naar het resultaat.
je hebt het goed.
Open filtertje hoor je alleen met gas geven
Met deze kit ben ik compleet klaar of moet ik er een andere buis/slang bij halen of een hitteschild om te voorkomen dat er "warme" lucht aangezogen word?
Moet ik nog met meerdere zaken rekening houden?
Heeft er iemand een foto van hoe die het heeft zitten onder zijn motorkap?
Moet ik nog met meerdere zaken rekening houden?
Heeft er iemand een foto van hoe die het heeft zitten onder zijn motorkap?
In principe is die kit voldoende.
Nu ik heb zelf zo een K&N kit op men astra steken, maar dat ding is dan ook al 9 jaar oud, dus dat interesseert me niet, maar op zo een jonge auto zou ik het origineel houden, dan krijg je minder warme lucht binnen, en een open filter laat ook meer kleine deeltjes door dan een gewone.
Wat je ook eens kan proberen, de aanzuigbuis van je filter wegpakken (de buis die van de linkervoorhoek naar het filter loopt, het kan goed zijn dat je dan ook al doffer geluid hebt, bij men clio 2 diesel was dat toch zo, je krijgt dan wel warmere lucht binnen, maar hij is nog steeds goed gefilterd.
Nu ik heb zelf zo een K&N kit op men astra steken, maar dat ding is dan ook al 9 jaar oud, dus dat interesseert me niet, maar op zo een jonge auto zou ik het origineel houden, dan krijg je minder warme lucht binnen, en een open filter laat ook meer kleine deeltjes door dan een gewone.
Wat je ook eens kan proberen, de aanzuigbuis van je filter wegpakken (de buis die van de linkervoorhoek naar het filter loopt, het kan goed zijn dat je dan ook al doffer geluid hebt, bij men clio 2 diesel was dat toch zo, je krijgt dan wel warmere lucht binnen, maar hij is nog steeds goed gefilterd.
Die buis heb ik zien zitten! Das die dikke zwarte buis die van de luchtfilterbak naar beneden gaat en komt uit net achter de bumper beneden aan in een plastichouder!
Die buis kan ik er helemaal afhalen en weglaten? Ga ik van de week gelijk eens proberen!
Geeft het geen problemen dan als ie warme lucht binnenkrijgt?
Dank je wel.
Die buis kan ik er helemaal afhalen en weglaten? Ga ik van de week gelijk eens proberen!
Geeft het geen problemen dan als ie warme lucht binnenkrijgt?
Dank je wel.