Erg fijn toestel vind ik persoonlijk!

Op zich hoeft het geen probleem te zijn. Wettelijk moet iedere dealer je helpen met een garantie-aanspraak. Maar daar zullen ze niet om staan te springen.Tom schreef:NL handleiding is vaak wel ergens te downloaden. Garantie is ooit wel lastiger met die webwinkels. allerlei opstuur gedoe.......
ah, is nog wel in de exif-data terug te vinden wat dat was, maar bordermaker verscherpt idd met unsharp mask, maar zou daar wat mee oppassen, unsharp mask met photoshop is veel beter te controleren, en ik denk achteraf dat ie er wat grof uit ziet omdat er veel jpg compressie is toegepast (800x533 plaatje van 35 kb, is wat aan de lage kant)Ronnie schreef:Sluitertijd van 3 seconden meen ik, diafragma had ie zelf aangepast. Nabewerking via bordermaker, alleens wat scherper maken.
Vraag 1: waar zit die functie bij photoshop?Marcel B. schreef:ah, is nog wel in de exif-data terug te vinden wat dat was, maar bordermaker verscherpt idd met unsharp mask, maar zou daar wat mee oppassen, unsharp mask met photoshop is veel beter te controleren, en ik denk achteraf dat ie er wat grof uit ziet omdat er veel jpg compressie is toegepast (800x533 plaatje van 35 kb, is wat aan de lage kant)Ronnie schreef:Sluitertijd van 3 seconden meen ik, diafragma had ie zelf aangepast. Nabewerking via bordermaker, alleens wat scherper maken.
dus als ik zo'n ding heb gaan we gezellig een dagje on tourMarcel B. schreef:Neh-Ray- schreef:geef jij ook cursussen marcel?
Ik zet bij bordermaker de Unsharp mask van 0.5 naar 0.7. Als dat het gene is wat jij bedoelt?Marcel B. schreef:nou, de kwaliteit van een jpg'tje gaat hard achteruit als je de compressie-factor te hoog zet (of de kwaliteit te laag) daardoor worden de bestanden kleiner maar ziet het er minder goed uit
[img]http://www.photoshopessentials.com/imag ... p-mask.jpg[/img]