Storingsmelding boordcomputer

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
sm8

Hallo allemaal.

Sinds kort krijg ik via mijn sprekende boordcomputer steeds de melding "kentekenverlichting defect en of markeringsverlichting defect".

De lampjes heb ik gecontroleerd en doen het gewoon. Ik krijg ook niet altijd een melding en soms is de melding ook naar een paar km weer weg. De melding krijg ik ook willekeurig soms van beide storingen en soms van alleen eentje.

Wie o wie heeft raad of weet wat ik kan doen?

Ik heb een Laguna Grandtour 1.8 uit 2001.

Al vast bedankt voor de hulp! :worship:
Remco_Rs
Contacteer:

Toch zou ik ze dan even vervangen. Gebeurd namenlijk vaak zat dat er bv een lampje stuk is, Dus het gloeidraadje is gebroken. Maar door een hobbeltje in de weg raken de gebroken gloeidraadjes elkaar weer. Waardoor ze het weer doen. En de Computer dus denkt dat ze heel zijn en visa versa
Ferdy
Über-Spammer

mijn kentekenverlichting deed kort na aankoop van de wagen hetzelfde.
boordcomputer gaf toen ook de melding dat de verlichting dus kapot was.
tikje er tegen deed wonderen, laatste tijd niets meer van gemerkt :)
sm8

REMCO-X schreef:Toch zou ik ze dan even vervangen. Gebeurd namenlijk vaak zat dat er bv een lampje stuk is, Dus het gloeidraadje is gebroken. Maar door een hobbeltje in de weg raken de gebroken gloeidraadjes elkaar weer. Waardoor ze het weer doen. En de Computer dus denkt dat ze heel zijn en visa versa
Ik heb nu het lampje van de kentekenverlichting vervangen. Die geeft nu geen storing meer (misschien toch een klein breukje in de gloeidraad waardoor hij het soms niet deed). De melding van de storing mbt de markeringsverlichting zit hem in de achterlichten. Daar zit in een klein kastje met daar tussen een klein contactplaatje. Deze is beschadigd en geeft de storing.
Plaats reactie