Ik heb sinds 2 dagen de turbodruk opgeschroefd tot 0,9 bar. Alles deed het perfect de hele tijd ook qua rijden. Alleen toen ik op de snelweg reed, had ik een snelheid van 100 en trok hem door tot 120 a 125. En toen opeens had ik een harde klap, en kwam een soort vlam uit mijn uitlaat. Daarna maakte me uitlaat de hele tijd een dempend geluid, als het een kleine stofzuiger is. Ik heb hem gelijk dicht gedraaid de bleedvalve, want ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
En verder doet alles perfect, oliedruk, koelvloeistof temp, turbodruk tot 0,5 bar. En heb nog goed vermogen.
Het is alsof er een prop in de uitlaat zit.
M.v.g.
Brana boulogne
GTT; dempend geluid
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Onverbrande roetdelen eindelijk losgebrand ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
IC of een turbodruk slang geploft of je actuator is defect.
Check de vacuumslang naar je onsteking ook even. En dat raar geluid, ja als je n goeie vlam door je uitlaat jast kan er best een stuk uit de demper zijn o.i.d.
Misschien stukje wol uit je pot geknalt?
-
- Car: 5 GTT/RS4
- Contacteer:
Ik ga straks even kijken, als ik de auto tenminste op de brug mag zetten op mijn werk. Maar ik heb geen standaard uitlaat, ik heb een 2,25 inch uitlaat van K-tec, en ook geen middendemper of iets. Alleen einddemper.
Groetjes
Brana
Groetjes
Brana
-
Hoe schroef je uberhaupt de turbodruk op?brains schreef:Ik heb sinds 2 dagen de turbodruk opgeschroefd tot 0,9 bar. Alles deed het perfect de hele tijd ook qua rijden. Alleen toen ik op de snelweg reed, had ik een snelheid van 100 en trok hem door tot 120 a 125. En toen opeens had ik een harde klap, en kwam een soort vlam uit mijn uitlaat. Daarna maakte me uitlaat de hele tijd een dempend geluid, als het een kleine stofzuiger is. Ik heb hem gelijk dicht gedraaid de bleedvalve, want ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
En verder doet alles perfect, oliedruk, koelvloeistof temp, turbodruk tot 0,5 bar. En heb nog goed vermogen.
Het is alsof er een prop in de uitlaat zit.
M.v.g.
Brana boulogne
Doe je dat via je ecu?
-
- Car: 5 GTT/RS4
- Contacteer:
Ik heb mijn einddemper eraf gehaald inmiddels, ik hoor zelf niks rammelen of iets. En die koker met die gaatjes zit nog goed op zijn plaats.
Toen ik de auto startte zonder demper, had die wel weer de brul erin zoals die altijd heeft.
Dus wat is een optie ? Andere demper proberen ? Of misschien wat mijn collega zei deze einddemper open halen.
Groetjes
Brana
Toen ik de auto startte zonder demper, had die wel weer de brul erin zoals die altijd heeft.
Dus wat is een optie ? Andere demper proberen ? Of misschien wat mijn collega zei deze einddemper open halen.
Groetjes
Brana
Nee, die schroef je letterlijk.indolicious1980 schreef:Hoe schroef je uberhaupt de turbodruk op?brains schreef:Ik heb sinds 2 dagen de turbodruk opgeschroefd tot 0,9 bar. Alles deed het per
Brana boulogne
Doe je dat via je ecu?