ACT: Fotografie

Plaats reactie
Roy
Moderator

Eos 400D. (Y)

Toendertijd kon je zo'n cursus erbij doen voor maar 25 euri. Dan ben je heel de dag bezig met je toestel en leer je echt heel veel dingen waar je anders niet eens aan zou denken. :)

Het nadeel is alleen dat je op zo'n dag zoveel info krijgt dat het haast niet te onthouden is allemaal. :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Marcel B.

tegenweurdig zijn ze alweer bij de 450D :)

hou er wel rekening mee dat je alleen met dat apparaat er niet bent, al gauw wil je een telelens erbijj, een vervanging voor de crappy kitlens, een flitser... en... en... en... (uit ervaring ;) )
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Voordat de je een keus maakt zou ik eens wat gaan vast houden, canon ligt fijn in de hand, maar vind ik erg klein, vandaar mijn keuze voor de D50. En inderdaad het spul is erg duur allemaal :smile:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de Eos 400D en de Nikon D40

Even een vraag mbt beeldstabilisatie, zit dat in zo'n spiegelreflexcamera? Of zit dat in de wat duurdere lensen?

Als het er niet op zit worden dan de kleinste bewegingen al zichtbaar?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ronnie schreef:Denk dat ik me maar eens ga verdiepen in de Eos 400D en de Nikon D40

Even een vraag mbt beeldstabilisatie, zit dat in zo'n spiegelreflexcamera? Of zit dat in de wat duurdere lensen?

Als het er niet op zit worden dan de kleinste bewegingen al zichtbaar?
Beeldstabilisatie zit niet op de Nikon D40. Wel in meerdere lenzen van Nikon is Vibration Reduction te vinden (VR). Maar de lens die bij de kit word geleverd heeft geen VR. Overigens is iedere geringe beweging niet te zien bij korte sluitertijden.
Marcel B.

Oftewel, beeldtstabilisatie zit in de lens inderdaad, niet in de camera zelf, en de prijzen voor lenzen met IS zijn idd wat hoger
GJ
Car: Megane 4 RS

Er zijn toch ook camera's met stabilisatie in de body?? :s
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ahh ok, maar het fotograveren met een SR camera zonder beeldstabiliteit is totaal niet te vergelijken met het fotograveren met een digitale camera waarmee je bv ook niet scherp stelt? Want soms heb je dat wel eens dat hij niet wilt scherp stellen doordat er bv. te weinig licht bij komt. Maar volgens mij zijn dat natuurlijk 2 verschillende dingen en dus niet te vergelijken.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dat zijn 2 verschillende dingen inderdaad. ik merk bij mijn lenzen dat ie op sommige kleuren moeilijk scherp kan stellen, maar dan stel ik scherp op een rand bijvoorbeeld, die in hetzelfde vlak ligt

die beeldstabilisatie zit er bij mijn kitlenzen ook niet op, maar mis het ook niet echt. je moet wat meer je best doen misschien bij meetrekkers, maar na wat oefening lukt dit echt wel
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik denk dat het de Eos 400D gaat worden. Ik zal ook eens kijken wat een 55-250mm lens daarvoor kost.

Kan je met de standaard 18-55mm lens ook goede macro foto's maken? Zonder daarvoor een speciale lens aan te schaffen?
Tim
Car: E36 M3

Ronnie schreef:Ik denk dat het de Eos 400D gaat worden. Ik zal ook eens kijken wat een 55-250mm lens daarvoor kost.

Kan je met de standaard 18-55mm lens ook goede macro foto's maken? Zonder daarvoor een speciale lens aan te schaffen?
Ik heb een Nikon D40X en ben er erg over te spreken, ik heb hem alleen met de kitlens gekocht en voor macrofoto's is die best goed :)

Veel verschil zit er niet tussen de kitlens van de Nikon en de 400D, althans is mij verteld :)

Zit zelf te denken om er nog een 55-200 mm VR lens bij te kopen, leuk voor de vakantie en bijvoorbeeld nurburgringweekend :)
Marcel B.

Ronnie schreef:Ik denk dat het de Eos 400D gaat worden. Ik zal ook eens kijken wat een 55-250mm lens daarvoor kost.

goede macrofoto's... nee, koop een macrolens:

[img]http://www.edwinbont.nl/forums/luizen1.jpg[/img]
(ja is echt, wel goed nabewerkt en gewoon een goede macrofotograaf ;) )
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

De kitlens van de nikon is wel beter als van canon volgens velen :)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Tjah hoe vaak maak je macro foto's.

Scherpte diepte zal ik dan vaker mee werken, is dit wel goed te doen met een kitlens? Misschien mensen wat voorbeelden van zelf geschoten foto's???
Tim

Marcel B. schreef:

goede macrofoto's... nee, koop een macrolens:

AFBEELDING
(ja is echt, wel goed nabewerkt en gewoon een goede macrofotograaf ;) )
Jou foto kan ik inderdaad niet met m'n kitlens maken maar opzich is een macro foto met zo'n lens best goed... Maar wat betaal je ongeveer voor die lens waar die foto mee gemaakt is?
Marcel B.

Zo'n macrolens kost zo'n 450 euro nieuw (je hebt ze ook wel goedkoper waar je ook leuke dingen mee kan doen, maar idd... wanneer gebruik je et nou, behalve wanneer je je er echt op toelegt)

Scherptediepte is wel te realiseren met een kitlens, sowieso heb je daar met een dslr veel meer 'plezier' van omdat de sensor groter is
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Heb je toevallig wat zelf geschoten foto's? Welk model heb jij?
Marcel B.

EOS 350D

dit soort scherptediepte krijg je wel voor mekaar met een kitlens denk:

[img]http://marcel.beugelsdijk.net/IMG_4212.JPG[/img]
Ollie

Ikea gieter :D
Marcel B.

Best kans van, hadden ze in het huis achtergelaten toen ik het kocht :p
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik ga van de week eens ff wat informatie inwinnen van de Nikon D60.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Net even bij Dixons geweest, daar hebben de ze D60 met 2 lenzen (zonder beeldstabilisatie) Kost €799,-

Op internet staat deze camera met 2 lenzen met beeldstabilisatie voor €899,-

Ga morgen maar eens in een winkel kijken of ze hem daar hebben en voor welke prijs.
Marcel B.

Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Netjes.

Wat is aan te raden? Extra garantie bij zo'n camera kopen?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Altijd doen.. Ik heb 3 jaar totaal. In het 1e jaar is die al kapot gegaan (N) Je wilt die reparaties echt niet zelf bekostigen.
Tom
Moderator
Car: MB

Als het daar bij blijft is het dus zonde. 1 jaar fabrieksgarantie heb je zowieso
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

En als het daar nou niet bij blijft? :wink:
Egon

de kinderziektes zijn er toch wel uit na een jaar??
ik heb geen extra garantie genomen voor mijn camera
vond de voordelen niet opwegen tegen de mogelijke kans dat hij kapot zou gaan
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Egon schreef:de kinderziektes zijn er toch wel uit na een jaar??
ik heb geen extra garantie genomen voor mijn camera
vond de voordelen niet opwegen tegen de mogelijke kans dat hij kapot zou gaan
Met een camera van 600-1000 euro? Dan bespaar je ook niet op de laatste 100 euro :) Ook val en stootschade word gedekt, dus als het een keer niet lukt :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

ja maar soms kun je ook overdrijven vind ik. Tegenwoordig kun je je overal voor laten verzekeren en alles wat je koopt is wel een verzekering voor. Verzekeren doe je in principe (van vroeger uit) voor kosten die je niet zelf kunt dragen. Als je voor ieder spulleke in huis een verzekering moet hebben betaal je je knettergek. Zelfde als met telefoons en verzekeringen. Wat een onzin is dat. als ik mijn telefoon in de bagger laat pleuren heb ik gewoon pecht. PUNT. Daar ga ik echt niet jaren een verzekering voor betalen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Nee ok, maar uitgangspunt is nu een camera van ongeveer 900 euro, als hier naar een jaar iets aan kapot gaat, zou ik niet weten wat de kosten hiervoor zijn? En om dan zomaar te zeggen ik schaf wel weer een ander aan. haha. Lijken me aardig op te kunnen lopen.

Lijkt mij ook handig hiervoor een extra verzekering te nemen.

Alleen wil ik dan wel eerst weten waar die dan allemaal voor verzekerd is.
Marcel B.

ik heb bij interpolis een speciale 'kostbaarhedenverzekering' voor mn cam, waarbij ik ben verzekerd voor diefstal en schade enzo incl alle apparatuur, kost een paar euro in de maand.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Net even bij Mediamarkt wezen kijken, daar stond de D60 met 18 55 lens VR voor € 749,-

Zonder de 55 200 lens.

Zij verwachtte deze set nog wel.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Was net nog een keer bij Media markt, verkoper had even voor me opgezocht wat die 55 200 VR lens kost. €244,-

Terwijl de 55 200 lens €222,- was.

Komt de set op €939,-

De set verwachtte ze ook nog waarschijnelijk loop van de week en daarvan stond de verkoopprijs in de computer op €1029,-

Klopt dus iets niet helemaal, verleden week zei een andere verkoper nl. dat die 55 200 VR lens rond de €350,- zou gaan kosten.
Tim

Ronnie schreef:Was net nog een keer bij Media markt, verkoper had even voor me opgezocht wat die 55 200 VR lens kost. €244,-

Terwijl de 55 200 lens €222,- was.

Komt de set op €939,-

De set verwachtte ze ook nog waarschijnelijk loop van de week en daarvan stond de verkoopprijs in de computer op €1029,-

Klopt dus iets niet helemaal, verleden week zei een andere verkoper nl. dat die 55 200 VR lens rond de €350,- zou gaan kosten.
Bij de site die Marcel B al gaf is die 55 - 200 VR lens 235 euro, goedkoper ben ik hem nog niet tegen gekomen...

Zit zelf ook te denken om die te kopen, is wel een mooie lens :)
Plaats reactie