Gewoon een vraagje over banden...
Op het circuit zijn 195-50 achtige maten niet zo'n heel groot probleem bij 5jes, hoe denk je dat al die circuit5jes rondrijden?
Je hebt er geen drempels/rare hobbels waar je extreme veerweg vraagt, dus dat diepe inveren valt reuze mee.
Je hebt er geen drempels/rare hobbels waar je extreme veerweg vraagt, dus dat diepe inveren valt reuze mee.
Oja en al die circuit5jes rijden op tractorhoogte zeker? 
Nee serieus het valt behoorlijk mee hoor op Zandvoort, alleen de audi-S is bij het uitkomen wat hobbelig, maar verder heb je weinig veerweg nodig.
Ze rijden ook niet voor nix met enorm hoge springrates op Zandvoort, beetje BMW rijd op 18 kg/mm voor, terwijl ik op die corolla al 8 kg/mm heb wat tot nu het stugste is wat ik onder m'n kont heb gehad. (nu is die corolla ook wel 300kg lichter, maargoed dan kom je in verhouding op 12kg/mm ofzo).

Nee serieus het valt behoorlijk mee hoor op Zandvoort, alleen de audi-S is bij het uitkomen wat hobbelig, maar verder heb je weinig veerweg nodig.
Ze rijden ook niet voor nix met enorm hoge springrates op Zandvoort, beetje BMW rijd op 18 kg/mm voor, terwijl ik op die corolla al 8 kg/mm heb wat tot nu het stugste is wat ik onder m'n kont heb gehad. (nu is die corolla ook wel 300kg lichter, maargoed dan kom je in verhouding op 12kg/mm ofzo).
volgens mij zijn winterbanden verplicht vanaf 1 november in duitslandStrijder schreef:hallo allemaal,
eind van het jaar ben ik van plan om met de auto naar Berlijn te gaan om daar het nieuwe jaar in te gaan, maar kom ik dan vast te zitten aan verplichtingen van winterbanden en/of sneeuwkettingen? Is er al iemand anders die kant op geweest rond oud en nieuw?
Ben benieuwd naar wat jullie verhalen zullen zijn.
greetz
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
De auto moet aangepast zijn aan de omstandigheden: geen sneeuw of ijs? > geen winterbanden nodig.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
even een discussie aanzwengelen: dus als ik daar naartoe ga met zon en ik word overvallen door een sneeuwbui, heb ik een probleem?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Alleen als je een ongeval krijgt, dan ben je door je banden altijd de veroorzaker. Je hád kunnen voorzien dat het in die tijd slecht weer kan zijn. Voor de zekerheid wel winterbanden doen dus. Maar verplicht is het niet per definitie.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
ok, helder
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik snap het inderdaad ook niet. Iedereen voert bij de sportieve modellen als de RS'en en de Williamsen aan, dat ze weliswaar niet zo bulken van het vermogen, maar dat de wegligging zo subliem is en dat ze daarom zo van hun autootje houden. En dan ga je het belangrijkste voor je wegligging überhaupt, je banden, verpesten door erop te bezuinigen.
Ik had de Potenza S03's onder m'n Corrado zitten (280pk en 335Nm, op de rollenbank, geen kroeg-pk's) en daarmee kon je het vermogen echt nog heel goed wegzetten. Deels ook zeker door de aanpassingen aan het onderstel, maar de banden deden ook veel. Op het circuit zag je heel duidelijk dat andere gasten veel meer problemen hadden om het op de weg te krijgen, terwijl ze minder vermogen hadden. Daar waren ze gewoon subliem, alleen slicks zijn nog beter natuurlijk. Het enige nadeel was, voor zover je het een nadeel kunt noemen, dat je er heel ver mee kunt gaan, maar dat de grens veel dunner is dan bij de meeste andere banden. Vaak heb je nog een vrij breed gebied waarin je duidelijk voelt dat de auto gaat schuiven, bij deze banden is dat gebied veel smaller. Voor niet-coureurs dus meer oppassen geblazen!
Toyo's zijn op het droge best aardig, maar presteren in de regen echt stukken minder. Daarnaast hebben ze op een voorwiel aangedreven auto snel last van cuppen.
Michelin PilotSport2 zijn heerlijke bandjes die redelijk ver kunnen gaan, maar die goed aangeven hoeveel marge je nog over hebt. Slijten doen ze wel redelijk snel.
De Conti SportContact2 was een drama, weinig grip, veel last van aquaplaning. Maar vreemd genoeg is de 3 weer een redelijke band, zoals die standaard onder m'n auto werd geleverd. Alleen op droog wegdek vind ik dat hij te vroeg begint te schuiven, met ander rubber zou dat zeker nog beter kunnen.
Ik had de Potenza S03's onder m'n Corrado zitten (280pk en 335Nm, op de rollenbank, geen kroeg-pk's) en daarmee kon je het vermogen echt nog heel goed wegzetten. Deels ook zeker door de aanpassingen aan het onderstel, maar de banden deden ook veel. Op het circuit zag je heel duidelijk dat andere gasten veel meer problemen hadden om het op de weg te krijgen, terwijl ze minder vermogen hadden. Daar waren ze gewoon subliem, alleen slicks zijn nog beter natuurlijk. Het enige nadeel was, voor zover je het een nadeel kunt noemen, dat je er heel ver mee kunt gaan, maar dat de grens veel dunner is dan bij de meeste andere banden. Vaak heb je nog een vrij breed gebied waarin je duidelijk voelt dat de auto gaat schuiven, bij deze banden is dat gebied veel smaller. Voor niet-coureurs dus meer oppassen geblazen!
Toyo's zijn op het droge best aardig, maar presteren in de regen echt stukken minder. Daarnaast hebben ze op een voorwiel aangedreven auto snel last van cuppen.
Michelin PilotSport2 zijn heerlijke bandjes die redelijk ver kunnen gaan, maar die goed aangeven hoeveel marge je nog over hebt. Slijten doen ze wel redelijk snel.
De Conti SportContact2 was een drama, weinig grip, veel last van aquaplaning. Maar vreemd genoeg is de 3 weer een redelijke band, zoals die standaard onder m'n auto werd geleverd. Alleen op droog wegdek vind ik dat hij te vroeg begint te schuiven, met ander rubber zou dat zeker nog beter kunnen.
Die potenza's roeleren, maar nu ken ik de corrado's als een sterk overstuurde wagen met een rare gewichtsbalans: niet echt het stuurwonder
Dus ja dan is het wat trickyer. Ik vond de potenza's ... ik weet niet ben nog niet met ze over de grens geweest 
In ieder geval komt er 100% zeker weer een set potenza's op de 5.


In ieder geval komt er 100% zeker weer een set potenza's op de 5.
Standaard zijn ze inderdaad vrij staartlistig, dat karakter was er bij mij niet uit, maar een schroefsetje, Powerflex-bussen, stuggere stabi's, veerpootbruggen en uiteindelijk een sperdiff deden een hoop voor de wegligging. Hij bleef staartlistig, maar de grens kwam veel verder weg te liggen, maar werd ook smaller, vooral op nat.
Zelfs zonder het sperdiff kreeg ik al complimenten van Erik Post (toerwagencoureur, testrijder voor BMW, etc) bij een racetraining, dat het onderstel erg goed voor elkaar was voor een straatauto.
Overigens ben ik dat met het stuurwonder niet met je eens, het is een auto die vrij makkelijk hard kan, die inderdaad best listig op de grens is en alleen als je echt weet wat je doet kan je alles eruit persen. Maar in rijtests uit die tijd kwam hij keer op keer zeer goed uit de bus.
Anyway, die Potenza's deden het heerlijk onder die auto. Nou zegt dat niet alles omdat die auto veel meer koppel had en dit toch veel meer op raffinement aankomt om hard te gaan, maar uiteindelijk blijft het een voorwielaandrijvertje dat hard de bocht om wil.

Overigens ben ik dat met het stuurwonder niet met je eens, het is een auto die vrij makkelijk hard kan, die inderdaad best listig op de grens is en alleen als je echt weet wat je doet kan je alles eruit persen. Maar in rijtests uit die tijd kwam hij keer op keer zeer goed uit de bus.
Anyway, die Potenza's deden het heerlijk onder die auto. Nou zegt dat niet alles omdat die auto veel meer koppel had en dit toch veel meer op raffinement aankomt om hard te gaan, maar uiteindelijk blijft het een voorwielaandrijvertje dat hard de bocht om wil.

-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
Hopelijk zijn hier mensen die mij kunnen helpen 
Het zit namelijk zo dat ik andere banden moet hebben maar nu heb ik het volgende op een site gevonden.
ze zijn alle twee 47,80 euro perst
SA-05
205/40 R17 80V
SA-05
205/40 R17 84V XL
nu weet ik alleen niet wat die xl betekent.

Het zit namelijk zo dat ik andere banden moet hebben maar nu heb ik het volgende op een site gevonden.
ze zijn alle twee 47,80 euro perst
SA-05
205/40 R17 80V
SA-05
205/40 R17 84V XL
nu weet ik alleen niet wat die xl betekent.
Laatst gewijzigd door Gewoon--Gerard op vr 21 mar 2008 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
*edit* ik zit ernaast 
maar wat zijn dat voor wakkie wakkie banden dan voor zo weinig per stuk?

maar wat zijn dat voor wakkie wakkie banden dan voor zo weinig per stuk?
Laatst gewijzigd door -Ray- op vr 21 mar 2008 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Dat wil ik ook wel eens weten .-Ray- schreef:als ik het goed heb is dat de snelheidsindicatie.
maar wat zijn dat voor wakkie wakkie banden dan voor zo weinig per stuk?
Kan niet veel soeps zijn in mijn ogen .
Maarja niet iedereen die dikke velgen wil hebben kan dan ook nog ff het geld neerleggen voor goed (merk)rubber.
mijn 15" kosten al anderhalf x zo veel .
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
Goodride, via autobandenmarkt 

-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
Dus het is beter om die niet te nemen?oldskool schreef:Dat wil ik ook wel eens weten .-Ray- schreef:als ik het goed heb is dat de snelheidsindicatie.
maar wat zijn dat voor wakkie wakkie banden dan voor zo weinig per stuk?
Kan niet veel soeps zijn in mijn ogen .
Maarja niet iedereen die dikke velgen wil hebben kan dan ook nog ff het geld neerleggen voor goed (merk)rubber.
mijn 15" kosten al anderhalf x zo veel .
Mijn pa had ook brede banden(merkloos) en die waren ook niet zo super duur en hielden het goed en lang vol.
ik denk dat het ook net aan de rijstijl ligt?
Iemand trouwens ervaring met dit type band dan?
(Dit was trouwens een die er echt tussen uitsprong dus pakte deze maar even)
Rond welk bedrag zou ik dan moeten zoeken?
Het gaat natuurlijk om veiligheid maar om iets van 100+ eurie neer te gaan tellen voor een stukje rubber is ook weer zoiets.
Tenslotte zegt prijs niet altijd iets over kwaliteit(Kijk bijvoorbeeld aparatuur van de aldi)
sureGewoon--Gerard schreef:Hopelijk zijn hier mensen die mij kunnen helpen
Het zit namelijk zo dat ik andere banden moet hebben maar nu heb ik het volgende op een site gevonden.
ze zijn alle twee 47,80 euro perst
SA-05
205/40 R17 80V
SA-05
205/40 R17 84V XL
nu weet ik alleen niet wat die xl betekent.
XL betekent waarschijnlijk extra kwaliteit voor modder and nat, maar aangezien het een Chinees produkt is, zou ik dat met een korrel zout nemen.
Meestal zijn chinese fabrikaten iets minder in nat.
ja zoiets wat?
sorry hoor, maar besparen op banden is het stomste wat je kan doen. enige contact met de weg! ik wil niet de eeuwenoude discussie oplaaien...
voor rond de 100 euro koop je een uniroyal of toyo of pirelli, voor 114 een dunlop sp9000. tuurlijk is slijtage afhankelijk van rijstijl, maar ook van verlaging, uitlijning en belasting.
maar goed, iedereen moet het zelf weten.
sorry hoor, maar besparen op banden is het stomste wat je kan doen. enige contact met de weg! ik wil niet de eeuwenoude discussie oplaaien...
voor rond de 100 euro koop je een uniroyal of toyo of pirelli, voor 114 een dunlop sp9000. tuurlijk is slijtage afhankelijk van rijstijl, maar ook van verlaging, uitlijning en belasting.
maar goed, iedereen moet het zelf weten.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
-Ray- schreef:ja zoiets wat?
sorry hoor, maar besparen op banden is het stomste wat je kan doen. enige contact met de weg! ik wil niet de eeuwenoude discussie oplaaien...
voor rond de 100 euro koop je een uniroyal of toyo of pirelli, voor 114 een dunlop sp9000. tuurlijk is slijtage afhankelijk van rijstijl, maar ook van verlaging, uitlijning en belasting.
maar goed, iedereen moet het zelf weten.
ik weet ook wel dat het om veiligheid gaat

Zoals ik ook al zei ken dit type totaal niet vandaar dat ik het hier post en weet dus nu dat ik het niet moet doen.
hoeveel zou ik gemiddeld moeten rekenen voor een band van 205/40/17
stuur anders maar een pm anders word het hier onnodig vol
b.v.d
Naja, financien kunnen zeker meespelen.
Maxxis
Zomerbanden MA Z1
205/40 R17 84W RF **
Prijslijst*: EUR 98,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 72,30
Details In winkelwagen Bestelling
Kumho
Zomerbanden ECSTA SPT KU31
205/40 R17 84Y XL BSW **
Prijslijst*: EUR 157,90
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 73,70
Dat scheelt 100 euro op de set, en beide zijn prima. Kumho's zijn sowieso lekkere bandjes.
Maxxis
Zomerbanden MA Z1
205/40 R17 84W RF **
Prijslijst*: EUR 98,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 72,30
Details In winkelwagen Bestelling
Kumho
Zomerbanden ECSTA SPT KU31
205/40 R17 84Y XL BSW **
Prijslijst*: EUR 157,90
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 73,70
Dat scheelt 100 euro op de set, en beide zijn prima. Kumho's zijn sowieso lekkere bandjes.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
okay dus als ik voor de Kumbo ga krijg ik wel waar voor mijn geld en niet zoals die van 47,80Riël Notermans schreef:Naja, financien kunnen zeker meespelen.
Maxxis
Zomerbanden MA Z1
205/40 R17 84W RF **
Prijslijst*: EUR 98,00
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 72,30
Details In winkelwagen Bestelling
Kumho
Zomerbanden ECSTA SPT KU31
205/40 R17 84Y XL BSW **
Prijslijst*: EUR 157,90
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 73,70
Dat scheelt 100 euro op de set, en beide zijn prima. Kumho's zijn sowieso lekkere bandjes.

die een eindje terug afgekraakt werd

Laatst gewijzigd door Gewoon--Gerard op vr 21 mar 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, als je 75 euro wel aanvaardbaar vind heb je een heel goeie prijs.kwaliteitsverhouding op die maat.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
Of zou ik dan beter 24,90 bij kunnen leggen en Pirelli P 7000 205/40 ZR17 84W RFRiël Notermans schreef:Ja, als je 75 euro wel aanvaardbaar vind heb je een heel goeie prijs.kwaliteitsverhouding op die maat.
kunnen kopen?
ja of de uniroyal rainsport, de toyo proxes of de dunlop sp9000
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
oke dn ga ik wel gewoon voor de Pirelli haha.
Bedankt.
Bedankt.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008 11:38
- Locatie: Bovensmilde
Gaan die ook 2 keer langer mee als een pirelli?Maus schreef:Pff... kom ik strax aan met ruim 200 eurie......
per band.

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ik vind die uniroyal rainsport nog steeds in dit natte land de beste allrounder
goede grip en veel rijplezier bij droog
bij regen vaak de beste grip van de top banden
dus een beetje inleveren bij droog en echt op de grens gummen maar bij regen heel veel plezier behouden omdat je meer kan
goede grip en veel rijplezier bij droog
bij regen vaak de beste grip van de top banden
dus een beetje inleveren bij droog en echt op de grens gummen maar bij regen heel veel plezier behouden omdat je meer kan
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
wij hebben nu de proxes 4 onder de gte, prima bandje voor normaal gebruik 
Artikelnummer: R-154134
Merk, profiel en afmeting: Toyo PROXES 4 195/45 R16 84V RF (GAN)
Aantal: 4
Prijs per stuk netto: 59.08 EUR (70.30 EUR brutto)
-----------------------------------------
Sub-totaal netto: 236.30 EUR
Verzending netto: 0.00 EUR
-----------------------------------------
Sub-totaal netto: 236.30 EUR
19 % BTW 44.90 EUR
-----------------------------------------
Totaalbedrag: 281.20 EUR

Artikelnummer: R-154134
Merk, profiel en afmeting: Toyo PROXES 4 195/45 R16 84V RF (GAN)
Aantal: 4
Prijs per stuk netto: 59.08 EUR (70.30 EUR brutto)
-----------------------------------------
Sub-totaal netto: 236.30 EUR
Verzending netto: 0.00 EUR
-----------------------------------------
Sub-totaal netto: 236.30 EUR
19 % BTW 44.90 EUR
-----------------------------------------
Totaalbedrag: 281.20 EUR
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Maus schreef:16 inch gaat net niet passen...



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.