hey mensen
ik heb de module gestoken een 209 auto draait perfect
maar de autoke heeft nog altijd zijn vermogen niet hoe die moet gaan
auto is helemaal orgineel en staat in cupmode en turbo enzo bolt allemaal tegoei
maar moment ik vraag dat ie moet presteren gaat ie niet tegoei en als ik normaal rij bolt die perfect
alleen als ik alles eruit wil halen ik haal mss 8.5 tot 9 sec eruit
maar ik moet wel zeggen de auto heeft 6jaar stil gestaan
zou ik die rustig aan moeten losrijden ? of zou er iets anders kunne zijn
ik heb alles vernieuwd gehad
olie filter
nieuwe olie
bogies
luchtfilter
uitlaat
koppelplaat
re 209
dumpvale
breedvalve
moet alleen de kleppen nog stellen
kan iemand mij helpen
mvg angelo
ik snap het nietmeer ... r5 gtt
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
8,5 is toch normaal standaard?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Teon waren ze nieuw, misschien moet je leren schakelen, en rijd je niet met wind tegen ? 
Wat ik wil zeggen: kijk niet gek op die cijfertjes, en rijd lekker met die bak, geen gekke waarden hoor.
Ohja, en stel die kleppen
.

Wat ik wil zeggen: kijk niet gek op die cijfertjes, en rijd lekker met die bak, geen gekke waarden hoor.
Ohja, en stel die kleppen

-
Met een stopwatch gemeten ?

Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja je zit er zomaar een halve seconde naast, de enige goede manier is met een G-tech of vergelijkbaar apparaat, of hem naast een andere gtt zettenBlackEagle schreef:Met een stopwatch gemeten ?
handklokken is niet erg zuiver vermoed ik
Er zit een bleedvalve op he? Hoe hoog heb je de turbodruk nu gedraaid dan? 
Verder kan je dumpvalve nog openstaan, haal die er eens af en kijk offie dan beter rijd.
Misschien een vacuumlek ergens? Dan doet je dumpvalve en je onsteking het niet naar behoren.
Of je hebt een ranzige carb, maak die es goed schoon en doe er een nieuw pakkingsetje (mbcarperfomance) tussen.
Verder doet iedereen offie achterlijk is, maar er is duidelijk iets met dat ding. Timen met een stopwatch kun je echt wel nauwkeurig tot op een paar tienden Luco, een halve seconde ligt dan meer aan die slechte motoriek van je
Riël, jij zou toch ook beter moeten weten...

Verder kan je dumpvalve nog openstaan, haal die er eens af en kijk offie dan beter rijd.
Misschien een vacuumlek ergens? Dan doet je dumpvalve en je onsteking het niet naar behoren.
Of je hebt een ranzige carb, maak die es goed schoon en doe er een nieuw pakkingsetje (mbcarperfomance) tussen.
Verder doet iedereen offie achterlijk is, maar er is duidelijk iets met dat ding. Timen met een stopwatch kun je echt wel nauwkeurig tot op een paar tienden Luco, een halve seconde ligt dan meer aan die slechte motoriek van je

Ik weet helemaal niks, hij zegt dat ie goed bolt, ja dan geloof ik m. Ken jij die auto? Staat ie op hogere druk? Heb geen idee 

Nee wij weten idd nog nix, wat meer info is dan ook welkom.
Maar kromgezegd geef jij em het advies om gewoon keihard te blijven proberen, terwijl als je geen goed gevoel hebt bij het functioneren van je GT, je dondersgoed moet oppassen....
En ik word ook wel een beetje moe van iedereen die altijd maar roept dat een ouwe auto met +2ton wel flink langzamer mag zijn omdat ie 'bijna versleten' is. Slap gelul

Maar kromgezegd geef jij em het advies om gewoon keihard te blijven proberen, terwijl als je geen goed gevoel hebt bij het functioneren van je GT, je dondersgoed moet oppassen....
En ik word ook wel een beetje moe van iedereen die altijd maar roept dat een ouwe auto met +2ton wel flink langzamer mag zijn omdat ie 'bijna versleten' is. Slap gelul

Ik maak er niet veel geks uit op, en voorzien van goed advies is hier onmogelijk. Ga er vanuit dat alle slangetjes vastzitten
8,5 klokken is echt niet gek hoor.

Ok, ik heb niks gezegd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
een halve sec is ongeveer een paar tiendenSteven schreef:Er zit een bleedvalve op he? Hoe hoog heb je de turbodruk nu gedraaid dan?

Ik heb toch regelmatig met een stopwatch geklokt en met een G-tech, maar dat valt toch echt wel redelijk nauwkeurig te doen.
Met een stopwatch heb je wisselingen van +/- 1-2 tienden en guess what, die heb je met een G-tech ook door even misschakelen, motor die warm wordt en vermogen verliest. (doe maar es 10 sprints achter elkaar).
Dus zo onnauwkeurig ist niet.
Maargoed daar gaat het hier niet over
Met een stopwatch heb je wisselingen van +/- 1-2 tienden en guess what, die heb je met een G-tech ook door even misschakelen, motor die warm wordt en vermogen verliest. (doe maar es 10 sprints achter elkaar).
Dus zo onnauwkeurig ist niet.
Maargoed daar gaat het hier niet over

-
- Moderator
- Car: MB
7,8 is standaard ook wat overdreven denk ik. 8 rond waren de specs volgens mij.r5 gtt schreef:neen moet toch meer kunne op papier moet een phase 2 rond de 7.8 zitten en mijn zit nog in cupmode dus zal trekkracht beetje hoger zitten normaal
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als de turbo al wat versleten is verlies je ook al wat vermogenTom schreef:7,8 is standaard ook wat overdreven denk ik. 8 rond waren de specs volgens mij.r5 gtt schreef:neen moet toch meer kunne op papier moet een phase 2 rond de 7.8 zitten en mijn zit nog in cupmode dus zal trekkracht beetje hoger zitten normaal
dus eerst alles even grondig checken is het beste lijkt me

de wagen heeft maar 60.000 km heeft heel lang stil gestaan
neen de auto is totaal orgineel turbo druk staat op 0.67 druk
jah ik moet nog tegoei leren rijden met die bakje maar da komt wel inorde
de 209 is goed ik ken de persoon waar ik die van gekocht heb
turbo fluit totaal niks ofzo hoort ge nog niet eens draaien als de dumpvale
alleen de kleppen moet ik nog stellen die tikken een beetje
dus normaal is alles in orde?
mvg angelo
neen de auto is totaal orgineel turbo druk staat op 0.67 druk
jah ik moet nog tegoei leren rijden met die bakje maar da komt wel inorde
de 209 is goed ik ken de persoon waar ik die van gekocht heb
turbo fluit totaal niks ofzo hoort ge nog niet eens draaien als de dumpvale
alleen de kleppen moet ik nog stellen die tikken een beetje
dus normaal is alles in orde?
mvg angelo
ík denk van wel. Al zou je kunnen overwegen een carbrevisiesetje te halen, omdat die carb al zo lang stil staat. VOoral om de veiligheid, je kán de boel slopen als dat ding niet goed zijn werk doet. Kost je 65 euro ofzo, http://www.mbcarperformance.com