ik snap het nietmeer ... r5 gtt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

hey mensen

ik heb de module gestoken een 209 auto draait perfect

maar de autoke heeft nog altijd zijn vermogen niet hoe die moet gaan

auto is helemaal orgineel en staat in cupmode en turbo enzo bolt allemaal tegoei

maar moment ik vraag dat ie moet presteren gaat ie niet tegoei en als ik normaal rij bolt die perfect

alleen als ik alles eruit wil halen ik haal mss 8.5 tot 9 sec eruit

maar ik moet wel zeggen de auto heeft 6jaar stil gestaan

zou ik die rustig aan moeten losrijden ? of zou er iets anders kunne zijn

ik heb alles vernieuwd gehad

olie filter
nieuwe olie
bogies
luchtfilter
uitlaat
koppelplaat
re 209
dumpvale
breedvalve

moet alleen de kleppen nog stellen

kan iemand mij helpen

mvg angelo
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja, doe eens een compressie test.

en controleer of de ontsteking optijd staat en wat de uitlaatgas waarden zijn. misshcien dat hij te rijk rijd, of juist te arm.
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

dat is gebeurt voor ik de wagen kocht

en ook getest voor scheuren ofzo

alles is in orde
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

8,5 is toch normaal standaard?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

neen moet toch meer kunne op papier moet een phase 2 rond de 7.8 zitten en mijn zit nog in cupmode dus zal trekkracht beetje hoger zitten normaal
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Teon waren ze nieuw, misschien moet je leren schakelen, en rijd je niet met wind tegen ? :)

Wat ik wil zeggen: kijk niet gek op die cijfertjes, en rijd lekker met die bak, geen gekke waarden hoor.

Ohja, en stel die kleppen (Y).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Met een stopwatch gemeten ?

:D
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

BlackEagle schreef:Met een stopwatch gemeten ?

:D
ja je zit er zomaar een halve seconde naast, de enige goede manier is met een G-tech of vergelijkbaar apparaat, of hem naast een andere gtt zetten
handklokken is niet erg zuiver vermoed ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

ookal kan ik weinig tegoei uit het verhaal bolten, mijn idee zegt dat ie voelt dat de wagen inhoudt nadat ie een 209 in z'n autoke gestoken heeft :)

goeiemoggel
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

geen standaard 175-60 op 13 inch wielen ?
grote 15 of 16 inch wielen vertragen aanzienlijk.

re209 nieuw, niet defekt ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zit een bleedvalve op he? Hoe hoog heb je de turbodruk nu gedraaid dan? :S
Verder kan je dumpvalve nog openstaan, haal die er eens af en kijk offie dan beter rijd.
Misschien een vacuumlek ergens? Dan doet je dumpvalve en je onsteking het niet naar behoren.

Of je hebt een ranzige carb, maak die es goed schoon en doe er een nieuw pakkingsetje (mbcarperfomance) tussen.


Verder doet iedereen offie achterlijk is, maar er is duidelijk iets met dat ding. Timen met een stopwatch kun je echt wel nauwkeurig tot op een paar tienden Luco, een halve seconde ligt dan meer aan die slechte motoriek van je :p
Riël, jij zou toch ook beter moeten weten... :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik weet helemaal niks, hij zegt dat ie goed bolt, ja dan geloof ik m. Ken jij die auto? Staat ie op hogere druk? Heb geen idee :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee wij weten idd nog nix, wat meer info is dan ook welkom.

Maar kromgezegd geef jij em het advies om gewoon keihard te blijven proberen, terwijl als je geen goed gevoel hebt bij het functioneren van je GT, je dondersgoed moet oppassen....


En ik word ook wel een beetje moe van iedereen die altijd maar roept dat een ouwe auto met +2ton wel flink langzamer mag zijn omdat ie 'bijna versleten' is. Slap gelul (S) (N)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik maak er niet veel geks uit op, en voorzien van goed advies is hier onmogelijk. Ga er vanuit dat alle slangetjes vastzitten :) 8,5 klokken is echt niet gek hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

idd, als je voelt dat et niet helemaal fris is, zal er vast wel iets niet helemaal fris zijn... waar rook is, is vuur
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ok, ik heb niks gezegd.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:Er zit een bleedvalve op he? Hoe hoog heb je de turbodruk nu gedraaid dan? :S
Verder kan je dumpvalve nog openstaan, haal die er eens af en kijk offie dan beter rijd.
Misschien een vacuumlek ergens? Dan doet je dumpvalve en je onsteking het niet naar behoren.

Of je hebt een ranzige carb, maak die es goed schoon en doe er een nieuw pakkingsetje (mbcarperfomance) tussen.


Verder doet iedereen offie achterlijk is, maar er is duidelijk iets met dat ding. Timen met een stopwatch kun je echt wel nauwkeurig tot op een paar tienden Luco, een halve seconde ligt dan meer aan die slechte motoriek van je :p
Riël, jij zou toch ook beter moeten weten... :p
een halve sec is ongeveer een paar tienden :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb toch regelmatig met een stopwatch geklokt en met een G-tech, maar dat valt toch echt wel redelijk nauwkeurig te doen.

Met een stopwatch heb je wisselingen van +/- 1-2 tienden en guess what, die heb je met een G-tech ook door even misschakelen, motor die warm wordt en vermogen verliest. (doe maar es 10 sprints achter elkaar).
Dus zo onnauwkeurig ist niet.

Maargoed daar gaat het hier niet over :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

r5 gtt schreef:neen moet toch meer kunne op papier moet een phase 2 rond de 7.8 zitten en mijn zit nog in cupmode dus zal trekkracht beetje hoger zitten normaal
7,8 is standaard ook wat overdreven denk ik. 8 rond waren de specs volgens mij.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:
r5 gtt schreef:neen moet toch meer kunne op papier moet een phase 2 rond de 7.8 zitten en mijn zit nog in cupmode dus zal trekkracht beetje hoger zitten normaal
7,8 is standaard ook wat overdreven denk ik. 8 rond waren de specs volgens mij.
als de turbo al wat versleten is verlies je ook al wat vermogen
dus eerst alles even grondig checken is het beste lijkt me (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

de wagen heeft maar 60.000 km heeft heel lang stil gestaan

neen de auto is totaal orgineel turbo druk staat op 0.67 druk

jah ik moet nog tegoei leren rijden met die bakje maar da komt wel inorde

de 209 is goed ik ken de persoon waar ik die van gekocht heb

turbo fluit totaal niks ofzo hoort ge nog niet eens draaien als de dumpvale

alleen de kleppen moet ik nog stellen die tikken een beetje

dus normaal is alles in orde?

mvg angelo
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ík denk van wel. Al zou je kunnen overwegen een carbrevisiesetje te halen, omdat die carb al zo lang stil staat. VOoral om de veiligheid, je kán de boel slopen als dat ding niet goed zijn werk doet. Kost je 65 euro ofzo, http://www.mbcarperformance.com
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

opgelost!

ik ben revisie setje gehaalt en een 209 erin en klepjes gestelt en bolt terug als een klokje!

loopt als een klein bommeke! ik haal er nu crono geklokt 7.3-7.7 uit dus
hij zal wel op zijn punt staan :smoke:
Plaats reactie