onregelmatig lopen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Pascal-X
Contacteer:

Hey,

ik heb al meerdere malen de search gebruikt en de dingen gedaan die erin stonden maar het is nog niet weg!!

Wat doet ie:
Stationair schommelen tussen de 400-1200 toeren waarbij heel af en toe zelfs te ver terug waardoor ie uitvalt.
Bij een constant toerental van 2500-3500 toeren rijden gaat hij bokken.

Wat heb ik al gedaan:
Nieuwe bouges
Nieuwe rotor + verdelerkap
Nieuwe Bougiekabels
Nieuwe bobine
Nieuwe mapsensor
Stappenmotor schoongemaakt met remreiniger
Injectiecleaner bij benzine

Enigste wat ik zelf nog kan verzinnen en dat ga ik morgen doen is alle vacuum slangetjes vervangen in het motorcompartiment.

Heeft iemand anders nog goede ideeën want ik word er echt MOE van :( ! Het heeft me al best wel wat geld gekost en ik ben nog geen stap verder :(
Maarten-Jan
Car: R19.R

TPS Sensor en lambdasensor, van een vacuumlek gaat ie meestal hoger stationair lopen...
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Is het echt geen heel klein scheurtje in het slangetje van de MAP sensor ? de klachten lijken er namelijk wel vrij veel op

Wat voor auto en motortype is het eigenlijk
Pascal-X
Contacteer:

met TPS sensor bedoel je? luchttemperatuursensor?? Dus je denkt dat het misschien me lambdasonde kan zijn?

slangetje van map sensor naar blok heb ik al vernieuwd dus dat is het zeker niet.

het is een clio rsi uit 93
alexs
Contacteer:

Ik heb een klein beetje het zelfde gehad met mijn RSi maar dit is vreemdgenoeg van zelf overgegaan, als je plots plankgas gaat, verzuipt hij dan ook met flink wat geroffel en knallen uit je uitlaat?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bij de clio baccara van mijn zus komt het doordat de uitlaatpakking lek is.
Maarten-Jan

Pascal-X schreef:met TPS sensor bedoel je? luchttemperatuursensor?? Dus je denkt dat het misschien me lambdasonde kan zijn?

slangetje van map sensor naar blok heb ik al vernieuwd dus dat is het zeker niet.

het is een clio rsi uit 93
throttle position sensor, oftewel gasklep positie sensor, zit op je gasklep huis, aan de andere waar je gaskabel eindigt. Deze geeft de stand / opening van de gasklep door aan de ecu.
Ad van Haperen
Contacteer:

Je kunt ook ff langst de dealer rijden en voor 20 tientjes je auto uit laten lezen weet je gelijk of je lamda nog ok is en of het geen temp sensor is!
GJ
Car: Megane 4 RS

Ad schreef:Je kunt ook ff langst de dealer rijden en voor 20 tientjes je auto uit laten lezen weet je gelijk of je lamda nog ok is en of het geen temp sensor is!
Erg dure dealer is dat zeg 200 euri voor het uitlezen van de auto ;) :p
Pascal-X
Contacteer:

bij mij dealer was het geen 2 tientjes, maar een complete uur van 60 excl btw.! maar het zit er denk ik toch niet anders op als dat te doen
Maarten-Jan

GJ schreef:
Ad schreef:Je kunt ook ff langst de dealer rijden en voor 20 tientjes je auto uit laten lezen weet je gelijk of je lamda nog ok is en of het geen temp sensor is!
Erg dure dealer is dat zeg 200 euri voor het uitlezen van de auto ;) :p
20 tientjes is aardig royaal inderdaad :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Pascal-X schreef:bij mij dealer was het geen 2 tientjes, maar een complete uur van 60 excl btw.! maar het zit er denk ik toch niet anders op als dat te doen
Ja 60 euro, had je dat beter niet gelijk kunnen doen?
Nu heb je voor honderden euro's vervangen om 60 euro te besparen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Pascal-X
Contacteer:

jep eigenlijk wel ja, maar ik ben koppig zoals ze het noemen :(

binnenkort toch maar eens uit laten lezen dan (Y)
Ad van Haperen
Contacteer:

haha bedoel idd natuurlijk 2 tientjes :D

Als ik jou was zou ik eens een andere dealer bellen in de buurt of ff iemand vragen die er werkt of hij wat bij wil verdienen in zijn pauze. mag bijna overal wel!
Pascal-X
Contacteer:

ff de stekker van de lambasonde eruit getrokken en hij liep bijna hetzelfde! hij liep zelfs iets beter, dus vrijdag maar een nieuwe erin doen en dan zal het wel opgelost zijn neem ik aan :bang:
Pascal-X
Contacteer:

nieuwe erin gezet en dus niet opgelost!

vandaag maar eens uitlaten lezen en wat kwam eruit: gaskleppositie meter zat een storing in, die heeft ie eruit gehaald en gekeken of ie terug kwam. Hij kwam dus niet terug, dus dat is opgelost

maar het probleem van onregelmatig lopen en schokken was dus niet verholpen daarmee.

Ook zag hij dat mijn koelvloeistof 90graden was terwijl mijn meter nog niet eens op de helft zat. Hij zei dat ik maar een nieuwe temperatuurzender erin moest zetten en dat goed het probleem kan zijn.
Klopt dat?
Ruudjuh

Zijn de problemen opgelost???
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Bij ReneClioRSI hetzelfde probleem (gehad)

Ook bij mij op het werk storing uitgelezen en gaf ook storing gasklepsensor, deze vervangen en dat haalde niets uit.. diverse andere sensoren gewisseld met mijn 19 16V..

Uiteindelijk de temperatuursensor vervangen vanavond en lijkt tot nu toe goed.. zoals je de klacht aangeeft lijkt deze hetzelfde
renecliorsi

Ronald1916V schreef:Bij ReneClioRSI hetzelfde probleem (gehad)

Ook bij mij op het werk storing uitgelezen en gaf ook storing gasklepsensor, deze vervangen en dat haalde niets uit.. diverse andere sensoren gewisseld met mijn 19 16V..

Uiteindelijk de temperatuursensor vervangen vanavond en lijkt tot nu toe goed.. zoals je de klacht aangeeft lijkt deze hetzelfde
op de terugweg nog steeds goed en het lijkt er op dat het niet terug komt(Y)
alexs
Contacteer:

Zo raar, ik heb 't ook gehad maar nog iets erger eigelijk ook het hikken tussen de 400 en 900 toeren en bokken als je gas geeft.. Soms als je flink gas gaf verzooptie en sloeg hij af met een paar spectaculaire knallen uit de uitlaat.... Openlucht filter btw?

Heb je btw ooit wel 'ns de computer gereset?... Noem maar iets simpels....
cabriolet
Contacteer:

bij mij was dit de rembekrachtiger

kijk even wat er gebeurt als je pompend rem
loopt het toerental dan nog op dan moet er een nieuwe rembekrachtiger in
Pascal-X
Contacteer:

ik zit dus nog steeds te kl*ten met dit probleem. Zou het kunnen helpen om het gasklephuis schoon te maken?
Zou het geen vliegwiel sensor kunnen zijn?
Ruudjuh

Hey Pascal maak eens een lijstje wat je nu allemaal vervangen hebt, want er zullen toch niet zoveel opties meer overblijven.

@alexs: hoe reset je een ECU?
al is de VW nog zo snel een renaultje achterhaald hem wel
Plaats reactie