Hallo,
Deze week is mijn Laguna (2002, initiale 150pk) naar de garage geweest voor een beurt. Nu was 2 weken geleden mijn uitlaat er onder vandaan gevallen, de lasnaad tussen de uitlaat en katalysator was losgelaten.
Ondanks laspogingen van de garage bleek deze week dat de katalysator nog steeds lekte;er moest dus een volledig nieuwe uitlaat onder (500!). Best snel aangezien de teller op 170.000 staat, maargoed, het is niet anders.
Wordt ik de volgende dag gebeld, dat de orginele uitlaat niet meer geleverd wordt, juist omdat er een probleem was met de aanhechting van de uitlaat met de katalysator. Er is dus een modificatie uitgevoerd, en er hoort nu een extra pijpje bij, extra kosten: 200..
Dus, Renault heeft blijkbaar het probleem onderkend, MAAR laat mij wel 200 extra betalen voor een stom pijpje?
Heeft iemand enig idee of een gevecht met Renault hierover enige zin heeft?
Groeten,
Dennis
Laguna modificatie aan uitlaatsysteem
-
- Über-Spammer
Ik heb geen ervaring, maar als een modificatie plaatsvind en je probleem is opgelost, waarom niet?!
Je auto gaat ondertussen ook zijn 6e levensjaar in he, dus dat er hier of daar wat aankomt is niet zo gek
Renault zal ook zeggen, we hebben het verbeterd, en niet we hebben ooit problemen gehad
Daarbij is er nooit een recall hiervoor geweest als ik me niet vergis?

Renault zal ook zeggen, we hebben het verbeterd, en niet we hebben ooit problemen gehad

-
- Car: R19.R
Ik vind het snel, onze vorige laguna had na 7 jaar en 200.000 km nog steeds de originele uitlaat, die er ook nog als nieuw uitzag...
maar dat was een type I, geen type II
maar dat was een type I, geen type II
Ja idd.
http://www.winparts.nl voor je katalysatortje
En uitlaten bijvoorbeeld op http://www.hbase.nl
even winkel zoeken in de buurt en nog wat %^tjes vragen
Uitlatenspul heb je zoveel in de aftermarket.
http://www.winparts.nl voor je katalysatortje

En uitlaten bijvoorbeeld op http://www.hbase.nl
even winkel zoeken in de buurt en nog wat %^tjes vragen
Uitlatenspul heb je zoveel in de aftermarket.
Het was inderdaad het hele uitlaatsysteem, inclusief katalysator, verstevigde ophangbeugels, ziet er allemaal weer helemaal top uit, voorlopig zal dit allemaal goed blijven hangen.
In die zin is 700 euro niet veel (is overigens niet een renault-dealer)
Het gaat me meer om de modificatie, het bleek een bekend probleem bij de laguna, dat de lasnaden tussen de uitlaat en de katalysator te vroeg loslaten (overigens een typefoutje, de teller staat op 140K, niet op 170).
Vervolgens onderkennen ze dit probleem, voeren ze een modificatie uit, waarvoor de klant 200 euro extra dient te betalen.
En wat de recall betreft, ik heb geen idee, kan ik niets over vinden..
Groeten,
Dennis
In die zin is 700 euro niet veel (is overigens niet een renault-dealer)
Het gaat me meer om de modificatie, het bleek een bekend probleem bij de laguna, dat de lasnaden tussen de uitlaat en de katalysator te vroeg loslaten (overigens een typefoutje, de teller staat op 140K, niet op 170).
Vervolgens onderkennen ze dit probleem, voeren ze een modificatie uit, waarvoor de klant 200 euro extra dient te betalen.
En wat de recall betreft, ik heb geen idee, kan ik niets over vinden..
Groeten,
Dennis
ff reageren want ja, ik heb er wel ervaring mee.
dit probleem heeft elk model met een 2.2liter erin (dus ik bedoel laguna, espace en vel satis)
het is zo dat er extra trillingen op de uitlaat komen door het gewicht van de kat waardoor deze dus er juist achter gaat scheuren.
wat renault nu doet is voor de kat nog een extra bevestiging maken voor aan het subframe en een langere flexibel vanaan de motor tot aan de kat om al die trillingen op te vangen.
nu is het wel zo dat je toch al redelijk veel km's hebt kunnen rijden met die kat want meestal zijn ze sneller over.
tja, ik weet dat het een redelijke kost is maarja.
misschien kun je als je je uitlaat terug last ook nog een aantal latjes lassen vanaan je kat tot iets verder aan je uitlaatbuis zodat die het gewicht beter verdeeld over je hele uitlaatlijn.
groetjes Viper
dit probleem heeft elk model met een 2.2liter erin (dus ik bedoel laguna, espace en vel satis)
het is zo dat er extra trillingen op de uitlaat komen door het gewicht van de kat waardoor deze dus er juist achter gaat scheuren.
wat renault nu doet is voor de kat nog een extra bevestiging maken voor aan het subframe en een langere flexibel vanaan de motor tot aan de kat om al die trillingen op te vangen.
nu is het wel zo dat je toch al redelijk veel km's hebt kunnen rijden met die kat want meestal zijn ze sneller over.
tja, ik weet dat het een redelijke kost is maarja.
misschien kun je als je je uitlaat terug last ook nog een aantal latjes lassen vanaan je kat tot iets verder aan je uitlaatbuis zodat die het gewicht beter verdeeld over je hele uitlaatlijn.
groetjes Viper