Hoi,
sinds vorige week zit een nieuwe motor in de clio van m'n vriendin (1.2 uit 1995). Sinds de ombouw gloeit het temperatuurlampje af en toe. Maar het blijft bij gloeien, het brandt dus niet echt zoals bijvoorbeeld een handremlampje doet. Wat betekent dit? Is de waterpomp van het nieuwe blok niet goed?
Temperatuurlampje gloeit soms op, waterpomp kapot?
-
- Contacteer:
Wordt de radiateur netjes egaal warm? Zit er geen temperatuurmeter in het dash? Heb je alle massapunten goed aangesloten?
Als het temperatuurlampje gaat branden in auto's zonder watertemperatuurmeter, dan staat ie eigenlijk al op kooktemperatuur en zou je dat direct moeten zien als je de kap open trekt en de dop (voorzichtig!!) van het expansievat afdraait.
Als het temperatuurlampje gaat branden in auto's zonder watertemperatuurmeter, dan staat ie eigenlijk al op kooktemperatuur en zou je dat direct moeten zien als je de kap open trekt en de dop (voorzichtig!!) van het expansievat afdraait.
-
- Contacteer:
De radiateur wordt wel warm, maar niet vreselijk warm. Het kleppendeksel voelt wel weer aardig heet aan terwijl het temperatuurwijzertje maar net een mm omhoog komt. Het rode lampje gloeit ondertussen vrolijk door. Na een koude start is het trouwens wel uit. Ik heb net het ontluchtingventiel van de radiateur opgegedraaid en er kwam water uit.
Is er een manier om na te gaan of er echt circulatie is voor ik hem te lang laat draaien?
Morgen ga ik in ieder geval eerst eens wat kabeltjes checken. Op het eerste gezicht lijken die wel goed te zitten.
Is er een manier om na te gaan of er echt circulatie is voor ik hem te lang laat draaien?
Morgen ga ik in ieder geval eerst eens wat kabeltjes checken. Op het eerste gezicht lijken die wel goed te zitten.
-
slangetjes wel op de juiste manier aangesloten, en niet vergeten de stekker voor de pomp aan te sluiten ?
Blue Renault 5 1.4 GTT Combat , Grey Renault 5 1.8i 16v tuned Combat ( still building ).
-
volgens mij heefd dit ding geen electische pompBlackEagle schreef:slangetjes wel op de juiste manier aangesloten, en niet vergeten de stekker voor de pomp aan te sluiten ?

thermostaat wel goed???? als je kachel wel warm wordt en je radiateur niet dan moet het wel je thermostaat zijn ,dacht ik zo.
wach gewoon even tot lampje begint te branden en voel ff aan je radiateur, blijft die koed, of handwarm, dan thermostaat stuk
Stekkertje omdraaien. Je hebtg lampje op wijzertje en wijzertje op lampje.
-
- Contacteer:
Verrek, dat klinkt eigenlijk best logisch, ik moest lachen toen ik het zagRiël Notermans schreef:Stekkertje omdraaien. Je hebtg lampje op wijzertje en wijzertje op lampje.

Ik ga het vanavond controleren, ik hoop dat je gelijk hebt.
Vaak heeft de temperatuursensor 2 pinnetjes. één is een schakelcontact (áán of uit) voor het lampje, de ander een variabele weerstand voor de temperatuur. Zeker als je zo'n C-blokje zou hebben (jij niet nu maargoed) dan zitten daar meestal 2 schuifstekkers op. Verwisseling gegarandeerd
Dan gaat je lampje dus als 'wijzertje' functioneren door harder of zachter te branden. 

-
- Contacteer:
Ik was wat later thuis dan ik dacht, dus ik heb het bij een snelle check gelaten. De stekkertjes lijken op de goede plek te zitten, in zoverre dat ze inderdaad verschillend zijn en dus niet verwisseld kunnen worden.
De symptomen klinken wel precies al wat je beschrijft, en ik heb tijdens stilstand ook het dashboard weer in elkaar gebouwd nadat het een tijdje los gezeten heeft ivm een kapotte kachelradiator. Daar kan eventueel iets fout in zitten. En er zit nog een soort stekkerkastje naast de accu, waarvan ik niet weet of er stekkertjes van losgeweest zijn. Ik ga van het weekend die twee maar eens wat beter bekijken, dan moet het haast wel in een van die twee zitten.
Wil een modje dit topic naar het electro subforum moven?
De symptomen klinken wel precies al wat je beschrijft, en ik heb tijdens stilstand ook het dashboard weer in elkaar gebouwd nadat het een tijdje los gezeten heeft ivm een kapotte kachelradiator. Daar kan eventueel iets fout in zitten. En er zit nog een soort stekkerkastje naast de accu, waarvan ik niet weet of er stekkertjes van losgeweest zijn. Ik ga van het weekend die twee maar eens wat beter bekijken, dan moet het haast wel in een van die twee zitten.
Wil een modje dit topic naar het electro subforum moven?
-
- Contacteer:
En dat was het dus! Stekkertje 180 graden gedraaid en lampje en metertje werken zoals het hoort.. Het zag er wat vreemd uit want er zitten twee maar kabeltjes aan die stekker, maar de aarde loopt kennelijk dus via het blok zelf.
Dank allemaal!
Dank allemaal!
-
verrek, dat ze ik nu ook opeens nu ik het schematje bekijk van de sensorenRiël Notermans schreef:Vaak heeft de temperatuursensor 2 pinnetjes. één is een schakelcontact (áán of uit) voor het lampje, de ander een variabele weerstand voor de temperatuur. Zeker als je zo'n C-blokje zou hebben (jij niet nu maargoed) dan zitten daar meestal 2 schuifstekkers op. Verwisseling gegarandeerdDan gaat je lampje dus als 'wijzertje' functioneren door harder of zachter te branden.