Auto slaat af bij koude start.

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
-Thunder-

Sinds kort zijn wij ook in bezit van een Megane :)

Alleen doet hij sinds afgelopen zaterdag vreemd.

Als de auto koud is krijg ik hem moeilijk aan en als hij aan is dan moet ik gas bij geven totdat hij warm is anders slaat de auto contineu af.

Men zegt dat het vocht kan zijn bij de bougies, dus dat ga ik vanmiddag even proberen als ik terug ben vanuit mijn werk.

Hebben jullie nog tips hoe ik het beste te werk kan gaan ? Ik trek de stoppen er iig vanaf en spuit over de bougies heen, in de dop en de doppen er weer op en daar spuit ik dan weer over heen.

Zijn er nog dingen waarbij ik moet opletten ? Kan ik de auto daarna gewoon weer starten of moet ik absoluut een hele tijd wachten voor ik de auto weer aan ga doen, want op de verpakking staat dat al het electrische spul uit moet staan.

Bvd :)

Edit // Even om wat duidelijker te zijn, het gaat om een Renault Hatchback 1.6E uit augustus 1996.
[img]http://www.kletskrakers.nl/got/megane2.jpg[/img]

Als hij eenmaal warm is, blijft hij netjes tussen de 5 en de 10 stationeer lopen, niet bepaald zenuwachtig ofzo, dus het lijkt mij niet dat de stappenmotor stuk is ?
-Thunder-

Ondertussen heb ik de bougie doppen er af gehaald en bij de bougies spul gespoten voor vocht en in/op de doppen ook. Heb de doppen er weer opgedrukt en er om heen gespoten en over de hele kabels heen.

Nu hopen dat het start probleem over is. :~
-Thunder-

Ik kan het niet laten om het even te vermelden.

17.40, bougies er afgehaald en ingespoten e.d. zoals hier boven.

19.15, auto gestart, draaide goed!

20.00, auto gestart, draaide goed!

21.45, auto gestart, draaide wederom goed :)

Morgen ochtend 07.00, duimen (Y) (N)
RoyH

en werkte het vanmogen? :)
Reno-loos
-Thunder-

Bij de 2e keer starten met op z'n hoogst voor de zekerheid iets gas er bij geven voor max 2/3 sec.

Vanmiddag rond half 5 weer gestart, moest weer ff 2/3 seconden gas geven en toen bleef hij weer aan. Het ergste is er iig weer vanaf :)
Ollie

Gasklephuisje vies?
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

BDP gever niet helemaal lekker meer ?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-Thunder-

Even een update.

De auto wil wel starten zonder gas te geven.

Maaaaar....

Als ik in het begin gas geef, dan slaat hij wel af.
Als hij eenmaal warm is blijft hij wel aan.

In het begin slaat hij ook af als ik me straat uit rijd en ik moet remmen en trap de koppeling in zonder gas te geven, dan valt hij ook uit.

Mensen nog suggesties ? Heb niet veel verstand van het spul, wil wel meer vestand er van krijgen :) Dus graag suggesties met uitleg :)
-Thunder-

Ten eerste. Fijne feestdagen :)

Vanavond reden we naar huis ( +- 20km ) en ineens deed de auto raar.
Als ik de koppeling volledig indruk dan blijft hij hoog in de toeren.. net alof ik het gas ingedrukt houd maar dat doe ik niet...

Zal dit iets met het gasklephuis te maken hebben ?

- Wat ben ik van plan.. maar zal het helpen ? ...

- Gasklephuis reinigen, steppenmotor schoonmaken en de bougies + bekabeling vervangen.

Zal dit veel kunnen helpen denken jullie ?

Dankjewel

Pffff... ik hoop dat het na dit een keer afgelopen is met de gekkigheid van die auto... van het weekend is er ook een steen tegen mijn koplamp aangeslagen en een stuk aan de binnenkant weg, heb gelukkig al een vervangende voor 26,50 euro gevonden ( incl. verzendkosten ) :)
-Thunder-

Even weer een flinke trap omhoog.

Het lijkt er nu op, nu het weer minder koud is snachts dat hij beter wil... wat kan ik nu het beste met de auto doen ? Want het zelfde probleem is er nog steeds maar iets minder extreem.
cinqidriver

ff een goedde lange rit wil ook wel eens helpen om het spul weer wat in beweging te krijgen

je had het hier over een rit van 20km, in die tijd in de motor nog niet helemaal op temp met dit koudere weer.

maar, gasklephuis en stappenmotor schoonmaken daarna een lang ritje maken (vriendin mee (komt die ook nog ergens :wink: ))
-Thunder-

Lange ritjes worden vaak genoeg gedaan :P

Eergisteren nog 250km gereden er mee.

Ik heb de stappenmotor ook al schoongemaakt met wasbenzine alleen vraag ik mij heel er af... ik kan het dingetje hoogstens 2mm indrukken. en waar die in zit ben ik met een doekje heen en weer door geweest of moest ikd at anders doen ?
-Thunder-

BIj dit filmpje heeft hij +- 1,5 uur stil gestaan en na mijn weten doet hij het prima.

http://nl.youtube.com/watch?v=NDtTyYZlAMM
Plaats reactie