Startmotor kapot ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
wookie

Hey,

Ik heb een probleempje met het starten van mijn clio 16v. Met het omdraaien van de sleutel draaid de startmotor niet of hij klikt een paar x en dan draaid ie door. Het starten gaat zwaar. Accu doorlaten meten en ook de dynamo alles ok.

Hoe kan ik mijn startmotor wisselen (tips ?) en wat kost ongeveer een startmotor voor een clio 16v.

bedankt!

Groeten,
martin :)
pierre

je moet er eerst zeker van zijn dat de startmotor voldoende stroom krijgt, een oude accu lijkt soms nog goed maar heeft geen startkracht meer, zeker nu het plotseling optreedt bij koud weer denk ik hier aan.

startmotor is iets van 150 euro bij automaterialenzaak.
wookie

De accu is nog geen half jaar oud. Ik heb een nieuwe startmotor liggen :) tips met het monteren demonteren ? hoe kan ik er bij, hij is goed weggebouwd ?

dankuu
wookie

Er zit een nieuwe startmotor op! :)

Voor de mensen die er meer over willen weten (clio 16v);

De startmotor zit niet alleen aan de voorkant bij het vliegwiel bevestigd, maar ook met een beugeltje onder de uitlaat. Wil je er een beetje goed bij kunnen, moet het uitlaatspruitstuk eraf, stuk van het spruitstuk naar de kat. Als deze delen eraf zijn gaat het een zeer makkelijk, van de bovenkant en vanaf de onderkant!

Mijn type nieuwe startmotor was kleiner en alleen bevestigings punten bij het vliegwiel, zonder beugeltjes aan de achterkant!
Plaats reactie