Klein scheurtje motorblok. Te maken?
Mensen, ik heb een probleempje. Er zit een heel klein scheurtje in het motorblok van een 205je. Hier lekt steeds een minimale hoeveelheid koelvloeistof uit. Vooral wanneer er wat harder gereden wordt. Is een onderblok te lassen? Of kan een soort kneedbaar metaal gebruikt worden? De druk die er op staat is niet heel hoog lijkt mij, gezien het kleine verlies van koelvloeistof.
Hoe hoger het scheurtje zit, hoe lastiger het wordt, als je het uberhaupt wel proberen met iets ertegenaan smukken zul je het scheurtje iets moeten uitgutsen zodat je er een vloeibare pakking in kan smeren die flexibel blijft.
Kneedbaar metaal isnie handig, dat wordt hard, scheurt en gaat weer lekken.
Foto?
Kneedbaar metaal isnie handig, dat wordt hard, scheurt en gaat weer lekken.
Foto?
ik kan in principe alles lassen en woon ook niet zo gek ver van je vandaan.
@Bart: Het is een XU5 motor. Een 1.6 gti blok.
@Steven: Hij zit inderdaad vrij hoog, onder het inlaatspruitstuk over twee verstevigingsribben.
Dit is niet mijn blok, maar het scheurtje zit op bijna exact dezelfde plek:
[img]http://www.photo2web.nl/33710915/scheur ... 0004_p.jpg[/img]
Ik kan ook een andere 205 ophalen met dezelfde motor voor 150 euro die ik kan wisselen. Dus ik twijfel nog een beetje, want mijn huidige blok heeft een nieuwe riem, injectie, diverse pakkingen en dergelijke... En loopt zo mooi
@Steven: Hij zit inderdaad vrij hoog, onder het inlaatspruitstuk over twee verstevigingsribben.
Dit is niet mijn blok, maar het scheurtje zit op bijna exact dezelfde plek:
[img]http://www.photo2web.nl/33710915/scheur ... 0004_p.jpg[/img]
Ik kan ook een andere 205 ophalen met dezelfde motor voor 150 euro die ik kan wisselen. Dus ik twijfel nog een beetje, want mijn huidige blok heeft een nieuwe riem, injectie, diverse pakkingen en dergelijke... En loopt zo mooi

Gelijk een XU4J erin kieperen, de MI16 isda als het goed is, das pas een fijne motor 
Maargoed je kunt met je dremel de scheur eens wat uitgeulen/gutsen en een goeie vloeibare pakking erop smeren. Tis een beetje beunoplossing en ws. niet voor hele lange tijd, maar geeft je wel weer wat ruimte om nog ff door te kunnen rijden.
Het ziet er op zich wel lasbaar uit overigens, Markus kan er vast wel wat mee.

Maargoed je kunt met je dremel de scheur eens wat uitgeulen/gutsen en een goeie vloeibare pakking erop smeren. Tis een beetje beunoplossing en ws. niet voor hele lange tijd, maar geeft je wel weer wat ruimte om nog ff door te kunnen rijden.
Het ziet er op zich wel lasbaar uit overigens, Markus kan er vast wel wat mee.
@ Steven: Het scheurtje in mijn blok ziet er nog minder erg uit. Is echt een haarscheurtje. Dacht eerst dat het vies was o.i.d. En nee geen gekke motorconversies
. Ik heb ben zo veel mogelijk origineel aan het houden op deze Pug
Ik ben vandaag bij de een garagebedrijf geweest. Ik laat 'm binnenkort even lassen bij een staalbedrijf hier in het dorp. Die kunnen dit prima lassen. Tot die tijd zit er spul in wat de radiator helpt dicht te maken bij een klein lek. Na 40km rijden loopt er inderdaad geen spoortje vloeistof meer. Dus ik kan nog even een paar weken zo door kachelen...

Ik ben vandaag bij de een garagebedrijf geweest. Ik laat 'm binnenkort even lassen bij een staalbedrijf hier in het dorp. Die kunnen dit prima lassen. Tot die tijd zit er spul in wat de radiator helpt dicht te maken bij een klein lek. Na 40km rijden loopt er inderdaad geen spoortje vloeistof meer. Dus ik kan nog even een paar weken zo door kachelen...
tis wel aluminium wat TIG gelast moet worden houd daar rekening mee!
Je weet zeker dat het een alu onderblok is? Laten lassen is toch de enige optie vind ik. Het valt wel mee wat ie eruit gutst en je kan er prima bij als de inlaat eraf is.
Jij kunt dat soort dingen lassen Mark?
Jij kunt dat soort dingen lassen Mark?
jazeker dat is toch algemeen bekend hier op het forum inmiddels .
ik kan in principe alles lassen bahalve kunstoffen , hout en of beton
ik kan in principe alles lassen bahalve kunstoffen , hout en of beton

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
heel makkelijk zelfs
Het probleem met tig lassen is om het juiste toevoegmateriaal te hebben aangezien dit gietaluminium is. Misschien dat het zonder kan.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
- Locatie: Purmerend
ook voor gietaluminium is er toevoegdraad, alleen de olie die in de porien zit zou problemen kunen geven bij het lassen
no problemo ik krijg dat echt wel dicht.
Beste mensen het is WEL telassen MAAR het moet heel erg schoon zijn !!! ik heb pas een carterpan van een SAFRANE LATEN lassen in SOETS maar nogmaals ALLE OLIE MOET ERUIT !!!! en carterplug en oliedop eraf ivm dampen maar het is telassen heel erg goed zelfs wil je meer weten dan hoor ik het wel grt MARC r 5 G T TURBO COUPE
Trust me. I know what I'm doing.