Met het koude weer wilde de clio 1.8 16v niet warm worden tijdens het rijden. Bij stilstand echter wel, dus.. daarom vandaag even de thermostaat vervangen.
Maar ik heb nog niet echt de indruk dat ie op z'n normale 'bedrijfstemperatuur' komt tijdens het rijden. Zo koud is het buiten niet meer...
Iemand nog idee waardoor het nog meer kan komen?
Ik dacht zelf dat misschien de elektrische pomp aan blijft staan? Temp. sensor defect?
Niet warm genoeg worden 16V
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wat voor thermostaat heb je? Ik rijd zelf met een koelere maar komt gewoon keurig op temp in deze koude tijden. Thermocontact zou niet uit moeten maken tijdens het rijden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Zou ik nog even moeten nakijken. (M'n vader heeft m bij de automaterialenzaak gehaald)
Maar iets anders dan de thermostaat kan het toch haast niet zijn dan?!
Er zitten op het thermostaathuis een drietal sensoren. Eén voor de ECU, één voor het dashbord-metertje, maar waarvoor is de derde? Voor de elektische pomp?
En onder welke voorwaarden gaat die pomp eigenlijk draaien?
Maar iets anders dan de thermostaat kan het toch haast niet zijn dan?!
Er zitten op het thermostaathuis een drietal sensoren. Eén voor de ECU, één voor het dashbord-metertje, maar waarvoor is de derde? Voor de elektische pomp?
En onder welke voorwaarden gaat die pomp eigenlijk draaien?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
die elektrische pomp draait naar mijn mening alleen bij motor uit als hij goed heet is. Dus als extra koeling. Heb je dus niet zoveel aan maar zal ook niet draaien tijdens het rijden, dan heb je voldoende aan je riem aangedreven pomp
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
je zegt het zelf, JAnagel schreef:Vandaag even gemeten.
De electrische waterpomp loopt (bij draaiende motor) gelijk met de koelvin!
Wanneer stuur de derde sensor de waterpomp dan aan?
Als de motor uit staat maar hij nog te warm is?
trek de stekker er maar eens af en verbin d de 2 pennen even door dan moet de koelvin + pomp gaan draait voor 10 minuten>