Megane coupe 2.0 8V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Buffel

Wie kan mij helpen?

Heb een renault megane met een LPG3 installatie, alleen nu draait hij bij koude motor slecht stationiar. Slaat regelmatig af bij koude motor op gas en benzine. Tevens loopt hij bij warme motor soms slecht stationiar, dan loopt hij onregelmatig zodat ik zit te trillen in men stoel.

Bij voorbaat dank voor u reactie.

Gesmeerde groet, Alex
Bart V

Begin maar eens met het controleren van de klepspeling (als daar nog sprake van is) Inlaat speling moet 0.20 zijn, en uitlaat 0.40 Tel daar voor gas nog maar 0.05 bij op.

Bekend probleem bij deze motoren op gas is dat de klepspeling vrij snel verloopt, en omdat er gesteld moet worden met plaatjes wordt dit meestal gewoon NIET gedaan. Dan krijg je dat de motor slecht loopt, stationair niet of nauwelijks loopt, en op ten duur zit je met verbrandde kleppen, en dus een koprevisie.
Laatst gewijzigd door Bart V op vr 28 dec 2007 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

gasklephuis schoonmaken ?
weet dat ze dat bij mn Laguna 2 gedaan hebben omdat ie stationair ook niet helemaal mooi liep
Buffel

Oke Bedankt voor de tips, hij heeft net een koprevisie gehad, maar dit is al 20000 kom geleden.. Dus ga eens even bezig met de klepspelling.

Het is idd met plaatjes, maar goed ook daar moeten we weer uit kunnen komen.
Buffel

Oke hebben even naar de kleppen gekeken weet dat is niet voldoende, alleen moet ik hier even een speciaal gereedschap voor hebben om de stoters even naar beneden te duwen..

Hebben jullie hier nog tips voor, en de plaatjes waar kan ik die halen..?

Of kan ik hem beter even naar de garage brengen?
Plaats reactie