
[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tóz..... Starslet rules man. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Afgelopen donderdagavond de bougie's maar wéér eens eruit gehaald.
Motor loopt na +/- 1 week stilstaan opeens op 3 cilinders.
Zitten voor de 2de keer wéér nieuwe bougie's in.
Cilinder 4 slaat telkens vet lijkt het.
Compressie gemeten. 11 geeft ie aan. Lijkt me goed.
Er zit nu een zgn. "uitgerfeesde/aangepaste" Gr. A- carburateur op met een 130 sproeier.
Bougie's waren van het juiste type : NGK B8EVX en daarna Bosch WR 4 DP 0.
Nu heb ik er Bosch bougie's inzitten met een hogere warmtegraad : 8
Kijken hoe dat gaat.
Als die weer vet slaan, probeer ik bougie's met een koudere warmtegraad. Bv "2".
Iemand anders een idee waarom alleen cilinder 4 (gezien vanaf versnellingsbak) vet slaat ??
Probleem is spontaan gekomen lijkt het. Heb enige tijd gereden met een standaard carburateur met 140-sproeier.
Ivm hoog brandstofverbruik en dus ook het lopen op 3 cilinders heb ik toen de sproeier veranderd naar 125.
Het rare is dat ook met die 125 sproeier ik last had van het "vet"-slaan van de bougie's.....
Motor loopt na +/- 1 week stilstaan opeens op 3 cilinders.
Zitten voor de 2de keer wéér nieuwe bougie's in.
Cilinder 4 slaat telkens vet lijkt het.
Compressie gemeten. 11 geeft ie aan. Lijkt me goed.
Er zit nu een zgn. "uitgerfeesde/aangepaste" Gr. A- carburateur op met een 130 sproeier.
Bougie's waren van het juiste type : NGK B8EVX en daarna Bosch WR 4 DP 0.
Nu heb ik er Bosch bougie's inzitten met een hogere warmtegraad : 8
Kijken hoe dat gaat.
Als die weer vet slaan, probeer ik bougie's met een koudere warmtegraad. Bv "2".
Iemand anders een idee waarom alleen cilinder 4 (gezien vanaf versnellingsbak) vet slaat ??
Probleem is spontaan gekomen lijkt het. Heb enige tijd gereden met een standaard carburateur met 140-sproeier.
Ivm hoog brandstofverbruik en dus ook het lopen op 3 cilinders heb ik toen de sproeier veranderd naar 125.
Het rare is dat ook met die 125 sproeier ik last had van het "vet"-slaan van de bougie's.....

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
komt er niet teveel mengsel naar die ene cilinder?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hoe ??? Carburateur -> inlaatspruitstuk met 4 "gelijke" ingangen.....
Denk het niet persoonlijk, maar ja... Hoe meet je de brandstofopbrengst PER cilinder bij een carburateur-motor.
Die van de carburateur zelf is wel meetbaar met bv een Midlock (AS-400 of B1-30-K).
Denk het niet persoonlijk, maar ja... Hoe meet je de brandstofopbrengst PER cilinder bij een carburateur-motor.

Die van de carburateur zelf is wel meetbaar met bv een Midlock (AS-400 of B1-30-K).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mssn klinkt het dom maareuh...bougiekabels ? Vettig lijkt me op een onverbrand mengsel, zie ook 3 cilinders. Bougies en kabels eerst aanpakken zou ik zeggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nou ja zou kunnen dat er iets niet goed zit waardoor het mengsel niet goed "gestroomlijnd" wordt?Arco schreef:Hoe ??? Carburateur -> inlaatspruitstuk met 4 "gelijke" ingangen.....
Denk het niet persoonlijk, maar ja... Hoe meet je de brandstofopbrengst PER cilinder bij een carburateur-motor.![]()
Die van de carburateur zelf is wel meetbaar met bv een Midlock (AS-400 of B1-30-K).
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zou ook nog kunnen ja.-jo- schreef:mssn klinkt het dom maareuh...bougiekabels ? Vettig lijkt me op een onverbrand mengsel, zie ook 3 cilinders. Bougies en kabels eerst aanpakken zou ik zeggen.
Maar staat ook al op verlanglijstje van mij.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Luco/Alpine-racer schreef:nou ja zou kunnen dat er iets niet goed zit waardoor het mengsel niet goed "gestroomlijnd" wordt?Arco schreef:Hoe ??? Carburateur -> inlaatspruitstuk met 4 "gelijke" ingangen.....
Denk het niet persoonlijk, maar ja... Hoe meet je de brandstofopbrengst PER cilinder bij een carburateur-motor.![]()
Die van de carburateur zelf is wel meetbaar met bv een Midlock (AS-400 of B1-30-K).
Goede vraag Luco. Hmm... Maybe ook maar eens kijken.Luco/Alpine-racer schreef:nou ja zou kunnen dat er iets niet goed zit waardoor het mengsel niet goed "gestroomlijnd" wordt?Arco schreef:Hoe ??? Carburateur -> inlaatspruitstuk met 4 "gelijke" ingangen.....
Denk het niet persoonlijk, maar ja... Hoe meet je de brandstofopbrengst PER cilinder bij een carburateur-motor.![]()
Die van de carburateur zelf is wel meetbaar met bv een Midlock (AS-400 of B1-30-K).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
owwwwwwww kom maar eens kijken
wat er in arco's monstertje zit

wat er in arco's monstertje zit


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
....Een beetje koelvloeistof ivm lekkende kachelradiateur....
....een kapotte racestoel omdat ik te dik ben...
...gladde banden dankzij het betere bochtenwerk..... 





5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Dashboard-specialisten druk bezig........
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco82.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco83.jpg[/img]
hmmmmmmmzzzzzz.........
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco84.jpg[/img]

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco82.jpg[/img]
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco83.jpg[/img]
hmmmmmmmzzzzzz.........
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... Arco84.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
FF hakken en zagen 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Mini Cooper-look.Ivo van Achthoven schreef:De tandjes..., eff een dash eruit....![]()
Gelijk ff die rol folie over het dak heentrekken zeker..


Viel me mee. Was enigszins snel gebeurt dat dashboard eruit trekken.
Blijkt dat nog wel het e.e.a aan kleine dingen geregeld en hersteld moet worden, maar dat valt te overzien.
- hier en daar wat slijp/laswerk om problemen te voorkomen
- nieuwe bedrading trekken om de verschillinde schakelaars/lampjes juist te laten werken
- tevens her en der wat bijwerken op de bodem, verfbare kit (bedankt voor de tip Luco

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als ie dan maar goed geld heeft opgeleverd.



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan heeft ie een mooie bestemming gekregen. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
waarom geen kooi meer dan arco?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zie :Luco/Alpine-racer schreef:waarom geen kooi meer dan arco?


Maar de kooi moet nog geschuurd en dan gespoten worden, maar eerst de bodem ff behandelen en dan voetplaten erin plaatsen/lassen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ous ijzerprijs is ongeveer 35 cent per kilo



-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ja ik heb hier nog een 5 staan, die wil ik wel voor 35cent de kilo kwijt.Florus schreef:Kun jij mij vertellen waar die oud ijzerboer zit,die jou 35 cent de kilo geeft?
Neej niet de witte.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hey..... niet MIJN kooi in de aanbieding gooien Florus, dat doe je maar met die van jezelf.
Ik wil 'm namelijk WEL in m'n 5 hebben.


Ik wil 'm namelijk WEL in m'n 5 hebben.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik wil op den duur zwarte Sparco's Sprint of iets dergelijks erin hebben ja met zwarte 3" 4-puntsgordels van Sabelt.
"Tijdelijk" gaat zometeen die blauwe van AutoStyle er weer in die er ook in zat(en).....
Maar eerst hebben wat andere dingen voorrang die gedaan moeten worden sinds gisteravond......
Ik zeg 1 ding : Het is ongelofelijk hoe sommige mensen hun auto durven te "repareren".......
"Tijdelijk" gaat zometeen die blauwe van AutoStyle er weer in die er ook in zat(en).....
Maar eerst hebben wat andere dingen voorrang die gedaan moeten worden sinds gisteravond......

Ik zeg 1 ding : Het is ongelofelijk hoe sommige mensen hun auto durven te "repareren".......

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ducktape + kit + plamuur + grondlak = niemand die iets ziet als het achter bekleding weggewerkt zit.KoenGTT schreef:Vertel... watskeburt??

Gister het e.a.a. kaalgemaakt om te kijken wat er daadwerkelijk vervangen/gelast moest worden. Dacht aanvankelijk dat het wel mee viel. Helaas dus niet,
Bijrijders voeteneind hebben ze afgeplakt met ducktape, plamuur eroverheen en kit en dat gespoten.
Voeteneind / wielkast bestuurderszijde is een beetje armoedig afgewerkt met kit en half vastgelast stuk plaatwerk die "in vorm is geklopt met een bolkophamer".

En nog een paar van die kleine plekjes her en der die eruit geslepen moeten worden en dan nieuw plaatwerk erin gelast moet worden om het weer keurig af te werken.
Laatst gewijzigd door Arco op vr 28 dec 2007 8:51, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das lekker dan
dan is de gte nog "netjes" gedaan
dan is de gte nog "netjes" gedaan

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.