Sinds een paar weken geeft de tubo van mijn Megane 1 Break 1.9 DCI een hoorbare fluit.
De garage constateerde dit ook na een kleine beurt.
Volgens de garage is er een kans dat de turbo het gaat begeven.
Dit kan een kwestie van maanden zijn of van jaren!
Als de turbo kapot gaat zou er een stuk kunnen afbreken en in de motor terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien.
Aangezien een turbo reperatie nogal kostbaar schijnt te zijn ben ik benieuwd naar ervaringen wanneer het verstandig is om de turbo te vervangen.
En als deze vervangen moet worden weet iemand hier een bedrijfje voor dat dit goed kan behalve de Renault dealer.
Turbo vervangen of toch nog even wachte???
waar woon je?
verder zou ik eerst even checken of je luchtfilter wel vernieuwd is en het kan ook nooit kwaad om je olie en oliefilter eens een keertje extra te vernieuwen.
dat geluid wat je beschrijft hoeft trouwens helemaal niet ernstig te zijn de meeste turbos hoor je wel.
ook kan je nog even de inlaatslang los halen en de speling voelen op je turbine as en als het mogelijk is er in kijken of ie niet toevallig aanloopt.
dealer zou ik afraden vanwege de hoge tarieven die men daar hanteerd.
succes!
verder zou ik eerst even checken of je luchtfilter wel vernieuwd is en het kan ook nooit kwaad om je olie en oliefilter eens een keertje extra te vernieuwen.
dat geluid wat je beschrijft hoeft trouwens helemaal niet ernstig te zijn de meeste turbos hoor je wel.
ook kan je nog even de inlaatslang los halen en de speling voelen op je turbine as en als het mogelijk is er in kijken of ie niet toevallig aanloopt.
dealer zou ik afraden vanwege de hoge tarieven die men daar hanteerd.
succes!
Papendrecht is de wwonplaats.
Zal je tips gebruiken om wat meer te weten te komen.
Had trouwens afgelopen week wel een laag oliepeil.
Misschien dat dat mede de oorzaak is geweest!
Was niet van plan om het bij een dealer te laten doen vanwege het tarief.
Ik dacht dat er wel ergens revisie bedrijven zijn die dit ook uitstekend kunnen doen als het nodig mocht zijn.
Zal je tips gebruiken om wat meer te weten te komen.
Had trouwens afgelopen week wel een laag oliepeil.
Misschien dat dat mede de oorzaak is geweest!
Was niet van plan om het bij een dealer te laten doen vanwege het tarief.
Ik dacht dat er wel ergens revisie bedrijven zijn die dit ook uitstekend kunnen doen als het nodig mocht zijn.
elke garage kan een turbo wisselen
Wij hebben turbo bijgeluiden al aantal keer kunnen oplossen met turbo cleaner van innotec. Product werkt erg goed en is stuk goedkoper dan demontage en reparatie
Zie http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieu ... ontage.htm

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Contacteer:
-PAZ- schreef:Wij hebben turbo bijgeluiden al aantal keer kunnen oplossen met turbo cleaner van innotec. Product werkt erg goed en is stuk goedkoper dan demontage en reparatie![]()
Heb je een prijsindicatie Paz?

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Zou op mijn werk effe moeten kijken wat zo een setje kost, valt op zich reuze mee em echt super veel werk is het ook niet bij de meeste auto's
Kdacht dat zo een set van de 3 producten rond de 80ex zat, maar kan er ook naast zitten
Kdacht dat zo een set van de 3 producten rond de 80ex zat, maar kan er ook naast zitten
-
- Contacteer:
Lijkt me op zich wel interessant voor mij...
Ik kan het hier ook eens navragen.
Bedankt Paz.
Ik kan het hier ook eens navragen.
Bedankt Paz.

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
turbo hoet is wel een bekent bedrijf
pierre schreef:een fluitend geluid komt door een klein lekje of scheurtje in het turbohuis.
Bijgeluiden kunnen heel veel oorzaken hebben, de turbo vervangen zonder eerst te kijken wat er aan de hand is is gewoon dom. Vaak worden de geluiden veroorzaakt door olie of aanslag op de schoepen of in de leiding, of evt een kleine lekkage in een slang of IC
De Renault garage had het gelijk over vervangen.
Heb er zelf niet zo heel veel verstand van dus ik zal een ander bedrijf er eens naar laten kijken.
Trouwens tegelijkertijd met het ontstaan van het gelijk is een keer het olielampje gaan branden.
Heb toen gelijk de olie bijgevuld maar maar mogelijk is dit toen de oorzaak geweest.
Gokje: even te weinig smering gehad!
Heb er zelf niet zo heel veel verstand van dus ik zal een ander bedrijf er eens naar laten kijken.
Trouwens tegelijkertijd met het ontstaan van het gelijk is een keer het olielampje gaan branden.
Heb toen gelijk de olie bijgevuld maar maar mogelijk is dit toen de oorzaak geweest.
Gokje: even te weinig smering gehad!
-
- Contacteer:
deze turbo's zijn idd een beetje erg gevoelig
worden genoeg turbo's aangeboden her en der (nieuw dus)
zit wel een aardig beetje werk in
worden genoeg turbo's aangeboden her en der (nieuw dus)
zit wel een aardig beetje werk in