ik heb sinds een week het volgende probleem met mijn Clio RS ph1:
als de auto enigszins in de toeren komt, ongeveer rond de 3750-4000rpm, en haal dan mijn voet van het gas af, of wil koppelen, dan trekt ie hem automatisch door. Dan jankt de toerenteller direct door tot de begrenzer en maakt daarbij ook meer snelheid! Erg vervelend, als je juist van het gas wil en ook zeer gevaarlijk, want de RS komt dan los en trekt hem gewoon vol door.
Als ik de koppeling in trap en dan paar keer het gaspedaal, dan zakt ie uiteindelijk weer naar stationair.
Iemand enig idee wat het kan zijn?? Voordat ik direct naar de dealer stap en hem laat uitlezen (want het motorstoringslampje brandt niet). Want zo valt er niet mee te rijden...
*opgelost* toerenprobleem Clio RS ph1
blijft je pedaal ook onderin vast zitten dan?
of is het puur electronisch.
(Heeft een RS een echte gaskabel of ...? )
of is het puur electronisch.
(Heeft een RS een echte gaskabel of ...? )
alleen ph1 heeft nog een echte gaskabel, althans ik heb er wel één.
Hij is van januari 2001. Maar probleem is opgelost (ga ik vanuit)
Net even bij mijn beunkonijn geweest, en die zag dat er een boutje
uit de dynamo lag, die de voedingskabel op zn plaats houdt (nu hoop
ik dat ik als leek op technisch gebied alles goed heb verwoord). Deze
even erin gedraaid, testgereden: en hij loopt weer als een zonnetje.
Dus het was maar een klein dom onschuldig schroefje

Hij is van januari 2001. Maar probleem is opgelost (ga ik vanuit)
Net even bij mijn beunkonijn geweest, en die zag dat er een boutje
uit de dynamo lag, die de voedingskabel op zn plaats houdt (nu hoop
ik dat ik als leek op technisch gebied alles goed heb verwoord). Deze
even erin gedraaid, testgereden: en hij loopt weer als een zonnetje.
Dus het was maar een klein dom onschuldig schroefje

