Clio 1.5 dCi 82PK topsnelheid ??

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Clio1.5dCi

Gisteren even de Clio uitgelaten in Duitsland, maar de topsnelheid viel erg tegen (U)

De Clio kon met veel moeite net 165 km/u op de GPS halen? Op de terugweg nog een keer geprobeerd, maar dat leverde niet veel extra kilometers op.
Vreemd, aangezien ik afgelopen zomer tegen de 181 km/u opde GPS heb gehad met zelfs drie personen en bagage??

De acceleratie na de 150 km/u valt ook een beetje tegen of ben ik stiekum toch teveel verwend geweest met mijn "oude" Fiat Bravo HGT 155PK :lol:

Nee..... even serieus. Zijn er meer mensen dit hebben meegemaakt en weten jullie dan ook een oplossing.

Moet wel zeggen dat ik normaal rustig rij en vaak niet boven de 3000 - 3500 toeren kom (Y)

Alvast bedankt,

Mark
Ollie

Denk dat je met een 1.5dCi boven de 150 ook niet veel meer kunt verwachten, vermogen laat dan te wensen over.
Hoeveel km heeft de auto gelopen? Is de EGR al eens gereinigd?
Clio1.5dCi

de DCI heeft inmiddels ruim 220.000 km gereden :worship:

Maar de 180 was ook met ruim 210.000 km op de klok??

EGR heb ik nog niet gereinigd, maar heeft dat dan invloed op je topsnelheid? Ben trouwens van plan om dit zaterdag maar eens uit te gaan voeren.

Hij schokt namelijk af en toe ook een beetje als je in een hoge versnelling blijft rijden (weinig toeren -2000)
pierre

lachgas injectie toepassen
Ivo
Über-Spammer

Kijk is naar een tjippie... :)

Ik heb ook zo'n Clio gehad, maar rond de 175 - 180 kmu op je teller is het wel echt afgelopen hoor :wink:
Clio1.5dCi

Heb vandaag mijn EGR gereinigd en moet zeggen ..... WAT EEN BAGGER ZOOI !!!! Niet normaal hoeveel verontreiniging er in zit.

Wat ik echter niet begrijp is het volgende;

Ik had in eerste instantie alleen de EGR klep teruggezet en vervolgens heb ik de regeleenheid niet meer bevestigd op de klep. Wel heb ik de regeleenheid met de stekker aangesloten.
Het effect hiervan was dat de turbo niet meer wou functioneren?? Er zat geen enkele puf meer in de auto, echter na het weer bevestigen van de vacuumpomp was het weer als vanouds.

Wat doe ik verkeerd?? Ik zou namelijk graag eens willen testen wat het effect is als ik met een (constant) gesloten EGR klep ga rijden !!
Ik heb nog niet enkel de stekker verwijderd, weet niet of er dan een storing verschijnt en zo ja of deze ook weer verdwijnt als je de stekker weer aansluit. Daarnaast heb ik het idee dat dit hetzelfde effect zou moeten hebben (in mijn optiek) dan het niet bevestigen van de regeleenheid op de klep.

Wie heeft het antwoord ??

PS heb al gezocht, maar kan o.a. de how-to met foto's niet meer terugvinden.

Mark
Laatst gewijzigd door Clio1.5dCi op zo 23 dec 2007 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Frits Clio 16v

Volgens mij zit de EGR-klep altijd dicht bij volgas.
Dan kan die je topsnelheid toch niet omlaag halen?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

de EGR klep zit niet bevestigd aan een vacuumpomp, ik denk dat je 1 van de 2 slangetjes van de regelklep van de turbo (wastegate) los getrokken hebt, dan blijft de wastegate inderdaad open staan en is er geen turbodruk (en dus weinig vermogen)

De EGR klep kun je dichtzetten en de stekker lostrekken alleen gaat de boel dan in storing, er is wel een manier voor maar die weet ik zo niet, is wel eens vaker ter sprake geweest binnen de RTC
Clio1.5dCi

Ronald1916V schreef:de EGR klep zit niet bevestigd aan een vacuumpomp, ik denk dat je 1 van de 2 slangetjes van de regelklep van de turbo (wastegate) los getrokken hebt, dan blijft de wastegate inderdaad open staan en is er geen turbodruk (en dus weinig vermogen)

De EGR klep kun je dichtzetten en de stekker lostrekken alleen gaat de boel dan in storing, er is wel een manier voor maar die weet ik zo niet, is wel eens vaker ter sprake geweest binnen de RTC
Ik heb het verkeerd verwoord; ik bedoel met vacuumpomp de regeleenheid!!!
Ollie

Weliswaar geen Renault, maar toch:

klik
Plaats reactie