ACT: Banden
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
als je daar nou nooit mee gewerkt heb?jij maakt nooit fouten zeker?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik maak zat fouten
en zelfs ook stomme fouten
niks mis mee, daar leer je van
maar dan moet je niet zo klagen en verontwaardigd reageren als iemand het met een smilie uitlegt
maar dan moet je niet zo klagen en verontwaardigd reageren als iemand het met een smilie uitlegt

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
hier heb ik dus van geleerd,ga ze bewaren voor een circuit dag ofzo,weg gooien is ook weer zo zonde.Luco/Alpine-racer schreef:ik maak zat fouten
wat betreft het reargeren,ik heb een paar keer overdwars op de weg gestaan,daar baalde ik van,niet wetende wat ik nu weet.ik blijf er bij,je had het echt wel ff anders kunnen neerzetten.
oke....bij deze punt er achter....
Toch kun je makkelijk zelf eens een beetje zoeken naar ervaringen op het inet Chris, je zit hier nu toch wel een tijdje. ff beetje googlen en je kunt zo meer weten. Ik kijk altijd ff rond wat anderen zeggen over bepaalde types banden. Je moet je niet door de eerste de beste verkoper laten omlullen.
Je gaat me niet vertellen dat semi-slicks je als normale banden in de oren klonken of wel?
Ik hoor sowieso veel het woord semi-slick voorbij komen op het forum, de laatst tijd, maar velen vergeten dat die band eigenlijk bedoeld is voor rallyrijden op straat en daarom een E-keur hebben. Das dus altijd maximaal hoeken om die dingen op temp te houden.
Leuk voor heen en weer naar een trackday idd, maar tis echt nix als alledaagse band.
Je gaat me niet vertellen dat semi-slicks je als normale banden in de oren klonken of wel?
Ik hoor sowieso veel het woord semi-slick voorbij komen op het forum, de laatst tijd, maar velen vergeten dat die band eigenlijk bedoeld is voor rallyrijden op straat en daarom een E-keur hebben. Das dus altijd maximaal hoeken om die dingen op temp te houden.
Leuk voor heen en weer naar een trackday idd, maar tis echt nix als alledaagse band.
-
- Contacteer:
Ja eerlijk gezegt wel,die fout heb ik gemaakt,toen ik de band nieuw zag.dacht ik zo aan het profiel te zien,dat die ook wel op nat wegdek gebruikt kon worden,kan ook,maar precies wat je zegt.op een zonnige zomers dag naar het circuit,en meer niet.Steven schreef:Toch kun je makkelijk zelf eens een beetje zoeken naar ervaringen op het inet Chris, je zit hier nu toch wel een tijdje. ff beetje googlen en je kunt zo meer weten. Ik kijk altijd ff rond wat anderen zeggen over bepaalde types banden. Je moet je niet door de eerste de beste verkoper laten omlullen.
Wat het hem ook deed des tijds,dat ik van 205/45 r16 band naar 40 hoog band wilde,als je bij die maat gaat kijken,zie je uiteindelijk 2 bekende merken naar boven komen,Yokohama en Kumho.
Toevallig vorige week ben ik gaan kijken naar die kumho banden,en dat blijken dus rally banden te zijn,toch hoorde ik van een maat van me dat dat ook wel goeie banden zijn,hij heeft ze onder zn scooby gehad,en hij was er zeker tevreden over,ik dacht toen wel,scooby vs mijn mc,dat is bij langena niet met elkaar te vergelijken,dus ga ik er van uit dat kumho ook uitgesloten is.
conclusie,ik ga terug naar 205 45 r16 en dan heb je ruime keus.
wat dat gaat worden,weet ik nog niet.
voor zover ik het weet wordt de parada aangeboden als volwaardige straatband die aan de strengste eisen en testen onderworpen werd. Er is geen sprake van een street legal slick maar een ultra high performance tire, in het geval van de parada.
deze link geeft een duidelijk beeld van vergelijkingen:
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... earch=true
meer test resultaten:
http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... index.html
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... ada+Spec-2
http://www.tirerack.com/tires/tests/Tir ... arch=false
in het geval van Chris ben ik er 99% zeker van dat zen ophanging total verkeerd afgesteld staat. Ook ik ken enkele personen die ze erop zitten hebben en droog of nat, die gaan als de dolle.
Ik zal binnenkort men eigen bevinding neerzetten omdat ik ook een set heb liggen. Eveneens een set Toyo R888's.
deze link geeft een duidelijk beeld van vergelijkingen:
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... earch=true
meer test resultaten:
http://www.europeancarweb.com/tech/0212 ... index.html
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... ada+Spec-2
http://www.tirerack.com/tires/tests/Tir ... arch=false
in het geval van Chris ben ik er 99% zeker van dat zen ophanging total verkeerd afgesteld staat. Ook ik ken enkele personen die ze erop zitten hebben en droog of nat, die gaan als de dolle.
Ik zal binnenkort men eigen bevinding neerzetten omdat ik ook een set heb liggen. Eveneens een set Toyo R888's.
Even van het lancerforum geplukt:
Verder wat Jo al aangaf;
met een goede uitlijning valt of staat een auto. Maar wat ook niet onderschat moet worden, is de juiste bandenspanning. Wagenhoogte (zwaartepunt) kan zelfs ook nog een negatief effect hebben op de prestaties.
Heeft er iemand al ervaringen met de Falken RT-615 ?
[img]http://www.stopandgotires.com/models/Azenis-RT-615.jpg[/img]
Een goede UHP band!
-Heel veel grip op droog en op nat vergelijkbaar met een S03. Doordat er meer grip voor handen is, liggen de snelheden in de bochten aanzienlijk hoger ook kan er harder geremd worden.
-Warmt sneller op als een S03 plus dat het bruikbare gebied veel breder is. De S03's werden veeeeel te warm onder mijn Evo.
-Ook goede stuurprecisie.
-In/over het grensgebied zijn ze goed voorspelbaar. Je zal de grip nooit plotklaps kwijt zijn.
-Slijtage vergelijkbaar met een S03.
-De grens van de auto komt weer een stuk hoger te liggen, een S03/ RE050 is de beperkende factor op de auto.
Onder de GTT had ik deze band gemonteerd en nu onder de evo weer.
Ga je zeker geen spijt van krijgen!
Verder wat Jo al aangaf;
met een goede uitlijning valt of staat een auto. Maar wat ook niet onderschat moet worden, is de juiste bandenspanning. Wagenhoogte (zwaartepunt) kan zelfs ook nog een negatief effect hebben op de prestaties.
-
- Contacteer:
De ophanging is een kwestie van aanpassen,voor en achterkant omlaag,en dan nog een kijken of ik nog als een dweil op de weg lig.
waar staat S03 en RE050 voor?
waar staat S03 en RE050 voor?
-
- Contacteer:
uitlijning is paar maanden geleden gecontroleerd,dus zal het zwaartepunt dan.Maus schreef:S03 en RE050 zijn 2 typen banden van Bridgestone.
Verlaging wil niet altijd zeggen verbetering. Kijk ook eens serieus naar de uitlijning.
Zeg iedereen praat hier wel lekker stoer over uitlijning, bij een EVO is dat intressant omdat je ws. alle vrijheidsgraden kunt instellen.
Bij een normale renault kun je alleen de sporing instellen, daar valt weinig mee te spelen die heeft gewoon een vaste instelling met een bepaalde tolerantie. Achter is ook alles vast en dus ook nix mee te doen.
Leuke dingen als camber en caster valt niet in te stellen, dus valt er aan die wegligging ook weinig te doen. Misschien dat Chris een funky schroefset heeft waarmee het camber is in te stellen DMV sleufgaten, maar dat zal op de normale waarde van +/-1 graden staan lijkt me.
Een sportband die je ook daadwerkelijk warm moet rijden zijn vaak alleen warm aan de aandrijfzijde, de vooras dus. Daardoor krijg je ws. die overstuuracties omdat de achterkant te zacht qua bandenspanning is en gewoon slecht op temp komt met normaal rijgedrag.
Misschien nog setje slechte dempers/veren combi, maar dat merk je vaak ook wel.
Bij een normale renault kun je alleen de sporing instellen, daar valt weinig mee te spelen die heeft gewoon een vaste instelling met een bepaalde tolerantie. Achter is ook alles vast en dus ook nix mee te doen.
Leuke dingen als camber en caster valt niet in te stellen, dus valt er aan die wegligging ook weinig te doen. Misschien dat Chris een funky schroefset heeft waarmee het camber is in te stellen DMV sleufgaten, maar dat zal op de normale waarde van +/-1 graden staan lijkt me.
Een sportband die je ook daadwerkelijk warm moet rijden zijn vaak alleen warm aan de aandrijfzijde, de vooras dus. Daardoor krijg je ws. die overstuuracties omdat de achterkant te zacht qua bandenspanning is en gewoon slecht op temp komt met normaal rijgedrag.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
topschotels van een golf erin prakken en bijpassende dempers en je kan alles instellen aan de voorzijdeSteven schreef:Zeg iedereen praat hier wel lekker stoer over uitlijning, bij een EVO is dat intressant omdat je ws. alle vrijheidsgraden kunt instellen.
achterzijde staat ook al ergens uitgelegd
goedkoop en doeltreffend

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Maus schreef:Wat lees ik hier nu voor een tegenstelling?Luco/Alpine-racer schreef:goedkoop en doeltreffend![]()

als het maar goedkoop is he

-
- Contacteer:
bij de kw schroefset zit er een a-sentrische bout bij voor de ophanging,ik weet niet of ik nu alles goed uitleg,maar ik kan dus mn wielvlucht instellen,en deze staat op 1 graad,het advies was toen 1 graad,omdat dat de wegliging tov slijtage nog beetje in balans was.Maus schreef:Uitlijning kan wel gecontroleerd (en goed) zijn, maar staat 't ook naar jouw wens? M.a.w. om ff kort door de bocht te gaan; is het een sportieve of ouwelullen uitlijning?
in de zomer was het rijden heerlijk,maarja,dat blijkt maar weer,dat het echte zomer/circuit banden zijn.
Doe je het weer he.... We weten onderhand wel hoe jouw auto is opgebouwd. En volgens mij kan jij nog steeds geen caster instellenLuco/Alpine-racer schreef:topschotels van een golf erin prakken en bijpassende dempers en je kan alles instellen aan de voorzijde
goedkoop en doeltreffend

Het ging erom dat Chris z'n afstelling verkeerd zou moeten staan terwijl er weinig in te stellen valt. En zijn Coupé is geen circuitbak die dat wel zou moeten hebben.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wat doe ik nou weerSteven schreef:Doe je het weer he.... We weten onderhand wel hoe jouw auto is opgebouwd. En volgens mij kan jij nog steeds geen caster instellenLuco/Alpine-racer schreef:topschotels van een golf erin prakken en bijpassende dempers en je kan alles instellen aan de voorzijde
goedkoop en doeltreffend
Het ging erom dat Chris z'n afstelling verkeerd zou moeten staan terwijl er weinig in te stellen valt. En zijn Coupé is geen circuitbak die dat wel zou moeten hebben.
leg alleen uit dat het voor wel kan jij begint toch ook over je carolla

Ja irrelvante info idd, maar das alleen om aan te geven dat vele andere merken wel vaak meer instelmogelijkheden hebben.
Maar het schiet weer het hele onderwerp voorbij, tis nu wel duidelijk dat het bij Chris aan de banden ligt.
Maar het schiet weer het hele onderwerp voorbij, tis nu wel duidelijk dat het bij Chris aan de banden ligt.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
van de zomer reed die goed zei die zelf
en een keer een stoeprandje raken kan heel je uitlijning al verzieken
dus alles even nakijken kan geen kwaad
en evt wat info bij ander meganerijders vragen welke banden goed bevallen
kan per model verschillen
en 1 graadje camber erbij zou ook nog kunnen als je redelijk stevig bochtjes rijdt ivm slijtage
en een keer een stoeprandje raken kan heel je uitlijning al verzieken
dus alles even nakijken kan geen kwaad
en evt wat info bij ander meganerijders vragen welke banden goed bevallen
kan per model verschillen
en 1 graadje camber erbij zou ook nog kunnen als je redelijk stevig bochtjes rijdt ivm slijtage
-
- Contacteer:
heel puntenlijstje om na te zien
uitlijning controleren
camber 1 graad verstellen
andere band type
bandenspanning.
Wat betreft type band loopt het zeer uiteen bij de mc rijders,dus dat maakt niet zo veel uit.
wat me wel opvalt is dat ik 1 van de weinige ben die op 16" rijdt,de meeste hebben 17" met 205/40 r17 band,bij deze maat,gaat de mc ook de hoogte in,maargoed,dat terzijde,ik ga deze lijst punt voor punt na.hope dat het opgelost kan worden.
het controleren kan geen kwaad,ga het ook zeker doen,wat ik zelf denk is ophanging en band type niet goed,maar daar kom ik gauw genoeg achter.
uitlijning controleren
camber 1 graad verstellen
andere band type
bandenspanning.
Wat betreft type band loopt het zeer uiteen bij de mc rijders,dus dat maakt niet zo veel uit.
wat me wel opvalt is dat ik 1 van de weinige ben die op 16" rijdt,de meeste hebben 17" met 205/40 r17 band,bij deze maat,gaat de mc ook de hoogte in,maargoed,dat terzijde,ik ga deze lijst punt voor punt na.hope dat het opgelost kan worden.
het controleren kan geen kwaad,ga het ook zeker doen,wat ik zelf denk is ophanging en band type niet goed,maar daar kom ik gauw genoeg achter.
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Heb er nu 4x Yokohama S.Drive 195/45 R15 onderliggen. Ik ben er tot nu toe best tevreden over heb er echter pas een km of 50 mee gereden dus kan er nog niet echt een oordeel over geven. Ze zien er iig cool uit en m'n 5 kan weer rollen na het verlagen.
clio 16v:
Falken Ziex ZE 512 195/45 R16 84V RF Velgbescherming
http://www.1010tires.com/tire.asp?tireb ... iex+ZE-512
[img]http://members.lycos.nl/ma1k3l/ddd%20006.jpg[/img]
Cromodora Oasis 7,5J 16inch
[img]http://members.lycos.nl/ma1k3l/oasis_l.jpg[/img]
Falken Ziex ZE 512 195/45 R16 84V RF Velgbescherming
http://www.1010tires.com/tire.asp?tireb ... iex+ZE-512
[img]http://members.lycos.nl/ma1k3l/ddd%20006.jpg[/img]
Cromodora Oasis 7,5J 16inch
[img]http://members.lycos.nl/ma1k3l/oasis_l.jpg[/img]
185/45-15 is alleen verkrijgbaar in Nankang NS2 voor zover ik weet, zaten eerst onder de 5gt turbo en nu onder de Twingo op 7J.oldskool schreef:\pierre schreef:155/70- 13 origineel, maar nu 185/45-15
Welk merk en graag een paar foto's hiervan.![]()
hoe breed is je velg ?
-
- Contacteer:
Binnen nu een 2 weken ga ik 4 nieuwe banden laten monteren
Ik zou alleen echt niet weten welke ik zou moeten kiezen
paar opties
Goodyear eagle f1
dunlop sport 2000
continental sportcontact
welke nog meer goed zijn weet ik niet
tips zijn welkom
Ik zou alleen echt niet weten welke ik zou moeten kiezen
paar opties
Goodyear eagle f1
dunlop sport 2000
continental sportcontact
welke nog meer goed zijn weet ik niet
tips zijn welkom