Clio RSi lijkt te verzuipen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
alexs
Contacteer:

Sinds kort ben ik ook een kwaal rijker, als mn auto netjes warm gelopen is begint hij raar te doen als ik een dot gas geef, 't lijkt net of hij verzuipt in de benzine.. Hij begint wat te gorgelen en me uitlaat begint te knallen.. Als ik echter heeeel geleidelijk gas geef gaat het goed en kan ik rijden.. Als ik 'm dan loslaat slaatie soms af..

Zijn er dingen die ik zelf kan doen of mee kan geven als tips aan de beunhaas? :D

Ik heb ook deze doorgelezen maar word er niet veel wijzer uit, helaasch ook geen concrete oplossing gepost.. http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=verzuipt
~thijs~
Contacteer:

zou ook kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt, misschien een injector verstopt o.i.d.?
Marcel B.

idd, gooi er eens een flesje injectorenreiniger in (bij de benzine dus ;) ), kan wel eens helpen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Controleer de temperatuursensor eens of vervang deze, lijkt nogal veel op een te rijk mengsel
alexs
Contacteer:

~thijs~ schreef:zou ook kunnen zijn dat ie op 3 poten loopt, misschien een injector verstopt o.i.d.?
Dit kan je toch horen?
~thijs~
Contacteer:

je kan een schroevendraaier op de injector houden, dan zou je een zoemend geluid moeten horen als je je oor tegen de schroevendraaier houd
alexs
Contacteer:

Vriend van me opperde ook dat het me openluchtfilter kan zijn, dat de lucht TE koud is voor de ontbranding in de motor.. Is deze theorie aannemelijk??

Ik heb de laatste paar keren geen problemen gehad namelijk.. :~
dohcmartijn
Car: Clio 3 RS / V6

Nou dit lijkt me niet, Hoe kouder de lucht hoe meer er in gaat. Bij automotoren zie ik te koude lucht geen problemen geven
alexs
Contacteer:

Lijkt erop dat 't rotte benzine is geweest oid, na een nieuwe tankbeurt lijkt het weg te zijn, echter juist als hij koud is (echt net na ' t starten) en je plankt hem heel kort lijkt hij ook heel even zich te verslikken in de benzine.. Lijkt ook 'n beetje op gare bougies.. hmhmhm...

Echt 'n vaag probleem.. (N)
~thijs~
Contacteer:

setje nieuwe bougies kan nooit kwaad :) misschien gelijk dan de kabeltjes ook doen
Plaats reactie